Knøttet Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har, ifølge min lege, såpass lavt blodtrykk at jeg noen ganger blir så slapp at jeg må sette meg ned for å ikke besvime. Da blir jeg skikkelig slapp, kortpustet slik at det føles som jeg ikke får pustet dypt nok og jeg blir varm. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette, eller noe jeg kan gjøre når jeg får det slik? Det er heldigvis ikke ofte, men det hender, og det er skikkelig slitsomt
Gjest Frysepulver Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Hm, jeg har hatt lavt blodtrykk, men det var var fordi legene senket det med vilje. Orket lite, så føler med deg
Devana Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Jeg hadde det ofte når jeg var yngre, slet med svimmelhet/besvimelser og slapphet. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men kanskje det bare er en sånn "lavt blodtrykk-periode som noen unge jenter har".
MissE Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Er dessverre ikke så mye man kan gjøre med lavt blodtrykk. Et tips kan være å drikke mye, da kan blodtrykke stige litt. Salt mat kan også øke BT, men så er det jo ikke bra med for mye salt heller da.. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Det er endel urter som øker blodtrykket, men jeg vil ikke anbefale å ta de uten veiledning fra naturmedisiner. Trening kan også være til hjelp.
Gjest beekeeper Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Har vært i samme situasjon selv, og har det enda men er blitt mye bedre. Det første du MÅ gjøre er å kutte ut all koffeinholdig drikke. Te, kaffe, brus.. Kutt ut alt, så ser du at du blir bedre. Ellers synes jeg det har blitt 80% bedre etter at jeg har trent meg opp.. Selv hadde jeg ingen peiling på hvordan jeg skulle gjøre det, så jeg meldte meg inn i sats og fikk hjelp der. fikk etterhvert mye bedre utholdenhet og mye bedre form.
Gjest beekeeper Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Lakris er også fy-fy! (men jeg spiser det litt likevel jeg da )
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Beekeeper: Er det ikke ved HØYT blodtrykk lakris er fy-fy?
Gjest beekeeper Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Beekeeper: Er det ikke ved HØYT blodtrykk lakris er fy-fy? ← Jo, jeg har hørt det, men jeg ble dårlig av det.. Men mest når jeg spiste ganske mye da
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Jo, jeg har hørt det, men jeg ble dårlig av det.. Men mest når jeg spiste ganske mye da ← Pussig. Ragerte bare litt på at du sa det, pga at jeg har i perioder brukt små til moderate mengder lakris for å "komme i gang" når verden snurrer som verst. Jaja, er vel ikke helt uvanlig å ha ulike reaksjoner
Gjest beekeeper Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 Pussig. Ragerte bare litt på at du sa det, pga at jeg har i perioder brukt små til moderate mengder lakris for å "komme i gang" når verden snurrer som verst. Jaja, er vel ikke helt uvanlig å ha ulike reaksjoner ← Å? Hm.. Så rart! Men man reagerer sikkert forskjellig på ting. Det var ei som rådet meg en gang til å bruke sukrose istedet for sukker for å stabilisere blodsukkeret mitt mer, men når jeg gjorde det ble jeg mye verre.. Det er vel noe sånt..
Knøttet Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2007 Takk for svar, alle sammen! Overrasket over at det er så mange som har det slik som meg. Devana: jeg er 24 (snart) så jeg har på følelsen av at jeg ikke vokser det av meg, siden jeg har hatt det leeenge. men lov å håpe! Lakris er fy-fy når man har høyt blodtrykk, og bra (vistnok) når man har lavt. Har prøvd det i det siste, men merker ingen forskjell. Skal man forresten spise lakris jevnlig, eller akkurat når man har lavt blodtrykk ? Beekeper: Kutte ut all koffeinholdig drikke helt?? Jeg drikker aldri kaffe, og svært sjeldent te, men brus drikker jeg avogtil. Før drakk jeg kjempemye cola, kanskje har jeg blitt bedre siden da? Men all brus inneholder jo ikke koffein, f.eks solo o.l ? Jeg drikker mye vann for tida, iallfall når jeg er på jobb ... bør vel bli bedre til det når jeg er hjemme også ...
Gjest beekeeper Skrevet 24. mars 2007 #13 Skrevet 24. mars 2007 Beekeper: Kutte ut all koffeinholdig drikke helt?? Jeg drikker aldri kaffe, og svært sjeldent te, men brus drikker jeg avogtil. Før drakk jeg kjempemye cola, kanskje har jeg blitt bedre siden da? Men all brus inneholder jo ikke koffein, f.eks solo o.l ? Jeg drikker mye vann for tida, iallfall når jeg er på jobb ... bør vel bli bedre til det når jeg er hjemme også ... ← Vet du hva, jeg tror ikke du skal stole blindt på det jeg skrev. Men kjenn etter med deg selv og hvordan din egen kropp fungerer, og om det hjelper å kutte ut koffein. Det hjelp ivertfall utrolig mye til meg, men vi kan godt reagere på forskjellige måter..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå