Gjest Dannii gjest Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Er redd jeg må vente leeenge da jeg skal spørre om psykolog gjennom lege og helsestasjon. Hvordan er det å kontakte psykolog direkte, er det veldig mye dyrere? Pleier det gå kjapt å få time da?
white feather Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Skal du benytte deg av et offentlig tilbud, så må du nok stille i kø desverre. Jeg vet at ventetiden hos psykolog varierer fra 2-3 mnd. Kanskje ventetiden er noe kortere der du bor, men belag deg på å vente i min 8 uker. For å komme inn tidligere så må du ha en lege som vurderer situasjonen som kritisk og de vil kunne gi deg en akutt time. Det er veldig trist at det er slik, men det er et presset system der også... Det finnes helt sikkert private psykologer også, men jeg har ingen oversikt over hvilken timepris de tar.
Arkna Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Jeg kjenner et par stykker som har betalt for psykolog selv. Han ene betalte hvertfall 500 kr gangen. Og jeg har hørt d kan ligge rundt den prisen, sikkert med unntak da. D som er litt dumt med å betale så mye selv for en time, er at d kan føles nytteløst hvis man ikke føler man har fått noe igjen for timen. D kan ta tid å oppnå resultater av å snakke med psykolog. For noen er d snakk om å gå til samtale flere ganger i uken også. Snakk med legen din å få satt deg opp på en venteliste så fort du kan. Kanskje kan legen din gi deg informasjon om andre muligheter også. Lykke til!
Gjest Gjest igjen Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Tusen takk begge to! Jeg trenger hjelp NÅ.... så jeg håper jeg slipper å vente så lenge ja..
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Jeg ringte en gang en hjelpetelefon for folk med spiseforstyrrelser og hun jeg snakket med der var flinkere enn diverse psykologer jeg har møtt. Kanskje du kan ringe en eller annen hjelpetlf.
white feather Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Tusen takk begge to! Jeg trenger hjelp NÅ.... så jeg håper jeg slipper å vente så lenge ja.. ← Som innlegget over så har du flere hjelpetelefoner, organisasjoner osv du kan kontakte. Legen di kan også være behjelpelig i en periode, hvor du kan snakke med han til du får etablert kontakt med en psykolog. Jeg vet at de på noen legevakter har noe de kaller for "Livskrisehjelp". Det var en tråd om dette for en stund siden og slik jeg har forstått så kan du der få hjelp umiddelbart. De fleste vil sikkert råde deg til å vente på kontakt med psykolog likevel, men snakke med de i mellomtiden eller når du får akutt behov for det. Håper du får den hjelpen du trenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå