Gå til innhold

Minnekortleser, mangler driver?

Fremhevede innlegg

Gjest Reven
Skrevet

Jeg har en PC som er bygd på restene av en HP Pavillion t330.no

CD-stasjoner, floppy, usb-kontakter og minnekortleser er originale. Alle virker som de skal, med unntak av minnekortleseren.

Jeg klarer ikke å finne noen driver til denne. Kan noen hjelpe?

Kjører Ubuntu Linux med NDISwrapper installert.

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxagaze
Skrevet
*Roper på Maxagaze*

Du har for stor tiltro til meg, Reven ! Jeg har lite praktisk peil på Linux, men jeg kommer til å gå over til Ubuntu når jeg blir nok lei av spionteknikkene til MS..

Har du søkt igjennom sidene til produsenten av den kortdingsen etter drivere. ? Skal visst gå an å oppdatere ubuntu med en eller annen kommando, mulig den legger inn de rette driverne. ? Svjv er Ubuntu Debian basert, så det burde vel gå å bruke samme kommandoene på Ubuntu, men hvilke.. ? Bør vel være apt get ettellerannet..

Finner du noe info her ?

Gjest Reven
Skrevet

Har ikke funnet ut noe mer...

Største problemet er vel at jeg ikke aner hva leseren heter. Finner den som du ser på nettsidene til HP, men ingen info om drivere.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei. Jeg vet mange som sliter med ubuntu og smartkortlesere. Prøv med

lsusb
eller
lspci

å se om du får opp noe som kan see ut som minnekortleser. Sjekk maskina di opp mot www.ubuntuforums.org og se om andre har problemer med det samme. Bare et tips :D Ellers kan du gå HIT for å spørre.

Gjest Reven
Skrevet

Jeg fant feilen. Ledningen var løs. (Det så ikke akkurat sånn ut, men...) :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...