Gjest Svimle Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Jeg leste et sted at en kan snu objektivet (jeg har bare det som fulgte med kameraet, 18-55 mm, nok foreløpig da jeg er nybegynner), for å få et "fattigmanns makroobjektiv". Er dette mulig? Jeg ser nemlig ikke at det kan passe..? *grønn*
Dru Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Det er mulig, men du mister alt av autofokus og lysmåling med mindre du har et spesialadapter. Man må også ha spesialadapter for å kunne feste objektivet, ellers er det vanlig å bare holde det på plass. Det anbefales imidlertid ikke, i og med at man veldig lett får støv i både objektiv og kamera.
Gjest Svimle Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Det er mulig, men du mister alt av autofokus og lysmåling med mindre du har et spesialadapter. Man må også ha spesialadapter for å kunne feste objektivet, ellers er det vanlig å bare holde det på plass. Det anbefales imidlertid ikke, i og med at man veldig lett får støv i både objektiv og kamera. ← Ok, tusen takk for svar! Det var denne feste-delen jeg lurte på, er klar over at autofokus og lysmåling forsvinner i operasjonen. Men da vet jeg det! :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå