Gå til innhold

Backpacking i Europa


Gjest grønnsåpe

Anbefalte innlegg

Gjest grønnsåpe

Har lyst til å backpacke rundt i Europa. Noen som har tips til steder som er absolutt verdt et besøk ? Og hvor lang tid bør man bruke på det stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Tenkte jeg bare skulle gi noen generelle tips her, vanligvis backpacker man vel rundt 4 uker og på den tiden er det vanskelig å rekke hele Europa (kommer ann på programmet og hvor lenge en er på de ulike stedene). Jeg ville fokusert på en del, for eksempel holde seg i øst eller i vest. Kommer litt ann på hva en vil se og hvor mye penger en vil bruke (Øst Europa er billigere enn vest). Og så kommer det ann på hva en har sett før.

Også greit å ikke legge opp for mange lange togturer, jeg synes det er bedre å se et litt mindre område enn å ha 8 timers togturer annenhver dag evt kan nattog være mulighet. Og når det gjelder stoppetid må en ta det litt etter hva en føler for, alt fra 1 til 4-5 dager funker jo, kommer ann på hva en vil se. Og av og til er litt lengre stopp godt for å hendte seg litt inn (for meg vil dette si ca 3 dager).

Så tips til byer, kan anbefale Dresden, Leipzig, Praha, Krakow, Budapest, Zagreb, Split, diverse øyer i Kroatia, Venezia, Ljubljana, Graz, Wien og sikkert en hel del flere som jeg ikke kommer på nå.

Et annet tips er jo å ikke starte turen i Norge, dvs kjøpe backpackerbillett her og i tillegg finne noen billige flybilletter til et utgangspunkt i Europa. Da sparer man togturen nedover Norge, Sverige, Danmark og ofte Tyskland også, iallefall kjekt hvis man ikke har sett seg ut så mange steder og besøke i disse landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...