Gå til innhold

Endelig!

Fremhevede innlegg

Gjest Kikoro
Skrevet

Hei og hopp!

Nå har jeg mast her inne i ca hundre år (tidligere under ett annet nick) om hund, så ble jeg foreslått rasen Hovawart for ca 1,5 år siden og nå blir det en hoffe på meg!

Jeg er så glad så glad!

Noen tips, innvendinger noen smarte sjeler har å komme med? Inni hodet mitt er alt planlagt til minste detalj med både bruks og lydighet og tjo og hei.. Men sikkert noe jeg IKKE tenker på og....

Kikoro!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer. :-D

Skrevet

gratulerer!

men har du erfaring med hund? det er jo egentlig ikke en nybegynnerhund :)

Skrevet

I.o.m. du har planlagt alt til minste detalj, er det vel ikke så mye annet å si enn:

Gratulerer, og lykke til... :klem:

Skrevet
I.o.m. du har planlagt alt til minste detalj, er det vel ikke så mye annet å si enn:

Gratulerer, og lykke til...  :klem:

det virket som et lite hint til mitt innlegg men det kan hende jeg tar feil ;)

Jeg svarer likevel:

Jeg ser såpass mange omplasseringshunder gjennom jobben min at om jeg kan gi et råd som gjør at bare 1 hund slipper å oppleve det så får det heller bare være.

Å være forberedt er èn ting, men å erfare er noe annet. Og alt for mange går ut av det å ha hund med en dårlig følelse, fordi ingenting ble som planlagt. Det skyldes ofte på vanskelig hund, når realiteten er at hunden er helt ok men ble forsøkt presset inn i en rolle den ikke passer i.

Sier IKKE at dette nødvendigvis er tilfelle med TS, men når hun spør om råd så gjør jeg bare oppmerksom på at denne rasen ikke er lett å få til uten erfaring, faktisk ikke for dem med erfaring heller :)

Skrevet
det virket som et lite hint til mitt innlegg men det kan hende jeg tar feil ;)

:overrasket:

Da tar du feil, ja! Det var ikke noe hint, men et "svar" til TS!

I.o.m. TS ikke hadde noe konkret spørsmål, har jeg ikke noe tips å gi... Derfor sa jeg bare gratulerer og lykke til.

:sjenert:

Skrevet
:overrasket:

Da tar du feil, ja! Det var ikke noe hint, men et "svar" til TS!

I.o.m. TS ikke hadde noe konkret spørsmål, har jeg ikke noe tips å gi... Derfor sa jeg bare gratulerer og lykke til.

:sjenert:

:ler:

ok! du svarte bare så kjapt etter mitt, og så var jeg den eneste som kom med noe "negativt".. gikk an å tolke innlegget ditt slik du ikke mente det!

men hehe da er jeg med :)

Skrevet

Gratulerer. Hunder er en glede. De er helt fantastiske dyr. Pass godt på den (noe jeg tror du vil).

Skrevet

Gratulerer med hovawart! Bor du i Oslo/Østfold, så ta kontakt med Hund i arbeid for kurs etc! Michelle har mange års erfaring med hoffer og er kjempeflink!

Gjest Kikoro
Skrevet

Hei:)

Brudekaninen: hehe, vet dette ikke er en nybegynner hund, men har nå etter 2 år (tro det eller ei) på raseleting vært i kontakt med raseklubber, valpeformidlere ( i alle mulige raser, eliminert, byttet om på rase, eliminert, funnet nye osv osv), tjo og hei så tror jeg dette skal gå i boks. Har snakket mye med MANGE om rasen så dette skal gå bra:)

Så nå er jeg klar som ett egg!

Ja, ang Michell hun jeg kjøper hunden av har allerede satt meg på det sporet ;)

Kikoro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...