Gå til innhold

Høyt blodsukker

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Har akkurat fått sjekket fastende blodsukker,og det var på 6. Altså over det som er normalområdet. I tillegg har jeg ketoner i urinen. Fikk bare beskjed om at jeg måtte teste blodsukkeret med jevne mellomrom.

Kan dette komme av at jeg har spist "litt" mye snop denne uka? Eller kan det være starten på utvikliing av diabetes?

Har flere autoimmune sykdommer i tillegg,så er litt bekymret.,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si om du har høyt blodsukker pga maten din eller pga diabetes. Jeg vet om flere som ikke har diabetes, men som har fått målt litt høyt fastende blodsukker etter f.eks. en skikkelig snopedag. De ble testet igjen etter noen dager og hadde da normalt blodsukker. Det er jo derfor de vil at du skal måle deg flere ganger, for å se om det er noe galt eller om det var "tilfeldig".

Hvis du har en/flere autoimmune sykdommer har du jo økt risiko for å få diabetes type 1, men du skal i allefall være glad for at det i såfall blir oppdaget tidlig. Jeg har selv en autoimmun sykdom og i fjor ble det oppdaget at jeg også har diabetes type 1. Jeg ante ikke at jeg hadde det og det ble ikke oppdaget før det hadde gått så langt at jeg fikk livstruende ketoacidose. Uansett kommer det til å gå bra med deg, enten du har diabetes eller ikke. Det er jo en sykdom hvor man kan leve helt normalt. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Fikk egentlig bare beskjed om at jeg skulle komme innom igjen ved en senere anledning. Så det er vel ingen fare. Men blir litt stressa over tanken på diabetes,da jeg har forskjellige typer autoimmune sykdommer+kreft+prolaps. :cry:

Så jeg trenger ikke akkurat noe mer for øyeblikket. ;)

Skrevet
Så jeg trenger ikke akkurat noe mer for øyeblikket. ;)

Nei, jeg skjønner det. Jeg hadde ikke spesielt lyst på en til sykdom jeg heller, men sånn alt i alt er ikke diabetes det verste man kan få. Uansett er det ikke så mye å gjøre med det, man kan ikke forebygge type 1 diabetes, men jeg skulle ønske at jeg hadde visst mer om at jeg hadde økt risiko for å utvikle det, da hadde jeg kanskje lett litt etter symptomer og fått det oppdaget tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...