Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Jeg bruker linser, og sliter med at det ene øyet ofte er tørt. Leste et sted at silikonlinser slipper gjennom mye mer oksygen, slik at det problemet kan bli mindre. Er det noen som har prøvd slike linser? Er de bra?
Gjest Deception Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Hva slags linser bruker du i dag, da? Jeg har de siste årene stort sett brukt Focus Dailies, men kunne gjerne tenkt meg noe som slipper gjennom mer oksygen til øyet. Jeg har prøvd Purevision, som jo er en døgnlinse i silikonmateriale, men har ikke lyst til å sove med linsene.
Gjest TS Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Jeg bruker dagslinser. Har gjort det en stund uten problemer, det er først nå de siste ukene at det ene øyet har blitt så tørt.
Gjest Deception Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Jeg fant ingen dagslinser som er silikonlinser, men lar meg gjerne belære. Optikeren lot meg få prøve noen linser som heter Bioflex/Biomedics, som visstnok skulle være mer "fuktige", men jeg syntes de var akkurat likedanne som Dailies-linsene. Jeg har nå bestilt en pakke Purevision på nytt, så får vi se hvordan øynene mine liker dem denne gangen. Sist var jeg så fæl til å søle vannfast mascara på dem. Optikeren har forresten sagt at døgnlinser gjerne kan tas ut om natta, man må altså ikke sove med dem. Disse linsene kostet meg 395 for 3 måneders forbruk hos lenses4net.no, altså ganske dyre, men hva gjør man ikke for øynene? Bruker du linsene veldig mange timer pr. dag? Prøv å varier mer, for eksempel ved å bruke briller hvis du bare er hjemme på kveldstid og ser på tv osv.
venus* Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Jeg bruker dagslinser. Har gjort det en stund uten problemer, det er først nå de siste ukene at det ene øyet har blitt så tørt. ← Optikeren min sa at det å skifte til bedre linser bare forskyver problemet. Det eneste som hjelper på lang sikt er å bruke mer briller. Jeg merker kjempeforskjell etter at jeg skjerpet meg på brillefronten. Jeg tar av linsene etter jobb hvis jeg ikke skal noe spesielt/trene, og har minst 2 linsefrie dager i uka. Så nå kan jeg forhåpentligvis bruke linser i mange år fremover (helt til laseroperasjon)
Gjest Deception Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Du har ikke noen form for allergi som plutselig har dukket opp, da? Det er jo tidlig pollensesong mange steder nå.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Jeg har begynt med silikonlinser etter nyttår. Jeg bruker purevision og bruker dem som vanlige månedslinser. Jeg merket stor forskjell da jeg prøvde de gamle linsene igjen. Utover dette er silikonlinsene litt annerledes enn andre linser, de er litt stivere og lettere å håndtere syns jeg. Noen kan synes de kjennes ubehagelig ut i begynnelsen, men man venner seg som regel til det etterhvert. Jeg foretrekker og ta på linser utpå kvelden hvis øynene blir tørre. Men øynene mine ser bra ut, så jeg har egentlig ingen problemer med øynene. Men jeg prøver gjerne nye linser slik at øynene mine får det best mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå