Gå til innhold

Koselige kafeer i Stockholm


Ninen

Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur til Stockholm og vil gjerne få anbefalt noen koselige kafeer i området rundt hovedtogstasjonen. Jeg finner jo alltids noen kafeer selv, men hvis det finnes noen som er spesielt verdt et besøk, tar jeg gjerne imot tips :) Også gode restauranter er av interesse. Gjerne ikke alt for dyre...

Og hvis noen har aktiviteter å anbefale, er det hyggelig :) Jeg er ikke interessert i historie, men både litteratur, kunst og naturvitenskap er av interesse. Shoppinganbefalinger tar jeg også gjerne imot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er mye i Stockholm, og skal dit selv nå i påsken. Det er mange bra og koselige cafer i der, men ikke så mange rundt sentralbanestasjonen.

Jeg vil anbefale deg å dra til Gamla Stan og Stortorget. Der ligger det en liten cafe som heter Chokoladkoppen, som serverer kjempegode kaker og kaffe. De har også småretter.

Eller så ligger det en fin cafe i Kulturhuset på Sergelstorg, Cafe Panorama, og der får du fin utsikt over hele byen. De har også utstillinger og lignende.

Ikke langt fra Sergels torg ligger Hötorget. Der ligger det en underjordisk "basar" hvor de selger alt mulig mat. Der kan man også få kjøpt lunsj. Veldig billig og veldig bra. Herlig atmosfære.

Av restaurant vil jeg anbefale Koh Panghan, som ligger i Skånegaten. Thairestaurant med utrolig mat og innredning. Den ligger på Søder, ikke langt fra Medborgerplatsen (t-bane stasjon).

Hvis du blir lei av sentrum av byen, drotningagatan og gamla stan, anbefaler jeg deg å ta turen til Söder. Ta t-banen til Medborgerplatsen eller slussen og gå rundt i gatene der. Mange bra cafer, restauranter og veldig bra shopping.

Har du mye penger bør du dra til Östermalm hvor de har dyrere butikker og stor utvalg av alt man måtte ønske.

Av kultur anbefales det Moderna Muset!:) Veldig bra hvis du ligger moderne kunst.

Håper du får en fin tur!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Her var det jo masse informasjon :) Skal sette meg ned med et kart over byen og få oversikten. Gleder meg til å prøve ut kafeene og restaurantene!

Og Moderna museet virker også spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...