Piglet Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Jeg ble fridd til i går og er selvfølgelig veldig, veldig glad (om enn en smule overveldet...)! :-D Vi vil gjerne gifte oss i august/september 2007 (!?!) og vi vil gjerne ha et stort bryllup med mange gjester. Grunnen til at vi vil gjøre det såpass fort er at vi planlegger og dra til Australia i februar 2008 + vi vil gjerne holde det på et tidspunkt hvor det er sjanse for litt fint vær. Og da er jo september siste sjanse... Så til spørsmålet: Hvor stressende blir det? Alt avhenger jo av at vi finner sted for vielse og fest, men hvor mye tid krever andre ting? Vet at mange her inne bruker mange, mange måneder, men hva kan la seg gjøre på ca. 5? Vi vil holde det her i DK (enten i København eller i Nord-Jylland) men ellers er det meste uavklaret... inkl. å fortelle det til noen... Piglet PS Hvis noen lurer på hvem jeg er, så var jeg ganske aktiv her i en lang periode, men det har vært veldig lite etter at jeg begynte og jobbe i februar 2007.
Piglet Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. mars 2007 PS Vil gjerne ha forslag til en tidsplan/to-do-liste også... Piglet
Gjest Revenka Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Gratulerer så mye!! Du klarer det nok fint på 5 mnd. Bare få booket kirke og selskapslokaler, så er dere godt i gang. Men du bør ikke vente så alt for lenge med å finne kjole, det tar fort 4 mnd å få den til landet.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Hvis du ser på siden som dittbryllup.no og bryllupsweb.no og lignenede, så finner du mange fine lister og greier. Men så det viktigste ( ); Hvordan fridde han?! Hihi... synes det er så koselig med frierier
Malama Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Gratulerer! Det er mulig å få det til på så kort tid ja, september er gjerne ikke alt like fullbooket heller, som i juni... Men, begynn med en gang. Skaff krike/vigsler og lokale. Informer de sentrale om begivenheten og dato (selv om du ikke får ut invitasjonene helt enda, så er det greit at de "viktigste" for dere vet om det og setter av datoen allerede) og begynn å finne kjole, for ja, i alle fall her i alndet er det ikk uvanlig med 4-6 måneders leveringstid på mange merker. (men finner du en brukt f.eks så eliminerer du det problemet...) Skaff frisør, fotograf, kokk/catering, musikk. Sørg for papirarbeidet (vet ikke helt hvordan dette blir i Danmark, dere er norske? sjekk opp hvordan det må gjøres, selv om du kanskje må vente litt med å faktisk gjøre det.) Det finnes lister, som Pia nenvte, og disse kan være til god hjelp, men må selvsagt tilpasses deres bryllup. Og mest av alt: kos dere!
Mies Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Ikke noe problem å få til på 4-5 mnd. Men du må bare sette igang og finne ut når kirken er ledig og når lokale du ønsker å bruke er ledig. Har du de to tingene, så løser resten seg. Og ja, kjoler kan ta litt tid å bestille, men de fleste bruker 3-4 mnd, du kan dessuten kjøpe brukt eller få sydd og begge deler er fullt gjennomførbare på denne tiden. Men sett i gang, og lykke til :D
Piglet Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2007 Takk for gratulasjoner! Jeg har falt litt ned nå og til og med fått meg forlover. Vi har avtalt at vi skal se på kjole siste helgen i april, så det bør gå greit. Foreldrene skal informeres i påsken. Ellers så prøver vi og finne et lokale til festen, men det er ikke så lett. Vi har lyst på et sted som er litt avslappet og gjerne med utendørsmuligheter, og har derfor ikke lyst til og holde det på et hotel eller et tradisjonelt selskapslokale. Men samtidig regner vi med å invitere rundt 100 gjester, så det krever jo en hvis størrelse. Så vi undersøker og vil ta en liten runde rundt og se, og så kan det jo hende det løser seg ut fra at ikke så mye er ledig. Den andre store utfordingen er sermonien. Kjæresten er kristen og det betyr veldig mye for han å bli gift (eller evt. velsignet) i kirken, jeg på den anden side er utpreget human-etiker og vil gjerne unngå kirke og velsignelse. Forslag til kompromis mottas med TAKK! Ang. frieriet så var det veldig typisk oss (vi har vært kjærester i mere enn 6 år). Lørdag morgen ga kjæresten meg et brev hvor han skrev at i dag så skulle vi i Zoologisk have og ute og spise og bo på hotel "... og så får vi se hva som skjer...". Jeg tenkte jo mitt, men det har jeg også gjort i andre situasjoner uten at det har kommet noe frieri ut av det, så jeg var selvfølgig spent og glad. Så dro vi til Zoologisk have og gikk rundt der en stund, og spiste deilig lunch og så bestemte vi oss for og gå mot hotellet. Vi gikk gjenom en veldig fin park (Fredriksberg Have) og nøt det fine været, og så plutselig så han på meg og sa "Piglet, jeg elsker deg. Og jeg har tenkt på om du vil gifte deg med meg?". Og jeg ble helt perpleks og var litt sånn "He, he, ja, he, he" og så var det liksom overstått. Ikke noen ring, for det vil jeg ikke ha, og det er jeg veldig glad for at han skjønte, det viser jo at vi kjenner hverandre. Etter frieriet var begge to litt sånn "hva er egnetlig protokol etter et vellykket frieri", men var selvfølgelig glade og det ble litt Og så hadde vi en veldig hyggelig kveld med deilig tapas og begynte og planlegge bryllupet. Da jeg sa at noen hadde spurt om frieriet her inne syntes han ikke at jeg skulle fortelle om det, for han syntes ikke helt han hadde fått svung på det. Men han sa at han hadde vært så opptatt av og planlegge hele helgen at han ikke hadde fått tenkt på selve friingen og det synes jeg var veldig søtt og ganske så typisk han og oss. Piglet PS Tror nok jeg må starte en dagbok - her ble det mye skriving...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Hehe... Vel, han slår ikke min kjære... Vi hadde hatt en veldig tung tid, og var på bursdagsfest hos ei venninne. Vi sto på badet og prata (husker ikke hva vi prata om engang), også sa min kjære at han hadde jo tenkt på å fri til meg da, så da sa jeg at hvis han gjorde det så ville jeg jo selvsagt si ja Men det tok fortsatt 6 uker før han offisiellt fridde til meg, og da var det nede ved Drammenselva når vi gikk tur med bikkja Er jo hvertfall veldig "oss" da
jente 79 Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 (endret) ... Endret 10. mai 2007 av jente 79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå