Gå til innhold

Ps3 - Xbox 360 - Nintendo Wii

Fremhevede innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

I dag kom Playstation 3 (Ps3) ut.

Har du den?

Playstation 1 eller 2?

Har du Xbox eller Xbox 360?

Har du Nintendo Wii eller Gamecube?

Annet?

Hvilke spill liker dere?

Vi har Ps2, Nintendo Wii og Xbox 360.

Synes foreløpig det er for lite spill, samt stiv pris for Ps3 til at vi kjøper den - foreløpig. Men er spent på å se hvor god maskinen er, samt spillutvalg når de kommer igang. Foreløpig koser vi oss med Wii som vi var så heldig å få tak i før jul... :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tessmira
Skrevet

Har playstation2. Har lyst på 3`ern, men litt i dyreste laget ennå.

Liker bil spill som f.eks Gran Turismo.

Skrevet

Wii er den beste hittil, sånn siden det er en barnemaskin, ja jeg er barnslig.. Ps3 har jeg liten lyst på. De fleste spillene kommer på både 360 0g ps3, og det kommer smått med barnespill på ps3..

Gjest Mayamor
Skrevet

Vi er glad i:

Ps2:

Buzz i ulike varianter

Singstar

Ulike eye Toy varianter

Guitar Hero

Jak og Dexter

Sly Racoon

Xbox:

Viva Pinata (minstemann på 3 år liker å se på storesøster på 13 spille)

Fifa soccer (guttene i alderen 9-11 år)

Call if Duty (samboer)

Gleder oss til Guitar Hero med flere valgmuligheter enn til Ps2

Nintendo Wii:

Rayman Raving Rabbits

Wario

Wii Sports

Zelda

Håper det kommer noe Pokèmon til dette da guttene elsker det

Vi venter imidlertid litt med å skaffe oss Ps3 da utvalget foreløpig er lite, og ikke alle Ps2 spill er kompatible på maskinen. Håper også den synker litt i pris. At Ps3 er bra, er jeg ikke i tvil om. ;)

Skrevet

Vi har Wii men har ikke kjøpt så mange spill enda. Jeg synes Rayman raving rabbids er veldig moro, mens samboer'n har spilt ferdig Zelda-spillet. Vi venter på Mario... :)

Hvordan er forresten det Wario-spillet til Wii? Kan man spille flere samtidig? Bak på coveret står det at man bare trenger 1 Wiimote men det høres rart ut....jeg har jo spilt Wario på Gamecube og da kunne man spille opptil 4 stk samtidig.

Vi har en X-box 360 til låns men det er mest krigsspill som følger med og det er ikke noe gøy synes jeg. Playstation 3 har jeg prøvd så vidt det er, det var fantastisk grafikk men det var ikke så moro å spille. Det var et motorsykkelspill. Vi kommer nok til å kjøpe PS3 når den går litt ned i pris.

Ellers har vi PS2 med de fleste duppedingser man kan få til den, jeg spiller mest Guitar Hero om dagen pluss Little Britain-spillet.

Andre konsoller vi har:

X-box

Gamecube (En europeisk og en amerikansk)

Nintendo 64

Super Nintendo (En europeisk og en amerikansk)

Nintendo (NES)

Nintendo DS (2 stk)

Nintendo gameboy advance

Sega Dreamcast

Sega Saturn

Sega Megadrive +Mega CD

Sega Game gear (2 stk, + TV-tuner)

Atari STE (egentlig en datamaskin da...)

Skrevet (endret)

Vi har X-box og er fornøyd med den, den passer nok best for ungdom og voksne så det er bra for oss. Hadde vi hatt barn hadde vi nok hatt Playstation istedet. Det er en del mnd siden jeg spilte sist, men jeg liker Sims og Munch's Odyssey i allefall. Husker ikke hva spillene vi har heter.

Endret av Arkana
Gjest Mayamor
Skrevet

Flere med mange konsoller ser jeg... :sjenert:

Vi har:

Ps1,

Ps2,

Nintedo 64,

Nintedo Gamecube,

Nintendo Wii,

Xbox 360 (kjøpte fordi vi ikke fikk tak i Wii til jul, men så fikk vi tak i likevell og klarte ikke å legge Xboxen tilbake igjen...:flau:)

Niintedo Gameboy Advance

Nintendo Nintendo DS

Pc

Godt å se at vi er flere... :ler:

Har 3 gitarer til Guitar Hero (trodde vi kunne spille 3 spillere, men det var misforståelse).

Har 8 buzzere til Buzz spillene (men vi er 7 i familien, så det passer fint)

Har 4 handkontrollere og 4 nunchocker(?) til Wiien.

2 dansematter til Ps2

Wario til Wii er bare til 1 spiller, desverre.

Men det er like morsomt å se på, så bytter vi.

Har kjøpt gamle versjoner også av nostalgiske grunner:

Donkey Kong

Mario spill

Zelda

Det jeg synes er kjekt er at en trenger ikke sitte i ro å spille lenger. Eye Toy Kinetic combat er svette greier. Dance fusion er morsomt. Vi er definitivt en spilleglad familie. Med 5 barn i alderen 3 til 13 år, sier det seg selv at det blir en del gaver til barna som er spillrelaterte. Dessuten kjøper de 4 eldste spill for bursdagspenger og lommepenger.

Vi er en aktiv familie som står på slalom, langrenn, går på skøyter, renner på akebrett, svømmer, sykler, er ofte på tur etc - vi velger å spille istedet for å se tv om kvelden og på enkelte "regnværsdager". Men jeg synes ikke det er negativt så lenge vi vet hvor av-knappene er og spillingen er begrenset. ;)

Skrevet

Hvordan er forresten det Wario-spillet til Wii? Kan man spille flere samtidig? Bak på coveret står det at man bare trenger 1 Wiimote men det høres rart ut....jeg har jo spilt Wario på Gamecube og da kunne man spille opptil 4 stk samtidig.

Har bare hatt en kontroll frem til nå (bestilte Wii Play fra Australia siden det er umulig å få tak i her hjemme så den har ligget i tollen en uke), så har ikke forsøkt med 2 kontroller, men ryktet sier at man bare kan spille 1 om gangen. Men når du har rundet spillet så får du flere muligheter og da kan du velge multi-player, men da er det slik at du bytter på å spille.. forskjellige modus - type velge utfordring til den andre eller annen hver gang (og den som ryker ut først taper) + noen til. Litt stress å bytte frem og tilbake, men moro er det :D

Skrevet

Vi har PS2 og Wii (+ Nintendo DS, Game Cube etc.. og andre eldre utgaver)

Jeg foretrekker Wii uten tvil, den nye spillemåten gjør det morsomt å se på den andre spille, så det er en mye mer sosial konsoll synes jeg da. Dessuten er spillene HELT avgjørende for hvilken konsoll jeg velger, sånn sett er XBOX uaktuelt, da det ikke er noen spill som interesserer meg. For meg er tv-spill Zelda og Mario! Og da MÅ man ha Wii.. Har PS2 pga Singstar da:) Det er jo <3 , men ryktet sier det kommer en versjon til Wii også! Hurra!

Har ikke så mange spill til Wii ennå: Zelda, Kokorinpa, Wario, Wii Play og Rayman Ravin Rabbids, men venter i spenning blant annet på Mario Kart, Mario Galaxy og Mario Party!

Hurra for tv-spill! :)

Skrevet

Her har ungene PS1,PS2, supernintendo (har to maskiner så nå har mamma en i stua, digger mario :sjenert: ) også har de gameboy advance. Jeg synes det holder da ungene ikke er noe flinke til å ta vare på tingene sine, nesten alle spillene til ps1 og ps 2 har blitt ødelagte. Så her blir det nok leeenge før det kommer noen Ps3 i hus.

Gjest Mayamor
Skrevet

Her er jeg veldig streng med spillbehandling. Tidligere fikk ikke barna skifte spill selv, men nå er de flinke. Rett spill i rett cover er et must. Først spill ut av coveret og inn i maskinen, spill, avslutt med å sette spillet inn i coveret. Skal spillet spilles igjen legges coveret oppå spillkonsollet. ;)

Har bare hatt en kontroll frem til nå (bestilte Wii Play fra Australia siden det er umulig å få tak i her hjemme så den har ligget i tollen en uke), så har ikke forsøkt med 2 kontroller, men ryktet sier at man bare kan spille 1 om gangen. Men når du har rundet spillet så får du flere muligheter og da kan du velge multi-player, men da er det slik at du bytter på å spille.. forskjellige modus - type velge utfordring til den andre eller annen hver gang (og den som ryker ut først taper) + noen til.

Er det med Vario? Jeg vet at det går ann på Rayman, men har ikke skjønt at det går på Vario... :sjenert:

Vi var svinheldig og fikk tak i Wii 2 dager før julaften. De sa i butikken at de var utsolgt. Så spurte jeg når de ville få inn igjen, så viste det seg at det var en igjen som ikke lå på rett plass. :hoppe:

Da var det så masse ekstra utstyr til Wii å få tak i at vi fikk tak i alt samme dag. Vi var utrolig heldige. Barna synes jo det er litt kult med Wii-en siden de ikke kjenner noen andre som har. ;)

Noen som vet når Wii er å oppdrive for vanlig salg?

Har ikke sett dem enda.

Skrevet
Noen som vet når Wii er å oppdrive for vanlig salg?

Har ikke sett dem enda.

Ikke i butikken min hvertfall, jeg har faktisk venteliste på to-tre til jeg før jeg kan begynne og legge ut de jeg får inn for salg. Men det virker som om det blir bedre hvertfall. Men sjelden man får i butikkene.. Som oftest på nettbutikker bare.

Skrevet

Er det med Vario? Jeg vet at det går ann på Rayman, men har ikke skjønt at det går på Vario... :sjenert:

Ja altså folk sier at man ikke kan spille SAMTIDIG mot hverandre, men det finnes modus som er lagt opp til at man er 2 spillere som konkurrerer mot hverandre, bare at man bytter på :)

Digger Wario altså, men syntes det kunne vært litt flere brett:)

Skrevet

PS3 har allerede markert seg som en kjempe når det gjelder maskinkraft, online-evne og stabilitet. Greit, det er garantert et par barnesykdommer ute og går, men det er det med alle maskiner.

Nintendo er allerede blitt en vits, for ingen gidder kjøpe det. Nevn en eneste maskin etter SNES (den "første" Nintendoen) som egentlig har vært i nærheten av noen suksess. Grunnen til at de ikke greier det, er at de terper om og om igjen på utbrukte prinsipper og spill og gallerier. Den nye håndkontrollen er sikkert smart og spennende og whatnot, men det hjelper ikke når de eneste spillene maskinen kommer til å tilby er det samma mølet som har vært om og om igjen før. Det Wii kommer til å selge på, er Zelda. Igjen.

Xbox 360 har en langt mer lovende kurs, men ærlig talt - det ble plutselig så sabla dødt etter at maskinen kom. Jeg har en selv, og det er lissom ikke den helt store greien alikevel.

PS3 kom sent, greit. Den er schvinedyr, greit. Foreløpig er det ikke så hårreisende mange titler ute, greit. Men da må vi huske på at da PS2, PS1/PSX og PSP kom, så var de ikke spesielt billige de heller, de hadde få spill som utnyttet potensialet av maskinen sånn helt i starten. Men det kom.

Nå har jeg bøllet ut med 6000,- for PS3 sjøl idag, men det er bare fordi jeg er så innmari utålmodig. Hadde jeg vært smart, så hadde jeg ventet til prisen går ned et par hakk - for det gjør den - og det er det mange som kommer til å gjøre.

Til sammenligning så koster en blu-ray spiller omtrent 7000-9000,- i innkjøp, den biten dekker PS3 utmerket. (og joda, er klar over at blu-ray har mulighet til å bli vårt århundres Betamax)

Når det gjelder utvalget spill, så tror jeg det taler for seg selv å se hvor mange enheter som selges, og hvor stort utvalg av spill du har til de foregående maskinene. Say no more.

Skrevet
Ja altså folk sier at man ikke kan spille SAMTIDIG mot hverandre, men det finnes modus som er lagt opp til at man er 2 spillere som konkurrerer mot hverandre, bare at man bytter på :)

Digger Wario altså, men syntes det kunne vært litt flere brett:)

Aha, så man kan liksom konkurrere men man spiller en om gangen. Ikke like morsomt da synes jeg :tristbla:

Når det gjelder utvalget spill, så tror jeg det taler for seg selv å se hvor mange enheter som selges, og hvor stort utvalg av spill du har til de foregående maskinene. Say no more.

Jeg er enig i mye av det du sier. Men antallet spillutgivelser behøver ikke å bety alt for folk, se f.eks på den uhorvelige mengden drittspill som finnes til PS2. Den type spill jeg liker (type "barnslig", som Ann Christin nevnte) er det Nintendo som har, derfor er deres maskiner mitt førstevalg. Jeg har ikke sett ett eneste spill til 360 som har fristet meg. Men PS har disse partyspillene og det er moro å spille sammen med noen og det er interessant også. Poenget mitt er at et stort utvalg ikke nødvendigvis tiltrekker alle, hvis man ikke kan finne det man liker i det store utvalget.

Skrevet

Jeg kan si meg ganke enig at det er en stor mengde drittspill til ps2, skal vi se.. Spill som Babe, home alone, casper o.s.v. er spill jeg fundere på hvorfor de egentlig gir ut..

Jeg kan godt si at så mange som 40% av ps2 spillene i butikken min er spill som vel, ikke er verdt og bruke penger på engang.

Skrevet

Har bare Nintendo-konsoller her i huset. Er egentlig ikke interessert i spill overhodet selv, men Wii synes jeg er verdt å bruke litt tid på

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg avstår fra å stemme, fordi ingenting passer overens med det jeg har.

Jeg vil vente med å kjøpe PS3 til jeg ser spillutvalget og eventuelt prisen går ned.

Jeg har Xbox 360 og Wii, i tillegg til PS2, Gamecube, DS, PSP og PC. Hadde også den gamle Xboxen, men ga den vekk da jeg skulle flytte - dessuten kan jo de aller fleste spillene spilles på 360.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...