Kitsune Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Vil så gjerne reise til Portugal. Det virker som alle reisebyråer har turer til Albufeira (heter det det?) Men er det bare en vanlig badestrand/hotell/dritafull og disko-plass? Vi er ikke så interessert i akkurat det, reiser ikke bare for å ligge på stranden lissom.. Noen som har vært der som kan anbefale ting å gjøre, steder, hva man gjør og hva man ikke gjør?? Andre jeg har snakket med anbefaler Portugal på det varmeste, men er det kun sør-kysten som er noe?
wondergirl Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Jeg anbefaler Lisboa , det er en av mine favorittbyer i Europa. Mye å se på, og med en sjarmerende atmosfære. Man kan f.eks ta trikken opp til festningen og se utover havet, rusle rundt i smale gater i Alfama, ta banen ut til akvariet (som visstnok er et av Europas største)... Det er masse å finne på i Lisboa! Derfra kan du også ta en dagstur til Sintra, hvor det bl.a er et helt vanvittig slott. Du kan f.eks leie bil i Lisboa og kjøre ned til sørkysten, evt nordover. Mange sier at det er fint i Porto, jeg har ikke vært der. Portugal er også veldig billig, så man får mye for pengene der. Du sier at du ikke er interessert i å ligge på stranda, men hvis du likevel skulle ha lyst til å bade, så husk at vannet langs vestkysten er iskaldt (jeg tror det er fordi de ikke har golfstrømmen eller noe sånt). Jeg var i Lagos på Algarve-kysten, det var et veldig turist-feste-sted, så jeg vil egentlig ikke anbefale det. Tavira var mye hyggeligere, men der var jeg bare på dagsbesøk. Forresten, hvis du vil se bilder og lese om de ulike stedene i Portugal (eller hvilket som helst annet sted også!), se her: http://www.world66.com/europe/portugal . Hold pekeren over "Portugal", så kan du klikke deg inn på de ulike byene og områdene. God tur!
Hobgoblin Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har ikke vært i sydlige Portugal, men kan anbefale Lisboa og Porto! Rundt Lisboa er det også mange bademuligheter - passe for dagsturer, og MYE å se. Definitivt den europeiske byen jeg trives best i! Porto er også en veldig fin by, og jeg vil anbefale hotellet Santa Catherina. I mellom Porto og Lisboa (går tog!) er det også mange interessante steder. Vil til Portugal i år, jeg og...
Susannah Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Jeg vil også anbefale Lisboa på det varmeste, har vært der 3 ganger. En gang tok vi et Norwegian-fly til Faro og tok toget til Lisboa, det er jo en vri som gjør at du får sett litt på veien. Har også vært i en bitteliten by som heter Tavira, rett på grensen mellom Spania og Portugal, den var også utrolig sjarmerende.
Hobgoblin Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Hotellet jeg anbefalte i Porto er her: http://www.castelosantacatarina.com.pt/English.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå