Gå til innhold

Forslag til enkel snacks / småretter


Tulipanpiken

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha bursdagsfeiring for en kamerat hjemme hos meg på fredag og er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Har lyst til å ha noe lett snacks eller småretter som folk kan forsyne seg av utover kvelden, men ettersom det blir ganske mange (ca 20 stk) kan det ikke være for dyrt eller tungvint. Det er ikke meningen at det skal være middag, bare noe man kan gå og småspise av.

Synes det er kjedelig med bare potetgull og popkorn, så jeg har litt lyst til å fikse noe mer enn det. Er det noen som har noe enkle og velsmakende tips til meg? Det er ikke noe formelt selskap, vi er ca 25 år hele gjengen og blir nok relativt bedugget ganske så fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snacks som alltid slår an hos meg:

Forskjellig oppskjærte grønnsaker (f.eks. gulrøtter, kålrot, stangselleri, paprika, sukkererter, blomkål, agurk) med forskjellig dip (Maarud sin Tzatziki blandet med lettrømme eller 8 % kesam er den beste, synes jeg)

Ritzkjeks eller andre kjeks med en ostekrem som dip (Her bruker jeg den Snøfriskosten m/sopp eller dill og blander den med lettrømme eller kesam til ønsket smak og konsistens + krydre litt. Man kan sikkert bruke alle kremoster til dette + blåmuggost)

Tortillachips med salsa og guacamole.

Vet jo at mange også liker oliven (ikke jeg!)

Hvis man ikke har mye tid eller penger kan man jo be folk om å ta med noe selv også. F.eks. at en tar med seg ferdig oppkuttede grønnsaker, en annen en dip osv.

Hvis du vil gjøre mer ut av det enn bare snacks er jo dette også godt:

Kjøttboller

Marinerte kyllingbiter m/sweet chili eller barbecuesaus

Satayspyd m/peanøttsaus

Bruscetta m/tomatrøre eller annet fyll

Alt kan lages dagen før utenom brødet til bruscettaen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...