Gå til innhold

Pizza


-Viola-

Anbefalte innlegg

Sitter her og spiser pizza som er bakt i stenovn. Men hva menes egentlig med det? Trodde liksom at den i utgangspunktet ble stekt i stenovn.....

Sikkert et fryktelig dumt spørsmål,men har ikke noe bedre å finne på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og spiser pizza som er bakt i stenovn. Men hva menes egentlig med det? Trodde liksom at den i utgangspunktet ble stekt i stenovn.....

Sikkert et fryktelig dumt spørsmål,men har ikke noe bedre å finne på ;)

Steke og bake brukes ofte som verb for akkurat det samme, nemlig å putte noe i ovnen med varme på. Så i tilfellet der pizzaen er bakt i stenovn, så menes det at den er stekt der.

På samme måte som man baker en potet til en bakt potet. (Er jo ikke akkurat som om man legger poteten på disken og knar den ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steke og bake brukes ofte som verb for akkurat det samme, nemlig å putte noe i ovnen med varme på. Så i tilfellet der pizzaen er bakt i stenovn, så menes det at den er stekt der.

På samme måte som man baker en potet til en bakt potet. (Er jo ikke akkurat som om man legger poteten på disken og knar den ;) )

Hehe ja,skjønner jo det...

Men har de stekt pizzaen min litt før de pakker den inn da? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja,skjønner jo det...

Men har de stekt pizzaen min litt før de pakker den inn da? :forvirret:

Bunnen er nok førstekt litt ja, de pleier å gjøre det, slik at den ikke blir en myk deigklump som faller i sammen før den er frossen. De som ikke er forhåndsstekt pleier å ha en papp-plate under...

Vet ikke om dette gjelder alle ferdigpizzaer, men det er ihvertfall min erfaring.

Det neste spørsmålet som sikkert kommer til å plage deg er: hvor stor forskjell er det om den er stekt 2-3minutter i stenovn kontra vanlig ovn før de tok på fyllet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnen er nok førstekt litt ja, de pleier å gjøre det, slik at den ikke blir en myk deigklump som faller i sammen før den er frossen. De som ikke er forhåndsstekt pleier å ha en papp-plate under...

Vet ikke om dette gjelder alle ferdigpizzaer, men det er ihvertfall min erfaring.

Det neste spørsmålet som sikkert kommer til å plage deg er: hvor stor forskjell er det om den er stekt 2-3minutter i stenovn kontra vanlig ovn før de tok på fyllet?

Ja,det var det da.....jeg for min del er nå ikke så sikker på om de faktisk har stekt den i stenovn.... For forskjellen fra vanlig pizza er jo at bunnen blir mye sprøere,men det kan den jo bli i vanlig ovn også når bunnen er så tynn.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...