Gå til innhold

Minipillen

Fremhevede innlegg

Gjest beekeeper
Skrevet

Etter at jeg i flere år har prøvd meg frem med to typer p-piller og p-plaster, så har jeg vært til legen min i dag og ordnet meg minipillen. Problemet jeg har hatt med p-piller er mest psykiske, at jeg har forandret personlighet, blitt deppa og humørsvigninger from hell. Legen min sa at i de fleste tilfellene av slike bivirkninger med p-piller var østrogen, så han trodde at minipillen var noe jeg burde prøve.

Den fungerer jo også på en helt annen måte..

Er det noen som har hatt bivirkninger av minipillen? Psykiske? Så jeg vet litt hva jeg skal gå etter så jeg oppdager bivirkninger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Etter at jeg i flere år har prøvd meg frem med to typer p-piller og p-plaster, så har jeg vært til legen min i dag og ordnet meg minipillen.  Problemet jeg har hatt med p-piller er mest psykiske, at jeg har forandret personlighet, blitt deppa og humørsvigninger from hell. Legen min sa at i de fleste tilfellene av slike bivirkninger med p-piller var østrogen, så han trodde at minipillen var noe jeg burde prøve.

Den fungerer jo også på en helt annen måte..

Er det noen som har hatt bivirkninger av minipillen? Psykiske? Så jeg vet litt hva jeg skal gå etter så jeg oppdager bivirkninger!

både psykiske og fysiske. det var som en evig tilstand av PMS! og om jeg glemte den, og tok den feks 6 timer senere... tjohei!

men det er MEG-jeg orker ikke noen prevensjon lenger! så jeg er tydeligvis ekstra sensitiv!

du får bare vente og se rett og slett. dette kan jo være bra for DEG

Skrevet

Hadde litt humørsvinginger de første par månedene da jeg begynte på Cerazette(østrogenfri p-pille kalles den også, samme glemselsmargin som p-piller, men inneholder kun gestagen), men synes at det var egentlig så snikende at det tok en tid før jeg skjønte hva det var.

Gjest beekeeper
Skrevet
Hadde litt humørsvinginger de første par månedene da jeg begynte på Cerazette(østrogenfri p-pille kalles den også, samme glemselsmargin som p-piller, men inneholder kun gestagen), men synes at det var egentlig så snikende at det tok en tid før jeg skjønte hva det var.

Ok.. :sjenert:

Det er den jeg også har. Ble litt bekymret her nå, men jeg får vel bare vente og se!

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo se på felleskatalogen, da får du i det minste en liten oversikt over hva som er rapportert inn og godkjent som bivirkning.

Gjest Kermit
Skrevet

Jeg har vel aldri vært så "stabil" som jeg har vært på Cerazette. Men de andre minipillene var et helvete, både fysisk og psykisk. Men det kan selvfølgelig være forskjellig fra person til person.

Gjest beekeeper
Skrevet
Du kan jo se på felleskatalogen, da får du i det minste en liten oversikt over hva som er rapportert inn og godkjent som bivirkning.

Skjønner det, men bivirkninger som jeg snakker om kommer ofte snikende uten av man merker dem. Det var derfor jeg lurte på hvilke psykiske problemer folk har hatt av minipillene, så jeg er mer forberedt. Tidligere har det alltid vært vanskelig å oppdage.

Jeg har vel aldri vært så "stabil" som jeg har vært på Cerazette. Men de andre minipillene var et helvete, både fysisk og psykisk. Men det kan selvfølgelig være forskjellig fra person til person.

Det var det jeg hadde håpt på, at de på en måte var mer stabile. Men sånn som jeg forsto det på legen min var det ganske forskjellig fra p-piller, både måte å fungere på og bivirkninger generelt. P-piller/plaster er overhodet ikke noe for meg, så håper for all del at dette er et bra alternativ for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...