Gå til innhold

Jentetur til Warszawa i sommer


Gjest Cerise

Anbefalte innlegg

Gjest Cerise

Vi er 4 jenter som skal på tur sammen i sommer, og lurer på om noen har gode tips å dele med oss. Jeg har lest de trådene som har vært her tidligere, men lurer på om det noen ruger på flere tips :) Anbefal meg gjerne:

*Restaurantet og hyggelige steder å spise frokost og lunsj.

*Barer, cafeer, utesteder

*Shoppingtips, både butikker/gater som er verdt å ta en titt på, samt spesielle ting som er verdt å handle med seg hjem.

*Attraksjoner man bør få med seg her

*Reiseguider som er grei å ha med seg.

Vi skal bo på Hotell Mariott, http://marriott.com/hotels/travel/wawpl-wa...marriott-hotel/ , noen som har erfaringer fra dette hotellet? Noen som vet om spabehandlinger er billig i warszawa? *Drømmedrømme...* Det er spaavdeling på dette hotellet, men aner jo ingenting om hvordan prisene og behandlingene er her i forhold til andre steder.

Ellers mottas andre tips og råd med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye krigshistorie, en tur til Poznan (fengsel) og en av de gamle gatene var interessant synes jeg. Begge deler finnes i sentrum, og det var for meg et stort inntrykk å se alle kulehull og slikt, som vitner om den brutaliteten byen var utsatt for.

Gamlebyen er jo fin, kulturpalasset er et artig/stygt skue med god utsikt.

Taxi er veldig billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere må dra til Arkadia, som er nordeuropas største shoppingsenter, det var kjempebra utvalg av butikker og svært gode og rimelige restauranter. På sushi-restauranten der fikk vi verdens beste sushi, og vi er litt bereiste og var svært overrasket over å finne det i warszawa. Det var også en amerikansk restaurant der a la Fridays som var svært god mat (prøv spareribsene, nam!) til en svært rimelig pris.

I gamlebyen er det mange koselige restauranter til en rimelig pris, ellers anbefaler vi å ta en middag eller lunsj på restauranten på Hotell Bristol. Den har stjerne i Michelinguiden, men ikke avskrekkende dyr og nyyyyydelig mat.

Ellers er engelskkunnskapene litt dårlige der nede, men en klarer alltids å bli forstått. Jeg var der med kjæresten så det var lite festing, men ifølge en gjeng med engelske gutter som vi traff der nede så var det mange kule barer i gamlebyen. Viss ikke kan dere sikkert bare spørre noen av de som jobber i de kule butikkene på Arkadia hvor det er kult å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mange fine museumer. Gå en tur i gamlebyen. Selv ble jeg litt skuffet over gamlebyen, den er langt i fra så fin som andre gamlebyer. Maten var en stor skuffelse. Men det er mye bra shopping. Og vær nøye med taxi. Ikke ta privat, de tar alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...