OsloTwo Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har startet slankekur og behøver gode råd av alle slag. Har på fem pliktoppfyllende dager trent en gang, gått tur to ganger en time, og har spist fornuftig. Har egentlig problem med manglende kontroll over spisingen og spiser masse usunt om kvelden. Har noen klart å gå ned på en strukturert måte, gode råd, oppskrifter osv. Jeg håper å kunne ta meg skikkelig i nakken både med trening og mat og gå ned 10 kg innen midten av juni. Jeg er 169 cm og veier 69 kg.
billie Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Jepp! Jeg går ned..sakte men sikkert. Er ikke akkurat overvektig,men skal ned noen kilo før sommeren. Jeg spiser ofte.. ca 5 ganger om dagen. spiser magert og variert og prøver å ligge på 1500 kcal om dagen. Spiser fiberrik m pålegg,egg,fisk,magert kjøtt,low fat oster,masse grønt,frukt,cottage cheese,noe youhurt mm.. Er ikke så flink til å trene,men blir jo noe gåing i løpet av dagen. spis ca hver 3 time..så slipper du å gå amok når kvelden kommer. Jeg er veeldig glad i alt av mat og snop og kveldene forbinder jeg også med godis og kos. Men det går helt fint uten snop på kveldene fordi blodsukkeret er mer stabilt.. skulle jeg alikevel bli sugen på noe,så tar jeg med et eple med kanel og litt cottage,et par mandler eller en lompe med lett margarin og splenda. Funker fett!
Gjest Elastica Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Jeg tror de fleste som prøver å slanke seg, men ikke får det til, spiser for mye. Skriv ned hva du spiser i løpet av en dag, og vær litt hard med deg selv. For å unngå den store sultfølelsen kan det være lurt å spise ofte og lite. Sjekk fettinnhold og kaloriinnhold i alt du spiser, og prøv å kutte ned på karbohydrater. Et godt råd kan være å gå en tur hver kveld (eller trene selvfølgelig), og prøv å ikke spise så mye på kvelden. Lykke til.
OsloTwo Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2007 Takk for råd. Har holdt på 5 dager og gått ned 1,2 kg. Spist kake fredag og lørdag men ingen godterier og ellers sunn mat. Tror jeg har holdt meg under 1500 kcal hver dag. Trent 1 gang og gått tur 3 x 1 time. Kveldsspisingen er det vanskeligste men har klart meg bra så lenge. Skal skrive hver dag og se hva som gir meg mest metthetsfølelse for kaloriene!
Maja_83 Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Har du begynt på en bestemt type slankekur, eller bare legger du om til et sunnere liv? Jeg har iallefall god erfaring med å drikke 3 liter vann om dagen og bare spise frukt, grønt, nøtter, fiber og fisk. Gikk da ned ca 2kg på en uke. Tenkte sette i gang med det igjen nå, men er så vanskelig når min kjære koser seg med all annen herlig mat Men må nok ofre det om jeg vil ha go'kroppen tilbake Forresten, om man trener 2 ganger i uken (har ikke tid til flere ganger) - kan det bidra til å vektreduksjon og bedre styrke? Jeg mener, 2 ganger er da bedre enn ingen trening...
OsloTwo Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2007 Din diett høres ut som lavkarbo diett. Jeg har gjort det en uke tidligere også og gått ned. Men syns det er litt vanskelig å følge i forhold til resten av familien, når man går bort osv. For meg gjelder vel egentlig å "lære" å spise vanlig men riktig, og bare være EKSTRA STRENG noen MÅNEDER først!.... Klart trening to ggr i uken er veldig bra. Det gjør sikkert at du ikke mister muskelmasse. Jeg selv må bare prøve å trene enda litt mer noen uker slik at jeg mister noen kilo og ser resultater...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå