Gå til innhold

pinnekjøtt


siv-76

Anbefalte innlegg

Prøver å tømme fryseren for mat nå, og der lå det selvsagt en pakke pinnekjøtt, men har ikke lyst på pinnekjøtt denne delen av året, så er det noen som har et forslag hva jeg kan bruke det til blir jeg glad.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Se på fåre/lammekjøtt på matprat . Der var mange forslag...Oppskrifter for f.eks lammekoteletter kan sikkert også brukes til pinnekjøtt.

Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt med kjøttsuppe av pinnekjøtt. Mamma pleier å bruke opp restene av pinnekjøttet på denne måten når jula er over. Der i huset skal det ikke spises pinnekjøtt på julemåten hvis det ikke er jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også restlager av pinnekjøtt fra jul i fryseren - skal spise det i påsken. ;)

Du kan koke komler/raspeballer på pinnekjøtt, ha stykkene rett i vann i stedet for lettsaltet lammekjøtt eller røkt svineknoke, og kok raspeballene på vanlig måte i kraften, med gulrøtter, kålrabi etc.

Jeg pleier også å lage en rett med rester av ferdigdampet pinnekjøtt, der jeg koker/varmer pinnekjøttet i en saus av hvitløk, sjalottløk, hermetiske tomater og timian. Til dette serverer jeg hjemmelaget potetmos, gjerne iblandet pastinakk og sellerirot. Kjempegodt - men altså bare aktuelt hvis du har rester av ferdigdampet pinnekjøtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koke komler/raspeballer på pinnekjøtt, ha stykkene rett i vann i stedet for lettsaltet lammekjøtt eller røkt svineknoke, og kok raspeballene på vanlig måte i kraften, med gulrøtter, kålrabi etc.

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dewt høres godt ut, men det heter komper  :tronderbart:

KOMLA KOMLA KOMLA KOMLA!!!!

Ellers kan du bruke pinnekjøtt i lapskaus, og suppe som foreslått er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dewt høres godt ut, men det heter komper  :tronderbart:

Hmm, får man trønderbart av å spise komper? :klø:

:icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ble sulten......

*dukker inn i fryseren for å se om det kan ha gjemt seg en aldri så liten pakke med pinnekjøtt en plass...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...