Gå til innhold

Vondt. Hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg klarer ikke gjøre stort /bevege meg uten at hodet gjør vondt. Og jeg er så trett og føler bare for å sove, men jeg kan jo ikke sove midt på dagen...

Når jeg leser morsomme ting. F.eks. her så får jeg enda mer vondt.

Når går en hjernerystelse over og hva bør jeg gjøre og ikke gjøre nå?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Har du hjernerystelse så skal du gjøre minst mulig, heller ikke lese.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke sove på dagen? Du er jo syk.

Gjest Deception
Skrevet

En hjernerystelse er vel forårsaket av et slag eller støt mot hodet? hvis dette har skjedd, ville jeg hatt meg til lege fortere enn svint.

Gjest vimselot
Skrevet

Takk dere alle, jeg vet også at hjernerystelse kommer av et slag med hodet, MEN det er ikke mye gøy å fortelle sjefen hvorfor jeg ikke kommer på et viktig møte på tirsdag...

Jeg innrømmer gjerne at jeg drakk for mye rødvin på tom mage og røyka masse hasj, og da jeg skulle på toalettet, knakk jeg i bena og så ut som en narkoman...

Men jeg drar ikke bort på legevakta. Jeg overlever dette, men det er lite morsomt og hva skal jeg si ang. møtet på jobb på tirsdag? Jeg må jo lyge og jeg hater løgn...

Jeg har skikkelig vondt, jeg skalla panna rett i gulvet og det har utviklet seg til en veldig synlig blåveis...

Jeg leser ofte, så jeg nekter å ikke lese. Hva er farlig med å lese? Jeg leser ikke tungt stoff...

Skrevet

Du nekter å la være å lese? Hodeskade skremmer ikke deg, nei?

Å ikke dra til lege ved mistanke om hjernerystelse er ren idioti..!

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Venus, jeg vet du har rett men hva kan legevakta gjøre nå? Jeg merker at jeg blir mer og mer dårlig og det er ikke sikkert jeg klarer å lese...

Jeg har hodepine, er kvalm og trett selv om jeg har sovet og spist mat. Jeg klarer nesten ikke å skrive her engang, men jeg kan touch til fingerspissene.

Jeg må kanskje bare sove og hvile meg, for jeg tror ikke noen av dere anbefaler en joggetur?

Endret av vimselot
Skrevet
Venus, jeg vet du har rett men hva kan legevakta gjøre nå? Jeg merker at jeg blir mer og mer dårlig og det er ikke sikkert jeg klarer å lese...

Jeg har hodepine, er kvalm og trett selv om jeg har sovet og spist mat.

De kan undersøke hvor stor del av hjernevevet som er skadet.. Og finne ut om du har fått blødninger eller andre komplikasjoner som må behandles..

Jeg forstår ikke hvordan du kan ta så lett på dette.

Mest sannsynligvis så har det gått bra, men det er jo faktisk en mulighet for at det ikke har det. Er det ikke best å vite..?

Gjest vimselot
Skrevet

Legevakta kan ta en Ct, men hjelper det meg? Jeg spør for jeg vet at man kan få indre blødninger osv, men det har jeg sikkert ikke... Jeg høres sur ut men jeg har smerter så det er vanskelig å være glad...

Det er to dager siden jeg fikk fallet, er det ikke litt for sent nå?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg har hodepine, er kvalm og trett selv om jeg har sovet og spist mat. Jeg klarer nesten ikke å skrive her engang, men jeg kan touch til fingerspissene.

Jeg må kanskje bare sove og hvile meg, for jeg tror ikke noen av dere anbefaler en joggetur?

Du blir dårligere og dårligere, men vil ikke til lege? Lurt. :forvirret:

Skrevet
Legevakta kan ta en Ct, men hjelper det meg? Jeg spør for jeg vet at man kan få indre blødninger osv, men det har jeg sikkert ikke... Jeg høres sur ut men jeg har smerter så det er vanskelig å være glad...

Det er to dager siden jeg fikk fallet, er det ikke litt for sent nå?

Du kan ikke vite om du har blodansamlinger i hjernen.. Det er liksom poenget, du kan ikke vite hvor stort skadeomfanget er.

Ingen kan tvinge deg til å dra til legen, men det er nokså rart (og trist) at du ikke passer bedre på deg selv.

Skrevet

Du hater løgn, men synes det er greit å drikke og røyke deg så skakk at du får hjernerystelse? Nuvel.

Gjest vimselot
Skrevet

Takk, Tuji. Dette trengte jeg ikke nå. Jeg drakk på tom mage.

Jeg skal ringe legen og høre, men jeg vet at de ikke ser dette som alvorlig nok til å hente meg med ambulanse.

Så hvorfor skal jeg mase meg med drosjebil til legevakten? Jeg forstår at dere mener det oppriktig og at jeg bør dra dit, men jeg har ikke lyst. Jeg hater å gå til legen når jeg er syk...

Gjest Frances
Skrevet
Jeg hater å gå til legen når jeg er syk...

Ja, vi andre gjør det fordi det er så ufattelig morsomt :roll:

Skrevet
Takk, Tuji. Dette trengte jeg ikke nå. Jeg drakk på tom mage.

Jeg skal ringe legen og høre, men jeg vet at de ikke ser dette som alvorlig nok til å hente meg med ambulanse.

Så hvorfor skal jeg mase meg med drosjebil til legevakten? Jeg forstår at dere mener det oppriktig og at jeg bør dra dit, men jeg har ikke lyst. Jeg hater å gå til legen når jeg er syk...

Men herregud menneske, kan du ikke bare ta en taxi på egen regning?? Du havnet i dette uføret av egen vilje, nå får du fikse det. Du fremstår som en sutrete 5-åring i denne tråden.

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg fremstår som en femåring her, men hva kan sykehuset gjøre? En CT? Hva gjør de etter det hvis det er noe å gjøre da?

Hvis jeg framstår som en fireåring, framstår dere som en kvakleflokk...

Jeg ville ha svar og takker de som ga råd, selv om jeg kanskje ikke følger disse rådene, men mobb meg mer for det trenger jeg sikkert?

Gjest Frances
Skrevet

Ja, uffameg så synd det er på deg!

Skrevet

Hva slags råd vil du ha da?

Hjernerystelse kan være farlig, hvorfor tror du man skal vekke folk med hjernerystelse med jevne mellomrom om natten? Du MÅ gå til lege. Det kan hende de kan gjøre noe for deg selv om du ikke tror det.

Skrevet

Joda, Tuji, men jeg har venninner som har blitt mørbanket og som har overlevd det.

Når det angår hjernerystelse så er det viktig å vekke personen cirka hver time den første natten.

Eller har jeg tatt feil? Jeg takker for gode råd, men er så forbannet trett og har hodepine så jeg prøver å sove litt nå. Kanskje jeg oppsøker legevakta etterpå, men jeg tviler på det. Ingen har forklart meg hva en lege kan gjøre hvis rtg. og CT viser at det er blodansamling?

Skrevet

Jeg vet ikke hva de gjør, men de har helt sikkert behandlingsmetoder. Det er litt skummelt hvis du er så veldig trøtt, synes jeg. Hvis du ikke orker å reise på legevakta (virkelig ikke orker, altså) kan du jo ringe dit og forklare situasjonen, så kanskje du får refundert taxipenger eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...