Gjest Miss_alexandria Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Jeg søkte etter uvi her i forumet, men ble ikke så mye klokere. Jeg er ganske sikker på at det er det jeg har fått. jeg begynte å kjenne noe greier i går tidlig, men det har bare blitt verre og verre i natt. Det kjennes ut som det verker og det svir noe så utrolig når jeg tisser. Det kjennes også ut som jeg har holdt meg i evigheter. Jeg har ikke fått sovet ett sekund i natt og nå er det bare så intenst at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg Jeg lurer på hva jeg kan gjøre nå for å få det vekk? Jeg drikker generelt sett mye vann og jeg har drukket av imsdalsflasken her i ett sett, men det har jo bare blitt verre Jeg har fått med meg at appelsin juice kan hjelpe og tranebær tabletter, men de hjelper vel ikke med en gang? Jeg hadde uvi i ett kjør da jeg var liten og da tror jeg at min mor tok på sink salve... noen som vet om det kan lindre?
liv Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 ta urinprøve og dra til legen, er det uvi så får du antibiotiksa. Viktig å ta før du får nyrebekkenbetennelse!
Gjest Miss_alexandria Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 (endret) ta urinprøve og dra til legen, er det uvi så får du antibiotiksa. Viktig å ta før du får nyrebekkenbetennelse! ← kan det være så gale? Takk for svar Sitter og venter på at legekontoret skal åpne så jeg kan ringe. De har så lang kø, men kan jo håpe på at jeg slipper til eller at de gir meg en resept på antibiotika. (vet jeg har noe antibiotika liggende, men kan jo hende det er helt feil type, så tror jeg lar den være) Endret 20. mars 2007 av Miss_alexandria
Wildy Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Vann, juice og tranebær kan hjeøpe på en liten UVI i anmarsj. Men her høres det ut som du har fått en skikkelig runde! Kom deg til legen og få skikkelig behandling før du ender opp med en nyrebekkenbetennelse!
Gjest Miss_alexandria Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Vann, juice og tranebær kan hjeøpe på en liten UVI i anmarsj. Men her høres det ut som du har fått en skikkelig runde! Kom deg til legen og få skikkelig behandling før du ender opp med en nyrebekkenbetennelse! ← Ja, det virker som det jeg har fått er skikkelig hissig. Jeg var ute på lørdag med lite klær på, himmelens sluser åpen og masse vind. Jeg var ute og gikk lenge og jeg holdt på å fryse meg ihjel og jeg var våt på bena i mange timer. Så lurer på om det kan være derfor... hm 30 min til legekontoret åpner. *telle ned*
Lilith Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Til legen med deg! Jeg hadde nyrebekkenbetennelse for noen uker siden, og det er ikke å anbefale ...
Gjest Kjerringa med råd Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Nå har du sikkert vært hos legen... Har hatt noe sånt selv, og turde ikke å dra til legen av grunner jeg ikke vil gå inn på her. Det var så ille at jeg hadde blod i urin. Jeg drakk helt umenneskelige mengder vann, tranebærjuice og spiste hvitløk. MASSE fersk hvitløk. Hvis du spør hvor mye - så mye du orker uten å bli dårlig. Det gikk over i løpet av en uke. Jeg fikk aldri vite hva det var.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 Det kan gå over av seg selv, men jeg vet med meg selv at jeg hadde ikke taklet de smertene som jeg får når jeg har UIV lenge.. Jeg må alltid ta antibiotika og da blir jeg bedre innen en 6 timers tid. Uff det er noe drit den sykdommen der.. Vondt som søren om man har kraftig infeksjon!
Gjest Miss_alexandria Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Nå har du sikkert vært hos legen... Har hatt noe sånt selv, og turde ikke å dra til legen av grunner jeg ikke vil gå inn på her. Det var så ille at jeg hadde blod i urin. Jeg drakk helt umenneskelige mengder vann, tranebærjuice og spiste hvitløk. MASSE fersk hvitløk. Hvis du spør hvor mye - så mye du orker uten å bli dårlig. Det gikk over i løpet av en uke. Jeg fikk aldri vite hva det var. ← Nei, har fortsatt ikke vært hos legen. Jeg ringte i hele dag, men de tok ikke tlf. Jeg så isted at jeg hadde blod i urinen.. Jeg er ikke noe fan av hvitløk, men takk for tipset
Gjest Bøllefrøet Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Drikk hvertfall appelsinjuice og sånt så mye du orker før du får kommet deg til legen. Tror faktisk jeg hadde dratt på legevakta jeg.
Gjest Miss_alexandria Skrevet 20. mars 2007 #12 Skrevet 20. mars 2007 Jeg ringte til legen fra de åpnet til de omtrent stengte i dag. De er bare så håpløse å ta tlf. En venninne som har samme lege, hadde også prøvd å ringe dem selv i dag, men hun kom heller ikke igjennom. Synes dette begynner å bli litt drøyt når legen har beklagd dette problemet siden august da han begynte. En kamerat som jobber på sykehus mener jeg bør dra på legevakten. Jeg synes det er litt drøyt å dra der "bare" for en uvi, men jeg har så utrolig vondt at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har også ringt legevakten for å høre om de har tid til meg i natt når det eventuelt er rolig, men de tar ikke tlf. Så dette er festlig.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 20. mars 2007 #13 Skrevet 20. mars 2007 Dra på legevakta. Når du har blod i urinen er ikke en UVI lenger "bare".
Gjest Miss_alexandria Skrevet 20. mars 2007 #14 Skrevet 20. mars 2007 Dra på legevakta. Når du har blod i urinen er ikke en UVI lenger "bare". ← Nei, det er vel kanskje ikke det...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #15 Skrevet 20. mars 2007 Tro meg, jeg har ikke vært hos lege på 10 år eller vel så det pga NOE annet (og jeg har vært rimelig syk i den perioden, inlkusive 3 dagers sengeleie pga et eller annet som ble ødelagt i ryggen), men UVI har jeg gått på legevakt for når jeg ikke har hatt mulighet til annet. Jævlig, men jeg har rett og slett ikke orket annet.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #16 Skrevet 21. mars 2007 Gidd å vente på at de tar telefonen (noe som forøvrig høres veldig merkelig ut at de ikke gjør) Oppsøk de og forlang antibiotika! Du kan ikke gå med slike smerter. En uiv er ikke "bare".
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #17 Skrevet 21. mars 2007 Ring legevakta. Det er IKKE kult når du ikke klarer å holde deg lenger.
Gjest Miss_alexandria Skrevet 21. mars 2007 #18 Skrevet 21. mars 2007 Jeg gikk til legen etter treningen i morges og der var det kjempe lang kø. Grr! Jeg levere urinprøve og fikk komme igjen 4 timer senere. Jeg hadde visst en veldig heftig uvi, så var ikke så rart jeg hadde vondt sa legen. Har fått piller nå og håper de virker veldig raskt!
Gjest Miss_alexandria Skrevet 21. mars 2007 #19 Skrevet 21. mars 2007 Gidd å vente på at de tar telefonen (noe som forøvrig høres veldig merkelig ut at de ikke gjør) Oppsøk de og forlang antibiotika! Du kan ikke gå med slike smerter. En uiv er ikke "bare". ← De er kjent for å ikke ta tlf pga sykdom eller at de er for få folk på jobb. Var flere som klagde på det i dag da jeg var der
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #20 Skrevet 21. mars 2007 Jeg gikk til legen etter treningen i morges og der var det kjempe lang kø. Grr! Jeg levere urinprøve og fikk komme igjen 4 timer senere. Jeg hadde visst en veldig heftig uvi, så var ikke så rart jeg hadde vondt sa legen. Har fått piller nå og håper de virker veldig raskt! ← Regn med ca 6-8 timer. Drikk så mye vann du orker, varmepose på underlivet, og tiss når du føler trang til det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå