Dorri Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har en liten jente og dermed blir ikke tiden til trening den optimale. Det jeg lurer på er om det er noen øvelser jeg kan ta her hjemme mens hun sover? Jeg trenger øvelser som STRAMMER OPP Mage, rumpe, lår og litt flappsete overarmer. Har blitt fryktelig dvaskete pluss at cellulittene viser seg for fullt Kan noen hjelpe meg med dette så takker jeg så mye for det.
Annie70 Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har selv kjøpt en fitnessball som jeg bruker i tillegg til trening på senter. Den syns jeg er helt suveren til å trene på hjemme, bruker den til og med mens jeg ser på tv. Ikke er det noen stor utgift heller. Intersport selger de for 299,- med DVD og 199,- uten DVD. Bare pass på at du får riktig størrelse Mesteparten av den treningen jeg gjør mens jeg ser på tv er å trene balansen på ballen. Rett og slett forsøke å sitte på ballen med bena opp fra gulvet og inntil ballen. Dette merkes godt i lår og legger, samt bekkenbunnen. Den ballen var verdt hver krone for min del
mari Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 jeg vil anbefale deg å kjøpe en pilates dvd, det strammer masse opp jeg brukte det da barna var små, kunne ikke trene pga. bekkenet, men klarte å gjøre pilates etterhvert, og da gikk jeg ned 30 kg (etterhvert kunne jeg trene mer variert, men pilatesen fikk meg i gang).
Gjest Elastica Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Et lite tips til de som trenger en kjapp mageøvelse. Kan utføres mens man ser på TV og tar bare noen minutter; stå i "planke", intervaller på 30 sekunder eller 45 sekunder med tilsvarende pause mellom, gjenta 3 til 4 ganger. Dette er god statisk trening for magen, og det tar ikke lang tid. En omgang hver kveld gir fort gode resulater.
Luzi Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 leste noen sider på iform en gang, de har mange forskjellige "skoler" med både beskrivelse og video forklaring. Her ganske enkle og effektive øvelser du kan sette sammen selv:)
Wildy Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Og for slafsete overarmer, ned på knær og ta armhevinger, antagelig den nydeligste øvelsen som finnes! Kan varieres i omtrent det uendelige, både ift hvilke muskler som må jobbe mest og belastning. Bredt tak, smalt tak, på knokene, med fingertuppene mot hverandre,på knærne, strake, med føttene oppe på en stol og hendene i gulvet, med "sprett" , på en hånd, løft en fot samtidig som man går ned,på en hånd med løft av fot ( knalltungt...) ,klapp mellom hvert løft; phu....vakkert! ( er litt glad i armhevinger.... )
Gjest Kristin_ Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Du vil bli forbauset over hvor mye strammere kroppen blir av bare kardiotrening og fettforbrenning også, når flesket forsvinner. Jeg ville gått en masse turer med hun på dagtid, så mye som du orker, og drevet litt generell styrketrening om kvelden. Invester i en strikk, en matte og en fitnessball, og du har så du klarer deg lenge. Iform.nu og basistrening.no er supre til inspirasjon til øvelser :D
Dorri Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2007 Tusen, tusen takk alle sammen for suverene tips Strikker har jeg forresten. til alle
Morena Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 "Et lite tips til de som trenger en kjapp mageøvelse. Kan utføres mens man ser på TV og tar bare noen minutter; stå i "planke", intervaller på 30 sekunder eller 45 sekunder med tilsvarende pause mellom, gjenta 3 til 4 ganger" Hei! Stå i planke? Hva menes med det?
Wildy Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 Ned på albuer og tær;ryggen, rumpa og lårene planke flat ( dvs ned med rumpa, rett linje gjennom hele kroppen), hold så lenge som mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå