Gå til innhold

Jeg vil til Portugal


Kitsune

Anbefalte innlegg

Vil så gjerne reise til Portugal. Det virker som alle reisebyråer har turer til Albufeira (heter det det?) Men er det bare en vanlig badestrand/hotell/dritafull og disko-plass? Vi er ikke så interessert i akkurat det, reiser ikke bare for å ligge på stranden lissom..

Noen som har vært der som kan anbefale ting å gjøre, steder, hva man gjør og hva man ikke gjør??

Andre jeg har snakket med anbefaler Portugal på det varmeste, men er det kun sør-kysten som er noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler Lisboa , det er en av mine favorittbyer i Europa. Mye å se på, og med en sjarmerende atmosfære. Man kan f.eks ta trikken opp til festningen og se utover havet, rusle rundt i smale gater i Alfama, ta banen ut til akvariet (som visstnok er et av Europas største)... Det er masse å finne på i Lisboa! Derfra kan du også ta en dagstur til Sintra, hvor det bl.a er et helt vanvittig slott.

Du kan f.eks leie bil i Lisboa og kjøre ned til sørkysten, evt nordover. Mange sier at det er fint i Porto, jeg har ikke vært der.

Portugal er også veldig billig, så man får mye for pengene der. Du sier at du ikke er interessert i å ligge på stranda, men hvis du likevel skulle ha lyst til å bade, så husk at vannet langs vestkysten er iskaldt (jeg tror det er fordi de ikke har golfstrømmen eller noe sånt). Jeg var i Lagos på Algarve-kysten, det var et veldig turist-feste-sted, så jeg vil egentlig ikke anbefale det. Tavira var mye hyggeligere, men der var jeg bare på dagsbesøk.

Forresten, hvis du vil se bilder og lese om de ulike stedene i Portugal (eller hvilket som helst annet sted også!), se her: http://www.world66.com/europe/portugal . Hold pekeren over "Portugal", så kan du klikke deg inn på de ulike byene og områdene. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i sydlige Portugal, men kan anbefale Lisboa og Porto! Rundt Lisboa er det også mange bademuligheter - passe for dagsturer, og MYE å se. Definitivt den europeiske byen jeg trives best i! Porto er også en veldig fin by, og jeg vil anbefale hotellet Santa Catherina. I mellom Porto og Lisboa (går tog!) er det også mange interessante steder.

Vil til Portugal i år, jeg og... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Lisboa på det varmeste, har vært der 3 ganger. En gang tok vi et Norwegian-fly til Faro og tok toget til Lisboa, det er jo en vri som gjør at du får sett litt på veien.

Har også vært i en bitteliten by som heter Tavira, rett på grensen mellom Spania og Portugal, den var også utrolig sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...