Gå til innhold

Sprit & Blandevann?


mariabingo

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt spørsmål er som følger:

- Hva er smart å bruke som blandevann hvis man ønsker

å ta hensyn til vekten sin, men samtidig ønsker noe som

smaker skikkelig godt!?!

- Eventuelt, andre alternative alkoholholdige drikkevarer?!?

(er ikke så glad i vin, men da må den isåfall være søt.. og ja,

liker best søte drinker..)

Tips taes imot med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gangene jeg drikker sprit blander jeg alltid med light brus, ikke fordi jeg skal være sunn men fordi jeg synes det smaker best i blandingen.

light sitron brus og appelinjuice bør jo være en slager...

ellers så drikker jeg en søt vin som heter Liebfraumlich, en blå flaske... ikke så dyr, men heller ikke noe høy prosent alkohol.. to flasker må nok til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Det lureste hvis du er opptatt av kalorier, er å holde deg langt unna spriten, pga. høyt kaloriinnhold. Ikke pga. sukker, men rett og slett fordi alkohol er konsentrert energi. Jeg leste et sted at 100g alkohol med 40% styrke (type vodka, gin...) har nesten 300 kalorier.

Eventuelt kan du forsøke med en tørr hvitvin, og ikke bøtte innpå.

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere steder at Vodka er det "beste" du kan drikke, blandet med lettbrus.. Jeg drikker Bacardi Razz og Sprite Zero + masse isbiter, funker fett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren alkohol inneholder ca 700 kcal pr dl. Utblandet som cognac, vodka osv blir det selvfølgelig mindre. Generelt skal man drikke så mye og så ofte (lite og sjelden, velg selv) at man ikke trenger å tenke på energinnholdet i drikken. Må man det så drikker man antagelig for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 dl vodka 40 % inneholder ca 250 kalorier

1 hansa ultra øl (5 dl) inneholder 160 kalorier

I vin er det ca 70-80 kalorier i en desiliter

3 dl vodka blandet med lightbrus gir altså 750 kcal

5 halvlitere ultra gir 800 kcal

7,5 dl vin (1 flaske) gir ca 563 kalorier :vin:

I en diett hvor du for eksempel inntar 1500 kcal daglig, er det rom for litt alkohol hvis du planlegger litt. Men du bør ikke bruke mye av kalorikvoten på alkohol for ofte, da det kan gå utover inntak av nyttige næringsstoffer.

:bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol ødelegger igjen for resten av dagen, pluss dagen etter og har ingen plass i et sunt kosthold. Hvis du først skal drikke alkohol, så er det egentlig det samme hva du drikker, for når kroppen reagerer på alkohol synker forbrenningen. Alkohol er også vanndrivende.

Hvis du derimot planlegger å drikke alkohol hver dag, så er jo konsentrert alkohol (sprit) det som inneholder færrest kalorier i forhold til mengden du må innta for å bli beruset.

Regner med du har en spisedag i uken, der du får spise det du vil? Den dagenkan du likegodt drikke hvis du absolutt må.

Endring:

Du må for all del ikke bytte ut 800kcal av det daglige inntaket med alkohol! Alkohol har ingen næringsverdi, og du kommer til å volde mer skade enn godt.

Endret av speedbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste hvis du er opptatt av kalorier, er å holde deg langt unna spriten, pga. høyt kaloriinnhold.  Ikke pga. sukker, men rett og slett fordi alkohol er konsentrert energi. Jeg leste et sted at 100g alkohol med 40% styrke (type vodka, gin...) har nesten 300 kalorier.

Men man drikker da mye mindre vodka enn man drikker f.eks vin eller øl. Blander du vodka ut med lightbrus ender du opp med å bare få kalorier fra selve alkoholen, og ikke det andre (lightbrusen i dette tilfellet).

Tenker du på kalorier så blir du full på mindre kalorier gjennom å drikke en blanding sprit og lightbrus enn vin, øl eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Bacardi Razz og Sprite Zero eller Bacardi Razz og Bris Bringebær/Granateple er mine favoritter.. Sistnevnte er litt mer friskere, og er kjempegod iskald.. Man kan også føle seg litt bedre dagen etter, siden brisen eller farrisen (kan bruke det også) binder vannet i kroppen, sånn at man slipper å være helt dehydrert :)

Drikk med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...