Gjest Veronica Mars Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har nå akkurat startet på p-pillen Microgynon, etter å ha prøvd: Diane p-piller, funket bra i 2-3 år, fikk så mellomblødninger P-ring, likte den ikke og fikk ikke sove p-plaster, fortsatt mellomblødninger p-sprøyte, fortsatt mellomblødninger (eller dvs. bittelitt blødning hver eneste dag) og nedsatt sexlyst Etter en uke på Microgynon har endelig mellomblødningene sluttet (for øyeblikket). Men jeg er veldig oppgitt over hormonprevansjon og har egentlig lyst til å slutte, det er bare at kondom fungerer heller ikke bra. Nå synes jeg at jeg har vært ganske så deppa den siste uka, går det an å få den bivirkningen så fort? Eller er det bare at jeg innbiller meg ting fordi jeg har fordommer mot p-piller eller at jeg depper på grunn av andre ting. Jeg er absolutt disponert for å bli deprimert, så det er både mulig at jeg blir det av andre grunner, og at jeg blir det lettere pga. p-piller. Men jeg lurer altså på om det i det hele tatt er mulig så fort eller om det bare er jeg som begynner å bli paranoid.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Går helt fint å få bivirkninger så kjapt. Kjenner til de som med liv og lyst har begynt på hormonprevensjon, og dagen etter vært totalt hormonmonster og bare blitt verre og verre. Er du heldig kan det gå over i løpet av et par måneder, men det kan like gjerne bli verre eller stabilisere seg slik du er nå.
Gjest Veronica Mars Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Går helt fint å få bivirkninger så kjapt. Kjenner til de som med liv og lyst har begynt på hormonprevensjon, og dagen etter vært totalt hormonmonster og bare blitt verre og verre. Er du heldig kan det gå over i løpet av et par måneder, men det kan like gjerne bli verre eller stabilisere seg slik du er nå. ← Det var jo oppløftende... *oppgitt*
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Vurdert annet? Pessar, spiral, charting/ovusoft (enkelt om du har stabil syklus, litt mer krevende og litt mer kondombruk med ustabil), er ting som kan fungere. Går nå an å lese litt om det for å se om det kan være noe for deg.
Gjest Veronica Mars Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Uff, dette fungerer virkelig ikke. Spiral har jeg ikke tenkt å prøve, kan ikke ha kobberspiral fordi jeg har blødningsforstyrrelser og i tillegg sliter med sterke menssmerter. Hormonspiral er dyrt, og jeg skal bare ha bruke prevensjon i halvannet år til. I tillegg er jeg skeptisk til hormonene. (Vet noen hva det inneholder?) Pessar virker upraktisk (?). Charting/ovusoft o.l. tør jeg ikke å prøve ennå, men kanskje senere når det ikke er krise om jeg blir gravid. Men jeg tror nå at jeg skjønner hva jeg tåler. Diane, p-plasteret, p-ringen inneholdt det samme type østrogen som gjør at jeg får mellomblødninger, men det påvirker ikke humøret og sexlysten min. Det gjør derimot Microgynon og p-sprøyta, som inneholder gestagen og progestogen. Så det jeg lurer på da er om noen vet om noen andre p-piller som IKKE innholder gestagen og/eller progestogen?
Susannah Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Kjenner til de som med liv og lyst har begynt på hormonprevensjon, og dagen etter vært totalt hormonmonster og bare blitt verre og verre. ← Jepp, jeg var en av dem. Jeg har fått et nytt liv på mange måter etter at jeg sluttet med p-piller, skjønte først nå at jeg egentlig har gått rundt og vært ganske sur og hormonell i mange år. Har dessverre ikke kommet frem til noe godt alternativ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå