Gå til innhold

Cruice med barn


Tilda

Anbefalte innlegg

Vi har så smått begynt å leke med tanken å reise på cruice neste sommer.

Vi har da en gutt på 13 og en liten en på 8-9 mnd.

Noen som har vært på cruise med barn? Hvor har dere evt. bestilt reisen? Hvor valgte dere å reise? Vi tenkte å være borte i ca 14 dager. Det er jo så mye å velge mellom når jeg søker på nettet, at jeg blir helt forvirret jeg.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vi var på cruise i Middelhavet i fjor, og det var fantastisk! Virkelig avslappende og vi fikk se og oppleve veldig mye. Vi reiste med Norwegian Cruise Line, og var en uke på cruise. Billetttene bestilte vi gjennom Cruisespesialisten, men det går kanskje an å kontakte NCL direkte og? Vi valgte dette cruiset ut fra reiserute, tidsrom, lugartype og pris. Vi reiste i mai, og det var herlig, det er i starten av sesongen, ikke så mange turister, ikke så varmt, ikke så dyrt, det var frodig og vakkert, etc...

Vi startet fra Barcelona, og stoppet noen dager der etter cruiset. Nydelig by! Våre barn var da 8 mnd. og 1 1/2 år, så de var jo ganske små, men det var ingen problem. Vi hadde med oss paraplytraller, og barna fikk masse oppmerksomhet overalt hvor vi var. Ombord i båten var det aktiviteter for barn over 4 år, hva det gikk ut på vet jeg ikke så mye om, men de hadde egne rom og basseng, og ungdommene hadde egen disco på kveldstid. Dette vet jo cruiseselskapet mer om.

Eneste "ulempen" med å reise på cruise med små barn, er at man kanskje ikke bør reise på så mange utflukter, som sightseeing i storbyer eller lange bussturer. Men dette var vi veldig klar over, og det hadde i grunnen ingen betydning for oss, vi gikk i land i alle havnene, og som regel var det masse å se like i nærheten av der båten la inntil. Det var faktisk mange av de passasjerene vi snakket med som ikke var med på utflukter i det hele tatt.

Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på, jeg kommer ikke på noe mer i farten :)

Lykke til med planleggingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi var på cruise i Middelhavet i fjor, og det var fantastisk! Virkelig avslappende og vi fikk se og oppleve veldig mye. Vi reiste med Norwegian Cruise Line, og var en uke på cruise. Billetttene bestilte vi gjennom Cruisespesialisten, men det går kanskje an å kontakte NCL direkte og? Vi valgte dette cruiset ut fra reiserute, tidsrom, lugartype og pris. Vi reiste i mai, og det var herlig, det er i starten av sesongen, ikke så mange turister, ikke så varmt, ikke så dyrt, det var frodig og vakkert, etc...

Vi startet fra Barcelona, og stoppet noen dager der etter cruiset. Nydelig by! Våre barn var da 8 mnd. og 1 1/2 år, så de var jo ganske små, men det var ingen problem. Vi hadde med oss paraplytraller, og barna fikk masse oppmerksomhet overalt hvor vi var. Ombord i båten var det aktiviteter for barn over 4 år, hva det gikk ut på vet jeg ikke så mye om, men de hadde egne rom og basseng, og ungdommene hadde egen disco på kveldstid. Dette vet jo cruiseselskapet mer om.

Eneste "ulempen" med å reise på cruise med små barn, er at man kanskje ikke bør reise på så mange utflukter, som sightseeing i storbyer eller lange bussturer. Men dette var vi veldig klar over, og det hadde i grunnen ingen betydning for oss, vi gikk i land i alle havnene, og som regel var det masse å se like i nærheten av der båten la inntil. Det var faktisk mange av de passasjerene vi snakket med som ikke var med på utflukter i det hele tatt.

Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på, jeg kommer ikke på noe mer i farten :)

Lykke til med planleggingen!!

Takk for hyggelig svar :)

Godt å høre at det gikk så fint å ha med små barn på cruise.

Skal sjekke ut Norwegian Cruise Line og Cruisespesialisten.

Hvilke steder var dere innom på turen?

Gleder meg sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe :) Reiseruten vår var: Barcelona, Messina, Napoli, Civitavecchia (Roma), Livorno (Firenze, Toscana etc.), Villefranche (Nice, Monaco etc.) og så Barcelona igjen.

Hvis du ser på denne siden, ser du rutene NCL har denne sesongen. De fleste er i Karibien, men noen i Middelhavet.

http://no.ncl.com/ncl-eu/index_search.html.

Ellers har også Star Tour, Ving og Saga cruise i Middelhavet - i tillegg til mange, mange flere....

Fortell hva det blir til da, hvor ruta går osv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bladet Mamma har de en reiserepotasje om barn og cruise denne måneden, her får du masse tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bladet Mamma har de en reiserepotasje om barn og cruise denne måneden, her får du masse tips :)

Å!

Takk for tipset! Det må jeg kjøpe :)

Skal fortelle hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...