Gå til innhold

Trenger litt frukttips


Ponine

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i frukt, men det bli spist sjeldent av en eller annen grunn. Derfor trenger jeg et par tips fra dere der ute om det finnes noen frukt det er lett å ta med seg hvis man feks har litt hastverk, er litt sulten, men rekker ikke å spise. Eple og pære er jo greit slik, men finnes det ikke noe litt mere spennende? Banan er jo også veldig greit, men jeg takler ikke smaken! :forvirret:

Og hva med småsnacks utpå kvelden? Har dere erfaring med mango? Det har jeg aldri prøvd, men har jo smakt ting (juice osv) med mangosmak og det liker jeg.

Håper noen erfarne fruktspisere der ute har et par tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aprikos, fersken, plomme, nektarin, bær i en liten boks, klementin, appelsin oppskjært i en liten boks, nashi, kiwi (delt i to, ta med en skje), ananas i biter (boks), cherimoya, druer, sharon, melon (i en liten boks)....

Mange muligheter!

Endret av Kaffekoppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aprikos, fersken, plomme, nektarin, bær i en liten boks, klementin, appelsin oppskjært i en liten boks, nashi, kiwi (delt i to, ta med en skje), ananas i biter (boks), cherimoya, druer, sharon, melon (i en liten boks)....

Cherimoiya er jo supergodt, men det er nesten ingen butikker som har det! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg er veldig glad i mango, men vet noen syns det er rart (er kanskje ikke like søtt som enkelte andre frukter?) Jeg har ofte med meg en liten boks med diverse oppskårede frukter, som jeg gjør klar kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg er helt hektet på smooties for tiden. :hoppe:

Da har jeg i:

Sens youghurt (lite kcal i)

noen ganger litt juice/vann dersom den blir for tykk

Frukt alt ettersom hva jeg har i kjøleskap og fryser.

Plukker mye bær (bringebær, rips, jordbær, blåbær, solbær, tyttebær, stikkelsbær) og fryser inn.

Har rabarbra i egen hage som jeg fryser inn.

Kjøper store poser med frossen frukt på Obs: en med tropisk frukt og en med skogsbær

Ellers putter jeg i eple, pære, ananas, mango, pasjonsfrukt, kiwi, banan, appelsin, clementin, sitron, limè, og sikkert mer jeg har glemt i farten.

Siler ikke smootiesen, så på denne måten får vi i oss fiber også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en eplekutter på feks Ikea... Da kan du dele et eple i båter på no-time. Garantert suksess om du liker epler (pluss at det finnes jo så mange varianter av eple ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine svar!

Tror nesten jeg må komme meg på butikken nå ja, var mange spennende forslag her! Men hva er cherimoiya? Og hvordan smaker sharonfrukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye spennede. Hva er nashi, hvordan smaker det?

Mango må du definitivt prøve, men det er viktig at du får tak i en som er moden (skal være myk, men ikke for myk). Umoden mango smaker ikke godt. Aller best er de gul-oransje fra Pakistan (?), det er himmelsk!

Sharonfrukt er også veldig godt, men veldig, veldig søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*

Jeg elsker frukt og spiser massevis hver eneste dag. Har alltid med meg epler og annen frukt på jobb ... her er det greit med druer, plommer, osv ...

I helgene lager jeg alltid fruktsalat til dessert. Ikveld ble det oppkuttet ananas, mango, grønne harde druer og epler ... kjempegodt :) Det er så godt at tilbehør er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mango er nydelig! Og nå får man også kjøpt en mangodeler, som gjøre det mye lettere å få den i fine biter.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mango er nydelig! Og nå får man også kjøpt en mangodeler, som gjøre det mye lettere å få den i fine biter.

Anbefales!

:enig_anim: Mangodeler er en fin ting! Slet med å skjære opp før..

Og må også minne om det som ble sagt tidligere i tråden - pass på at mangoen er myk (moden)! Første gang jeg smakte mango var den ikke moden nok,og jeg gikk derfor en stund og trodde jeg ikke likte det noe særlig...

Heldigvis smakte jeg igjen senere, og det er jo kjempegodt! :sikle:

Det finnes også maaange forskjellige melon-typer, her kan det lønne seg å prøve seg frem litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kjøpt ananas som jeg tenkte å kutte opp. Bare synd jeg får så vondt i leppene etter for mye fersk ananas.. Det er jo så godt at det er vanskelig å stoppe!

Nå som det har kommet så mange svar her gleder jeg meg til jeg kommer meg til en butikk med litt mer fruktutvalg. Så etter mango og cherimoiya i dag, men de hadde ekstremt lite utvalg på butikken der jeg var (rema). De hadde ikke grønne druer en ganga!! :overrasket: Må vel komme meg på ica maxi eller ultra kanskje.

Namm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SuperMoo

Er det bare meg som liker mango best når den er ganske hard? Smakte en sånn pakistansk mango som skulle være så god, men den likte jeg slett ikke.

Nå liker ikke jeg frukt som har blitt myk uansett da ...

Fruktsalat med kanel er veldig godt! Og sunt. ;) Og med vaniljekesam blir det ekstra godt.

Ta en titt på www.frukt.no

Der finner du masse fakta og oppskrifter.

Endret av SuperMoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...