Gjest Hypokonder? Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har følt meg så rar de siste månedene. Svetter mye om natten, selv om jeg fryser. Er litt småsvimmel iblant, går på do(bæsjer) opp til 4 ganger om dagen Første gang er det grei konsistens, men ganske mye så blir det bløtere og bløtere. Det har vart i ca tre mnd nå. Har også lagt på meg ca 5 kilo i løpet av de siste 4 mnd. Lymfekjertlene i halsen har vært litt større og noe øm noen ganger, men det er kanskje sånn de er? Jeg føler ikke at legen min tar meg på alvor og hører på meg derfor spør jeg her..er vanligvis sjelden syk og går nesten aldri til lege om jeg er det så hypokonder er jeg ikke, men nå har dette vart så lenge at jeg lurer jo litt. Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut av dette!
Supraspinatus Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Du sier du er redd for at legen ikke tror deg. Hva gjør h*n siden du har det inntrykket? du nevner heller ikke om du har tatt noen tester i det hele tatt, eller om du har hatt noen forandringer i livet (kostholdendring, sorg, glede,slutte å røyke, medisinbruk osv) Vet heller ikke om du har diskutert det med legen. Det burde du. Er du ikke førnøyd med behandligen bør du være ærlig å si fra, eller bytte lege. håper dette var til hjelp... gi gjerne tilbakemelding om hvordan det utvikler seg
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Det legen sa når jeg tok dette opp var "Okei. Hvordan har du det bortsett fra de plagene?" Jeg har ikke tatt noen tester..bare for å sjekke om jeg manglet noe og det gjorde jeg ikke. Spiser det samme som før, bare litt mer for å legge litt på meg, og har brukt cipralex i 8 mnd, men det skal vel ikke være slike bivirkninger av de, og uansett skal jo bivirkningene gå over etter noen uker. Jeg har fått dette måneder etter at jeg begynte på tablettene og det har vart i flere mnd. Ellers kan jeg nevne at jeg er trøtt hele tiden. sover greit om natten, men en time etter at jeg våkner kan jeg sovne av igjen. Slitsomt når man må på jobb!!
Gjest beekeeper Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Det legen sa når jeg tok dette opp var "Okei. Hvordan har du det bortsett fra de plagene?" Jeg har ikke tatt noen tester..bare for å sjekke om jeg manglet noe og det gjorde jeg ikke. Spiser det samme som før, bare litt mer for å legge litt på meg, og har brukt cipralex i 8 mnd, men det skal vel ikke være slike bivirkninger av de, og uansett skal jo bivirkningene gå over etter noen uker. Jeg har fått dette måneder etter at jeg begynte på tablettene og det har vart i flere mnd. Ellers kan jeg nevne at jeg er trøtt hele tiden. sover greit om natten, men en time etter at jeg våkner kan jeg sovne av igjen. Slitsomt når man må på jobb!! ← Jeg hadde disse og flere bivirkningene når jeg gikk på cipralex, og jeg gikk på de i over et år.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Hukommelsen min er forresten også helt på tryne! Idag for eksempel når jeg skal finne ut hva klokken er måtte jeg sjekke tre ganger hver gang for at jeg skulle huske hva den var.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Beekeeper: Så alt dette kan komme av cipralex? Hvordan var magen din ellers? Jeg er ganske oppblåst hele tiden også!
Gjest beekeeper Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Beekeeper: Så alt dette kan komme av cipralex? Hvordan var magen din ellers? Jeg er ganske oppblåst hele tiden også! ← Nå vet jeg ikke helt sikkert om cipralex gjorde alt det, men siden det var sånn når jeg begynte og sluttet når jeg sluttet, så regner jeg med det. Jeg hadde så godt som aldri fast avføring når jeg gikk på medisinene, kanskje en dag i uken (og det er ille ) Slet fryktelig med søvnprøblemer, sov nesten ingenting i tre uker og så sov jeg bra i en uke, så var det på'n igjen. Hadde muskelkramper, hjerteklapp og som du også sier, så slet jeg forferdelig med hukommelsen. Det var rett inn det ene øret og ut det andre..
Supraspinatus Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 cipralex har ganske mange rapporterte bivirkninger i følge felleskatalogen: Bivirkninger: Bivirkninger er vanligst i første eller andre uke av behandlingen og avtar vanligvis i intensitet og frekvens ved fortsatt behandling. Svimmelhet, hodepine og kvalme er observert hos noen pasienter etter brå seponering av escitalopram. De fleste symptomene var milde og forbigående. For å unngå seponeringsproblemer anbefales en gradvis nedtrapping over 1-2 uker. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme forekommer svært hyppig. Diaré, forstoppelse. Hud: Økt svette. Luftveier: Sinusitt, gjesping. Metabolske: Redusert appetitt. Psykiske: Nedsatt libido hos kvinner og menn, anorgasme hos kvinner. Sentralnervesystemet: Søvnløshet, somnolens, svimmelhet. Urogenitale: Ejakulasjonsforstyrrelser, impotens. Øvrige: Tretthet, feber. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast, munntørrhet, anoreksi. Hud: Utslett, ekkymoser, kløe, angioødem, svette. Lever: Avvikende leverfunksjonsprøver. Metabolske: Hyponatremi, utilstrekkelig ADH-sekresjon. Muskel-skjelettsystemet: Leddsmerter, muskelsmerter. Neurologiske: Kramper, tremor, koordinasjonsproblemer, serotoninergt syndrom. Psykiske: Hallusinasjoner, mani, forvirring, agitasjon, angst, depersonalisering, panikkanfall, nervøsitet. Sentralnervesystemet: Smaksforandringer, søvnforstyrrelser. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon. Syn: Synsforstyrrelser. Urogenitale: Urinretensjon. Galaktoré, seksuelle bivirkninger inkl. impotens, ejakulasjonsproblemer, anorgasmi. Øvrige: Insomnia, svimmelhet, utmattelse, tretthet, anafylaktisk reaksjon. kilde: http://felleskatalogen.no/felleskatalogen/...ep_navn%3Acipr*
Lassie Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Jeg hadde ingen av de bivirkningene med cipralex.
Gjest hum.. Skrevet 19. mars 2007 #10 Skrevet 19. mars 2007 Vektøkningen din kan absolutt skyldes cipralex! Selv gikk jeg opp 35 kg på zoloft, som også er et antidepressiva.. Og slike bivirkninger varer, i allefall for min del, til man slutter på det igjen. Vektøkning selv om man ikke spiser mer enn før eller trener mindre er dessverre en helt vanlig bivirkning! Der har du forklart vektøkningen. Resten vil jeg anta også kan være bivirkninger, men det med magen din høres merkelig mye ut som irritabel tarm syndrom, som jeg har...veldig vanlig at man får det om man sliter psykisk. Google det og se om du synes det passer? At lymfekjertlene dine hovner opp trenger ikke bety annet enn at du kan ha en liten infeksjon - f.eks en forkjølelse - eller et lite sår i nærheten av lymfekjertelen. Ingen fare med andre ord..med mindre det er lymfekreft da.. (noe som er svært usannsynlig, men ta en blodprøve for sikkerhets skyld)
Gjest Catwoman Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Har også lagt på meg ca 5 kilo i løpet av de siste 4 mnd. Spiser det samme som før, bare litt mer for å legge litt på meg, ← Det er vel ikke så rart at du har lagt på deg noen kilo - når det faktisk er det du forsøker å gjøre? Og siden du spiser mer, kan vel det og være mye av grunnen itl at du går mer på do. Hvis du skal legge på deg fordi du over lang tid at har vært svært undervektig og spist minmalt - kan de andre symptomene dine ha sammenheng med det. Da må kroppen gjennom en prosees - den må rett og slett bli vant til å får tilført større mengder mat igjen - og det er mye rart som kan skje med kroppen da, bla det du skriver. Men det er i såfall en overgangsperiode.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 21. mars 2007 #12 Skrevet 21. mars 2007 Ja jeg skulle legge på meg, men de 5 kg er det som kom i tillegg til de jeg bestemte meg for å gå opp. Var ikke veldig undervektig, bare litt tynn. Men nå begynner jeg å bli lubben og det trives jeg ikke med. Kan hende at kroppen må tilpasse seg større mengder el. normale mengder mat, men hvor lang tid tar det? Har gått 3-4 mnd siden jeg oppnådde vekten jeg ønsket, og nå spiser jeg sunt og ofte som anbefalt, men legger på meg likevel...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå