Gjest Chrizzy Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Er det noen som vet om nikotik i seg selv er kreftfremkallende, eller er det andre stoffene i snus og røyk som er det? Takker for svar
Gjest Deception Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Kanskje Wikipedia har noe nyttig informasjon?
Gjest Porrr Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Nikotin er uansett ikke bra. Hold deg unna
thessa Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Nikotin er et fargeløst stoff i væskeform. Det er en giftig alkaloid som man kan finne i tobakksplanter. Nikotin er best kjent igjennom bruken av det i tobakk og snus. Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små blodårene arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotin øker produksjonen av saltsyre i mavesekken og kan forverre mavesår og spiserørsbetennelse. Dette skriver Wikipedia.no iallefall.. så kanskje jeg skal slutte å røyke:)
Gjest Chrizzy Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Nikotin er ikke kreftfremkallende, det har jeg funnet ut nå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå