Gå til innhold

Finnes det vinbarer i Norge


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var på en firmatur til Roma ifjor høst og vi havnet på en liten vinbar som var fantastisk (Nick's wine bar nær Pantheon). Her fikk vi kjøpe vin per glass og de hadde et veldig bra utvalg av vin og vi koste oss med mange forskjellige typer...vi fikk også litt parmesan ost og brød til vinen selvfølgelig. Folk her i firmaet snakker ennå om denne vin-opplevelsen så det er tydelig at det har gjort et inntrykk ;) Finnes det vinbarer i Norge? Jeg kan ikke komme på at det finnes slike plasser her i Stavanger iallefall. Ville det vært et market for dette mon tro? :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huldali

Jeg vet ikke om noen egen vinbar (i oslo), men en del puber har egne vinkvelder vet jeg. Har aldri vært på det i Oslo, men kan nok se for meg at det er mye hyggeligere og roligere vinkvelder i Roma.

Der går man kanskje mer inn for å nyte vinen og hygge seg enn å drikke seg full :)

Jeg hadde så absolutt satt pris på en egen vinbar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen er det hvertfall tre steder som har spesialiset seg på vin. Godt utvalg av vin som kan kjøpes per glass, og mener at alle stedene også har snacks av typen oliven, ost osv.

Altona Vinbar

Dyvekes Vinkjeller

To Glass

Jeg har bare besøkt Dyvekes og To Glass selv, og trives veldig godt begge steder. På To Glass jobber det en litt eldre mann som har kjempegod kunnskap til vin, og som villig forteller om de ulike vinene. Veldig hyggelig. Altona skal også være veldig bra, jeg har hvertfall ikke hørt annet enn positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altona er veldig bra. Har et veldig godt utvalg, og det aller meste er å få i glass! De arrangerer også kurs/prøvesmakinger av viner, whiskey, rom, konjakk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det en del vinbarer. Og det er et genialt konsept! :)

Jeg liker den første best...

Enoteca Baltazar i Kirkeristen

Enoteca Barolo i Vika

Enoteca vinbar i Bygdøy Allé

Dr. Kneipps vinbar på Grünerløkka

Og det er sikkert flere som jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...