Kayli Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg er innkalt til innvendig ultralyd på fredag. "Problemet" er at da har jeg mensen. Er det likevel greit å stille opp til timen, eller bør jeg avlyse/utsette? Kan nevne at grunnen til UL er plager som er forbundet med mens.
Gjest =tentacle= Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Det er ikke noe problem for gynekologen, de undersøker blødende kvinner hele tiden.
Amanlis Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Siden årsaken til undersøkelsen er plager ved mens vil jeg tro det er en "fordel" at du har mensen. Hvis du synes det er ubehagelig, kan du jo ta en telefon og spørre dem hva de synes du skal gjøre.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Huff, vet at det ikke er gøy å gå til GU når man har mensen. Har selv vært til innvendig UL 2 ganger mens jeg har hatt mensen grunnet et svangerskap som gikk dårlig og jeg fikk forlenget mens. Gynekologen min var hvertfall veldig profesjonell, og hadde ingen problemer med det... Og jeg er en av de som hater GU uansett
Kayli Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2007 Takk for responsen, damer. Jeg satser nok på å beholde timen. Gynekologen jeg skal til har tatt imot begge ungene mine ved keisersnitt, så han har nå sett det som er å se på meg både utapå og inni...
Trampe Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Jeg ville ringt om jeg var deg. Hos min gynekolog får man oppfordring om å bytte timen om man får mensen. Jeg fikk nemlig mensen på morgenen en dag jeg skulle dit, og ringte en time før jeg skulle inn. Jeg fikk byttet timen til noen dager senere uten problemer. Det kan jo hende at situasjonen er annerledes når du skal inn på grunn av problemer, jeg skulle på rutinekontroll og ta celleprøver. Om du ikke skal ta celleprøver og kun ha UL skal det vel gå greit.
Gjest =tentacle= Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 Jeg ville ringt om jeg var deg. Hos min gynekolog får man oppfordring om å bytte timen om man får mensen. Jeg fikk nemlig mensen på morgenen en dag jeg skulle dit, og ringte en time før jeg skulle inn. Jeg fikk byttet timen til noen dager senere uten problemer. Det kan jo hende at situasjonen er annerledes når du skal inn på grunn av problemer, jeg skulle på rutinekontroll og ta celleprøver. Om du ikke skal ta celleprøver og kun ha UL skal det vel gå greit. ← Celleprøver blir forstyrret av mensen, derfor er det ingen god ide å ta dem akkurat da. Men for ultralyd gjør det ikke noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå