Gå til innhold

Så da damer...


Mrs N

Anbefalte innlegg

Ikke så veldig lenge igjen for oss nå. Hvordan går det med alle sammen? :)

Noen med rare diller? Hvem har satt seg fast i badekaret? Har dere begynt å handle inn utstyr? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mrs N

Bare 11-12 uker to go for meg! Jeg har (bank i bordet) ikke hatt bekkenløsning, og sluppet unna de største vanlige plagene. Jeg sliter en del med søvnmangel, migrener, ryggsmerter og halsbrann, men det er som ventet.

Lisja sparker titt og ofte, og speseielt om natta. Jeg håper hun forandrer søvnrytmen sin når hun kommer ut... Hvis ikke, så er hvertfall mamma godt opplært til å være våken om natta nå :overrasket:

Når det gjelder diller, er de ikke så rare. Det går mye i melkeprodukter (sjokolade, iskrem, melk, sjokomelk, milkshakes) og søtsaker dessverre. Ikke rart jeg har lagt på meg 13 kg totalt etter 28 uker :sjenert:

Jeg har hittil handlet stellebord og det mest nødvendige av klær og tepper. Bestemor har laget moseskurv, sydd sengesett, hentesett, saccosekk, vognsett etc. Den stolte bestefaren har vært og handlet vogn, top of the range ;)

Hvordan har du det da Mrs N?? Du har jo ikke mange ukene igjen ser jeg!

Håper det står bra til med alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cristycreme :vinke:

Det går bra her vet du. Spent på den store dagen og synes tida går alt for sakte egentlig ;)

Har kjøpt inn omtrent alt vi trenger, men har ikke fått pakket sykehusbagen eller satt opp barneværelset eller senga ennå.

Har også dilla på sjokolade, spesielt ristet brød med nugatti :sjenert:

Men prøver å styre meg og har vel lagt på meg rundt 10 kilo (uke 32) så langt :)

Knøttet er også oppe sent på kvelden her, men har ikke holdt meg oppe så veldig lenge *bank i bordet*, men vekker meg ofte klokken 6-7 om morgenen :)

Håper på å høre fra flere her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ca 5 uker igjen. Synes selv at det går ganske bra. Jeg har heldivis sluppet unna de fleste plagene. Har litt vondt i ryggen, og beibisen er veeeldig aktiv om kvelden/ natten. Merker at det er litt tyngre å gjøre vanlige ting, også går jeg litt mer "vaggete" liksom. Tisser sinnsykt mye på natta, det er litt slitsomt. Jeg er fremdeles aktiv og rir flere dager i uka. Har ikke tatt noen spesielle hensyn til at jeg er gravid egentlig. Jeg tror at dette har vært positivt siden formen har vært meget bra hele tiden. Har vel lagt på meg mellom 8 og 10 kg, mest magen. Jeg har heller ikke merket noe ekstra vann i kroppen.

Jeg har spist mye forskjellig. Særlig har jeg begynt å like mat jeg ikke har brydd meg noe om før. Her kan jeg nevne rå gulrøtter, grønne epler, rett i koppen fiskesuppe, potetgull med sour cream og pepsi max. Ellers er alt som er søtt en sikker vinner :)

Her i huset har vi fått inn det meste. Vi mangler bilsete og stellebord, men det er underveis. Har vasket litt babytøy, og lært meg hvordan vognen fungerer =) Jeg har fremdeles ikke pakket sykehusbagen, synes det er litt skummelt faktisk. Alt blir litt mer virkelig når jeg styrer med slike ting. Gruer meg litt til fødselen, siden det nærmer seg med stormskritt. Husker når jeg var 5 uker på vei...... Virker ikke så lenge siden. Både sambo og jeg synes tiden har gått veldig fort. Satser på at alt går bra og at bekkenet mitt har blitt ekstra sterkt og elastisk pga ridning :trene:

Masse lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30+6, men synes fortsatt jeg har goood tid... :sjenert:

Vogn er kjøpt inn, en del klær har vi også (men det er mest takket den vordende mormor) og hun holder også på å sy trekk til en arvet kurv som knøttet skal sove i den første tiden.

Begynner med eksamener til uka, så planen var å ha det meste klart til da, men slik har det ikke blitt. Spørs vel om det er Froskemannen som må ta ansvar for redebyggingen.

Sykehusbagen har jeg ikke tenkt på enda, og kommer vel ikke til å pakke den før om en 4-5 uker.

Formen min er fin. Har ikke bekkenløsning, men går til fysioterapeut for å løse opp i en muskel som gjør at isjiasnerven ligger i klem. Ikke godt, men studerer fortsatt 100 % og jobber ca 35 % i tillegg.

Merker at magen begynner å bli større. Vanskeligere å knyte skoene enn før. :ler:

Ellers våkner jeg innimellom av leggkramper, og plages litt av halsbrann.

Har bare lagt på meg 5 kilo hittil, men er ikke dermed sagt at det som er søtt ikke finner veien ned i magen min. Ingen typiske diller, men er blitt veldig glad i melonyoghurt. Kiloene ligger kun på magen, og har heller ikke fått vann i kroppen.

Knøttet er aktivt. Spesielt om kvelden, og det er ikke alltid like behagelig når h*n har sparket på samme sted i lengre tid. :ler:

Nyt de siste ukene, alle sammen. Om ikke lenge er vi mammaer alle sammen. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skrekk og gru, bare 7 uker igjen til termin her! Tiden har jammen gått fort, mye pga uventede hendelser.. Så tiden frem mot fødsel har hatt ett helt annet fokus enn forespeilet..

Vi har kjøpt vogn og noe klær. Og vi har fått hentet vogga som skal stå i stua, en vogge som tilhører tante og som går på rundgang.. Ellers har vi ingenting annet :sjenert: Bør vel starte å bygge rede ja... Regner med at vi setter inn ett ekstra gir etter denne uka, og får handlet stellebord og det andre mest nødvendige....

Jeg har kommet så langt at jeg har skrevet to lister da, en om hva jeg kanskje skal pakke til sykehusbagen, og en utstyrsliste... Så om vi ikke har alt så har vi liste :ler:

Ellers har formen de siste mnd vært kjempebra! Hatt noe leggkramper på nettene og bekkenet har vært litt periodevis vrangt.. Kjenner nå at rygg og bekken blir mer og mer vondt. Så tenker at jeg bør få noe behandling for det...

Ellers er det uvirkelig at det snart er vår tur :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tenkte å gi en liten oppdatering her, hadde vært gøy å høre fra dere andre også!

Jeg er nå 32+3, og måtte kaste inn håndkledet (?) og sykemelde meg. Pga migrene og søvnmangel fikk jeg en 100% sykemelding i 3 uker. Det var utrolig deilig å få hvilt ut, og jeg hadde migrene bare en gang! Denne uken følte jeg at jeg kunne begynne å jobbe igjen, og fikk en 40% sykemelding.

Ellers er alt bare velstand. Jeg skjønner nå hvorfor siste trimester kalles "ventetiden". Det skjer jo ikke så mye spennende, man går liksom bareå kjenner på at den lille blir større og sterkere for hver uke som går. Dagene går bare tregere og tregere.

Jeg har stort sett vært uten barnefaren hele graviditeten da vi har pga jobb vært i forskjellige land. Men nå kommer han om 4 uker, og gjett om han skal få ta igjen oppvartinga!! Jeg tror han gruer seg veldig til fødselen, og har begynt å slippe små hint om at han kanskje ikke klarer det..

Hvordan er det med deres partnere? Takler de at vi nærmer oss popping?

Håper alle har det bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har ikke noen problemer med fødsel eller "popping" etter det jeg vet. Han er mer bekymret for at noe skal skje og at han ikke kan få gjort noe selv. Har fått vite at jeg må overføres til en annen avdeling (for de som skal ha medisinsk inngrepen under fødsel) og det synes han ikke noe om for det er veldig klinisk der og partnere blir ofte sittende i en stol og se på liksom.

Ellers er det, som du sier, bare å vente til noe skjer. 36+2 i dag så venter spent på den magiske 37. uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Froskemannen gleder seg veldig til fødselen, men jeg har stor forståelse for at noen fedre synes det er skummelt. I så fall kan man jo ta med en 3. person man er trygg på, også kan mannen være med det han greier og ta pauser og en tur ut når han trenger det. Kanskje han blir en superstøtte og fikser det uten problemer, men da slipper han hvertfall bekymre seg for at han ikke skal gjøre en god nok jobb.

Jeg er 34+4 og merker at kroppen begynner å bli større og orker heller ikke like mye som før. Sover greit om natten, med unntak av et dobesøk rundt firetiden. :ler:

Litt småplager, men ikke noe store greier.

Ellers er det vel bare å vente ja. Og kose seg med redebygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...