Gå til innhold

Kylling, fylt og surret


Drua

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på kyllingfilet, hvor jeg fyller den med noe (hva?) og surrer med spekeskinke eller bacon- hva som passer kommer vel an på fyllet?

Har ikke laget dette før, så jeg trenger konkrete tips til hva og hvordan, samt passende tilbehør.

Bør det stekes i panne eller stekeovn?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Du kan for eksempel fylle med en blanding av pesto og soltørket tomat, og surre en skive parmaskinke rundt. Eller hva med å pensle med litt honningsennep, legge på en skive brie, litt valnøtter, og skinke rundt?

Jeg ville stekt dem forsiktig i panne, og deretter etterstekt i form i ovnen, ca 10-15 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det enkelt og fyller kyllingfileten med fetaost og litt krydderost (philadelphia sin) og surrer den med spekeskine. Steker den i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Rumler i magen :ler:

Kom gjerne med flere forslag, har jo sambo å ta hensyn til- og han liker ikke pesto, brie, eller fetaost dessverre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker han blåmuggost? Det er veldig godt inni.

Ellers har jeg prøvd følgende fyll:

- Mozarella eller gulost i småbiter med biter av soltørket tomat (og fetaost)

- Mozarella eller gulost i småbiter blandet med stekt sopp i småbiter (evt. løk)

- Urte- eller krydderost

Jeg bruker alltid bacon rundt, synes det blir bedre enn med spekeskinke (Smak og behag!)

Hvis han ikke liker noe ost så kan jo han bare få bacon rundt og så kan du "merke" fileeten annerledes med tannpirkeren enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Nå har ikke jeg prøvd det selv, men hva med å fylle kyllingen med epler og snurre bacon rundt?

Jeg har smakt stekt kylling med bacon rundt, stekt opp på eple biter og det var kjempegodt! Så da er det sikkert godt med epler inni kyllingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En "snill" utgave: fres hakket vårløk, hvitløk og sjampinjong. Bland med creme fraiche eller philadelphiaost. Krydre etter smak, tilsett div krydderurter osv. Spekeskinke el. bacon rundt, fres i stekepanne og stek så ferdig i ovn (har dessverre ikke nøyaktige tider)

Kjempegodt med f eks hjemmelaget potetmos, ovnsbakte tomater og dampet sukkererter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Ta litt fetaost og pesto og kjør det i mikseren, fyll det i kyllingen og ta litt bacon el spekeskinke rundt.

Hvis du lager for mye kan du servere resten av blandingen som saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...