Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spørsmålet ligger i overskriften egentlig, hvor ofte kan man ta solhatt på en dag? Begynner å bli syk, så vil hemme forkjølelsen litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helsekostforretningene har mye som kan hjelpe ved forskjellige ting. Også har de mye som virker fort - uten bivirkninger.

Selv bruker jeg rød solhatt med det samme jeg kjenner at jeg blir forkjølet.

5 til 6 dråper i et halvt glass kaldt vann, 3 ganger om dagen, i tre til fire dager. Det hjelper i alle fall meg. Men ta alltid en tablett med vitamin C, hver dag hele året. Det er forebyggende. Selv blir jeg ikke så veldig forkjølet etter at jeg begynte med det.

Ester-C er jeg veldig fornøyd med. :forkjola:

Ellers er det jo de kjente tingene som honning i varm melk.

Hvitløk. Solbærtoddy, Te med sitronskive o.s.v.

:kaffe:

Riktig god bedring ;)

Endret av Isdronning
Skrevet
Helsekostforretningene har mye som kan hjelpe ved forskjellige ting.  Også har de mye som virker fort - uten bivirkninger.

Selv bruker jeg rød solhatt med det samme jeg kjenner at jeg blir forkjølet.

5 til 6 dråper i et halvt glass kaldt vann, 3 ganger om dagen, i tre til fire dager.  Det hjelper i alle fall meg.  Men ta alltid en tablett med vitamin C, hver dag hele året.  Det er forebyggende.  Selv blir jeg ikke så veldig forkjølet etter at jeg begynte med det.

Ester-C er jeg veldig fornøyd med.  :forkjola:

Ellers er det jo de kjente tingene som honning i varm melk.

Hvitløk. Solbærtoddy, Te med sitronskive o.s.v. 

:kaffe:

Riktig god bedring ;)

Okay, takk :)

Jeg tar tran og multivitaminer hver dag, men i dag kjente jeg at jeg var litt sår i halsen, så jeg tenkte jeg skulle teste ut solhatt :)

Gjest Solsikke
Skrevet (endret)

Jeg har lest at de gjennom forskning har funnet ut at Solhatt ikke virker. Det står blant annet i denne artikkelen.

Jeg har tidligere brukt Solhatt mye selv, og syns det har hatt lite eller ingen virkning. Jeg er mye forkjølet, og har de siste årene brukt svarthyllekstrakt (selges på apotek og helsekost). Jeg tar det med en gang jeg kjenner at jeg begynner å bli forkjølet, og da tar jeg det 4 ganger om dagen. Det kan også brukes forebyggende. Jeg har vært mye sjeldnere syk etter at jeg begynte med det.

God bedring, håper du slepper unna den verste forkjølelsen. :)

Endret av Nevdulinien
Skrevet

Har lest at det ikke har noen særlig effekt, men så så jeg på lommelegen.no at det var noen tester som viste at det hadde en effekt alikevel. Jeg hadde allerede kjøpt flaska, så jeg får ta den først (selv om det smaker gymsokk) og teste svarthylleekstrakt dersom den ikke fungerer :) (Kanskje jeg skal satse på placebo effekten?)

Takk for tips og hilsen Nevdulinien! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...