W. Wallace Skrevet 4. april 2007 #61 Del Skrevet 4. april 2007 Veldig godt poeng, cassia! Dersom jeg skulle manipulere en jente til å bli kjæresten min på falske premisser, er det jo én ting jeg vet sikkert: at hun ønsker å være kjæreste med en annen person enn meg. Det må være temmelig kjipt. Jeg tenkte på disse bøkene som handler om hvordan man skal bli en god sjekker - særlig The Game og Double Your Dating. Jeg har ikke pløyd meg gjennom disse selv, men jeg har bladd litt i begge og har en kompis som har vært veldig opptatt av dem. For det første kan jeg si at disse bøkene ikke lærer deg å finne deg en livspartner, men å få deg et knull. Men viktigere - de handler om hvordan du skal oppføre deg for å fremkalle bestemte reaksjoner hos jenter og til slutt få dem til sengs. De er svært "målorienterte", for å bruke Cognizances terminologi. Dermed er hele fokus rettet mot hvilke reaksjoner sjekkeren fremkaller og hvordan han oppfattes av kvinnene rundt ham. Slik jeg leser Cognizances innlegg, vil ikke jeg råde ham til å legge ytterligere fokus der. ← Nå har jeg brukt mye tid på å studere NLP lenge før det ble brukt av pick-up artistene, og det er kanskje derfor jeg har et helt annet syn på manipulasjon enn de aller fleste. Gjennomgående for NLP-tankegangen er faktisk at nybegynnere alltid vil lære triksene, "quick fixes". Hva er gjennomgående for de fleste som vil ned i vekt? De lurer på om de kan spise poteter, eller om det går an å bruke saus. Akkurat som om det kommer til å forandre på noe som helst. I stedet for å lære seg om kosthold vil de vite triksene for hvordan de skal gå ned i vekt. De vil kjøpe piller som skal gjøre det lettere. I mitt hode gjelder det samme for alle områder i livet, og i likhet med at ingen pille får deg til å se ut som Heidi Klum over natten, vil ingen "sjekkelinje" noensinne lande en eneste dame. Det handler ikke om linjer. Det handler om å forandre seg selv som person. For å bli en tryggere, mer selvsikker og attraktiv person - en Mann. Du sier selv at du ikke har lest disse bøkene, selv om jeg føler at du har det. Sånn som du beskriver deg selv, er nemlig nettopp sånn disse bøkene forteller deg at du skal oppføre seg. Hvis det bare var å lære seg noen linjer ville alle menn ha lært det. Nok om disse bøkene. Noen omtaler de som en slags bibel. Tullball. Jeg synes det du beskriver høres ut som en ideell innstilling, Fønix, en slik mann kunne jeg lett blitt sjarmert av. ← Why am I not surprised? en av grunnene til at man gjerne går i venne"fella" fordi man bruke for lang tid på å vise noen særlig interesse. Derfor glir man sakte over i et ikke seksuelt forhold, der kvinnen tar det for gitt at man ikke er noe mer enn venner fordi mannen ikke tok noe særlig initiativ i starten. ← Dette er jeg helt enig i. For min egen del må det være seksuell spenning fra begynnelsen av. Det nytter ikke å gå fra "kun" venn til seksualpartner. Dette lærte jeg faktisk nylig, da ei venninne gikk i "vennefella" mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cassia Skrevet 4. april 2007 #62 Del Skrevet 4. april 2007 Du sier selv at du ikke har lest disse bøkene, selv om jeg føler at du har det. Sånn som du beskriver deg selv, er nemlig nettopp sånn disse bøkene forteller deg at du skal oppføre seg. ← Så du mener altså (som meg) at Fønix har riktig innstilling og oppførsel til det å dra damer? Og så mener du videre at bøkene det er snakk om beskriver hvordan man kan bli som ham? Da har jeg totalt misforstått hva de går ut på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 4. april 2007 #63 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Så du mener altså (som meg) at Fønix har riktig innstilling og oppførsel til det å dra damer? Og så mener du videre at bøkene det er snakk om beskriver hvordan man kan bli som ham? Da har jeg totalt misforstått hva de går ut på. ← That`s right! Om man adopterer hans høye moral i samme slengen er ikke sikkert, men det er rimelig morsomt at jo mindre interessert du er i en kvinne, jo mer interessert er hun i deg. Jeg mener og tror at de aller fleste som lærer seg dette stoffet ender opp som en morsom, utadvendt og attraktiv person for begge kjønn i alle situasjoner. Disse bøkene er mer selvutvikling enn noe annet. Du burde lese de, jeg tror du kommer til å lære masse om deg selv som tidligere ikke gav mening. Endret 4. april 2007 av W. Wallace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 4. april 2007 #64 Del Skrevet 4. april 2007 Men det er jo ikke noen vits i å sitte på en diskusjonsforum og bare være enige! Det blir jo ingen debatt av det. Så før noen av de som har lest diverse bøker og som er veldig opptatt av taktikk får tid til å protestere på det du skriver, vil jeg bare påpeke at det man kan risikere med en slik innstilling er at man kan bli en av de som bare er aktuell som venn, og ikke som kjæreste eller sexpartner. ← Det er ikke rare hansken du kaster frem her, cassia, man jeg skal prøve å plukke den opp. Mulig du har rett i at risikoen for å gå i vennefella er større med en sånn innstilling, selv om jeg tviler en del på det. Jeg tror det er andre mekanismer som er avgjørende for om man havner i den. Dessuten er det jo ikke så ille å skaffe seg en ny venn i blant, så lenge man ikke ender opp i den rollen hver eneste gang. Det jeg tenker om dette er at han kanskje er for "snill" i betydningen av at han jatter med og har ingen egne meninger. Han er kanskje også unnvikende når det gjelder blikkontakt, og nå gikk jeg helt i stå her.... ← Her tror jeg du er inne på noen av de sentrale faktorene i forhold til vennefella. Folk som stort sett jatter med, gjør vel gjerne det fordi de ønsker å bli likt av den de snakker med. De regner sannsynligvis med at sjansen for det er størst hvis de snakker samtalepartneren etter munnen. Kan hende de har rett og at det funker. Men det som kjennetegner sånne folk er at de først og fremst er opptatt av hvordan de blir oppfattet. Av hvilke reaksjoner de skaper. Av om de blir likt eller ikke. Personlig er jeg, som nevnt, primært ute etter å hygge meg. Det er viktigere for meg å ha en interessant prat enn at den jeg snakker med skal like meg. Jeg tar gjerne en heftig diskusjon også. Hvis en jente som jeg kommer i prat med der ute ikke skulle like meg, bryr ikke det meg stort. Forutsatt at jeg har vært høflig og grei mot henne, da. Jeg forsøker jo stort sett å få folk rundt meg til å trives. Det er normalt en forutsetning for at jeg skal hygge meg selv. Det andre du nevner, om blikkontakt, tror jeg nok er det mest avgjørende for om man går i vennefella eller ikke. Etter min erfaring er det ingen motsetning mellom å ha fokus på omgivelsene og å følge opp eller sende ut sånne signaler. Når jeg sier at målsetningen min for kvelden ikke er å få med meg noen hjem, betyr ikke det at det er et mål at det ikke skal skje. Jeg følger gjerne opp et langt blikk eller et inviterende smil. Jeg har inntrykk av at de som ofte går i vennefella er unnvikende overfor sånne signaler og at de ikke tør å sende dem ut selv. Min teori er at det skyldes at de ikke tør. De er redde for å drite seg ut. Noe man ofte er hvis man har stort fokus på hvordan man oppfattes av omgivelsene. Det handler ikke om linjer. Det handler om å forandre seg selv som person. For å bli en tryggere, mer selvsikker og attraktiv person - en Mann. Du sier selv at du ikke har lest disse bøkene, selv om jeg føler at du har det. Sånn som du beskriver deg selv, er nemlig nettopp sånn disse bøkene forteller deg at du skal oppføre seg. Hvis det bare var å lære seg noen linjer ville alle menn ha lært det. ← Sier du det? Det var nytt for meg. Hmm... kanskje jeg burde skrive en bok selv? Nei, ut fra det du skriver har jeg nok fått et litt feil inntrykk av disse bøkene. Bare å innrømme at jeg uttalte meg om noe jeg ikke har så god greie på. For min egen del må det være seksuell spenning fra begynnelsen av. Det nytter ikke å gå fra "kun" venn til seksualpartner. Dette lærte jeg faktisk nylig, da ei venninne gikk i "vennefella" mi ← Skriver under på det. Spenningen må være der helt fra starten. Selv merker jeg stort sett umiddelbart om den er der. Jeg ser heller ikke bort fra at det til en viss grad kan være en treningssak. Om man adopterer hans høye moral i samme slengen er ikke sikkert, men det er rimelig morsomt at jo mindre interessert du er i en kvinne, jo mer interessert er hun i deg. ← Hvis det er min høye moral du mener, er jeg litt nysgjerrig på hva du sikter til. Jeg tror ikke jeg har gitt uttrykk for noe som har med moral å gjøre i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 4. april 2007 #65 Del Skrevet 4. april 2007 Hvis det er min høye moral du mener, er jeg litt nysgjerrig på hva du sikter til. Jeg tror ikke jeg har gitt uttrykk for noe som har med moral å gjøre i denne tråden. ← Høy moral er her definert som "ikke ute etter å få dama på rygg fortest mulig". Ikke akkurat rare terskelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 4. april 2007 #66 Del Skrevet 4. april 2007 Høy moral er her definert som "ikke ute etter å få dama på rygg fortest mulig". Ikke akkurat rare terskelen ← Kan ikke annet enn å smile litt av oppgitthet nå.. Mannfolk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 5. april 2007 #67 Del Skrevet 5. april 2007 Kan ikke annet enn å smile litt av oppgitthet nå.. Mannfolk... ← Don`t pretend like you don`t like it honey *barry white stemme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 5. april 2007 #68 Del Skrevet 5. april 2007 Don`t pretend like you don`t like it honey *barry white stemme* ← Busted.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 6. april 2007 #69 Del Skrevet 6. april 2007 Busted.. ← Wow, jeg skjønner at du begynner å bli forelsket i meg. Jeg bør advare deg: Kona mi blir ikke så lett sjalu, men elskerinna mi er sykelig sjalu, og kjæresten min har et ekstremt konkurranseinstinkt. Kanskje vi bare bør ta dette skikkelig rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 6. april 2007 #70 Del Skrevet 6. april 2007 Høy moral er her definert som "ikke ute etter å få dama på rygg fortest mulig". Ikke akkurat rare terskelen ← Ok Men hvis damen vil på rygg fortest mulig, vil noen kanskje påstå at det er dårlig gjort av meg å la henne vente. Vrient dette med moral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cassia Skrevet 6. april 2007 #71 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Men hvis damen vil på rygg fortest mulig, vil noen kanskje påstå at det er dårlig gjort av meg å la henne vente. Vrient dette med moral. ← Godt poeng! Endret 6. april 2007 av cassia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 10. april 2007 #72 Del Skrevet 10. april 2007 Wow, jeg skjønner at du begynner å bli forelsket i meg. Jeg bør advare deg: Kona mi blir ikke så lett sjalu, men elskerinna mi er sykelig sjalu, og kjæresten min har et ekstremt konkurranseinstinkt. Kanskje vi bare bør ta dette skikkelig rolig. ← Da begynner jeg med elskerinna og avslutter med kjæresten. Blir nok en tøff fight, men det er vel verdt det antar jeg.. Så lenge du fortsetter med Barry White stemmen da? Det er et must for å holde motivasjonen oppe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 10. april 2007 #73 Del Skrevet 10. april 2007 Ok Men hvis damen vil på rygg fortest mulig, vil noen kanskje påstå at det er dårlig gjort av meg å la henne vente. Vrient dette med moral. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 10. april 2007 #74 Del Skrevet 10. april 2007 Da begynner jeg med elskerinna og avslutter med kjæresten. Blir nok en tøff fight, men det er vel verdt det antar jeg.. Så lenge du fortsetter med Barry White stemmen da? Det er et must for å holde motivasjonen oppe.. ← I all beskjedenhet; det er definitivt verdt det. Barry White er selvsagt fast inventar (whatever turns you on... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 10. april 2007 #75 Del Skrevet 10. april 2007 I all beskjedenhet; det er definitivt verdt det. Barry White er selvsagt fast inventar (whatever turns you on... ) ← Good.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koosejenta Skrevet 25. april 2007 #76 Del Skrevet 25. april 2007 Noen kvinner har det slik at de er veldig opptatt av at følelsene skal stemme helt fra begynnelsen, og gjør de ikke det, mister de interessen eller blir avvisende. Slike kvinner er typisk opptatt av å bli tatt med storm, at mannen er den som skal jakte på kvinnen og ikke omvendt osv. Det som da skjer, er at kun den type menn som behersker kurtisering godt har mulighet til å trenge gjennom hos disse kvinnene, og bli kjent med de med romantisk hensikt. Eksempler på slike menn er de som kommer fra land med macho-kultur, for eksempel sør-europa. Eller det kan være det som kalles playere. Felles for disse mennene er muligens at de er flinke til å kurtisere, men ikke nødvendigvis særlig gode på alt det andre kvinner etterspør hos menn i et forhold. Den andre type menn, de som *ikke* er drevne i kurtisering, trenger flaks for å komme gjennom hos denne type kvinner, og derfor skjer det sjeldent. Denne type menn trenger kvinner som kommer dem i møte til å begynne med, og som er åpen for å bidra med initiativ for å utforske hvordan man kansje kan passe sammen - uten at alt nødvendigvis er rosenrødt følelsesmessig helt i starten, og uten at de nærmest krever å bli tatt med storm, forført eller stormforelska tidlig. Dette er en generell observasjon eller teori, selvsagt vil det finnes mange mange unntak, men jeg tror dette stemmer hvis vi ser på det store bildet. ← Faktisk så har du rett her syns jeg.. Jeg er faktisk slik at hvis jeg ikke får nok oppmerksomhet fra typen jeg dater så mister jeg fort interessen og gåt videre.. Jeg er vel også bortskjemt med gutter som kurtiserer og tar ofte kontakt...Gjør de ikke det,detter interessen min.. Hvorfor dette skjer er vel fordi jeg ikke vil ha noen som ikke viser stor interesse,jeg er nok kravstor,men Ærlig det er jeg Ser at du får mye kritikk for innlegget men observasjonene dine stemmer for meg iallefall:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 25. april 2007 #77 Del Skrevet 25. april 2007 Noen kvinner har det slik at de er veldig opptatt av at følelsene skal stemme helt fra begynnelsen, og gjør de ikke det, mister de interessen eller blir avvisende. Slike kvinner er typisk opptatt av å bli tatt med storm, at mannen er den som skal jakte på kvinnen og ikke omvendt osv. Det som da skjer, er at kun den type menn som behersker kurtisering godt har mulighet til å trenge gjennom hos disse kvinnene, og bli kjent med de med romantisk hensikt. Eksempler på slike menn er de som kommer fra land med macho-kultur, for eksempel sør-europa. Eller det kan være det som kalles playere. Felles for disse mennene er muligens at de er flinke til å kurtisere, men ikke nødvendigvis særlig gode på alt det andre kvinner etterspør hos menn i et forhold. Den andre type menn, de som *ikke* er drevne i kurtisering, trenger flaks for å komme gjennom hos denne type kvinner, og derfor skjer det sjeldent. Denne type menn trenger kvinner som kommer dem i møte til å begynne med, og som er åpen for å bidra med initiativ for å utforske hvordan man kansje kan passe sammen - uten at alt nødvendigvis er rosenrødt følelsesmessig helt i starten, og uten at de nærmest krever å bli tatt med storm, forført eller stormforelska tidlig. ← Forsøker du her egentlig å si at det generelt sett er vanskelig for sjenerte, innadvendte, passive og usikre menn å kapre en kvinne de vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 25. april 2007 #78 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Satt på spissen: Ukule gutter får ikke pene damer. Og stygge damer får ikke kule gutter. Derimot finner kule gutter og pene damer hverandre. På samme måte som ukule gutter og stygge damer finner hverandre. Derfor blir for dumt når ukule gutter klager over at de pene damene ikke vil ha dem. Er man selv overfladisk, må man akseptere at mange av det motsatte kjønn også er det, om enn på en annen måte. ← Ja, slik mener også jeg det er, om enn noe spissformulert. Mannen må ta initiativet. Endret 25. april 2007 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 25. april 2007 Forfatter #79 Del Skrevet 25. april 2007 Forsøker du her egentlig å si at det generelt sett er vanskelig for sjenerte, innadvendte, passive og usikre menn å kapre en kvinne de vil ha? ← Nei, jeg prøvde egentlig å si at kvinner taper på å ikke ta initiativ. I likhet med menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 25. april 2007 #80 Del Skrevet 25. april 2007 Forsøker du her egentlig å si at det generelt sett er vanskelig for sjenerte, innadvendte, passive og usikre menn å kapre en kvinne de vil ha? ← Det er generelt vanskelig å utrette noe i livet om man yter for stor grad av disse egenskapene i alle situasjoner. Problemet oppstår når menn aksepterer at "sånn er jeg bare". Som mann vil jeg si man har mye større mulighet for å kapre den av det motsatte kjønn man vil ha, fordi det handler i større grad om å vekke følelser og å prosjektere visse karaktertrekk. For kvinner fungerer ikke dette i samme grad - det hjelper ikke om man er aldri så kul om man ikke tar vare på eller har vært heldig med utseende. Nå er det allikevel engang sånn at de fleste menn stort sett hopper på det første og det beste, så foreløpig er det ingen krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå