Gå til innhold

Kosthold ved senking av fettprosent

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har planer om å "senke fettprosenten" min...

Det vil si, fjerne litt fett, men i første rekke å forebygge.

Jeg var helt til nå veldig aktiv, men p.g.a. en skade får jeg nå ikke trent like mye som tidligere. Dette gjelder en relativt kort periode, men jeg ønsker ikke å forandre fasong av den grunn. Forfengelig, jeg vet det, men det er ikke det spørsmålet jeg vil ta opp nå.

Det lille ekstra som finnes nå, er kun snakk om gram - kanskje 1/2 kg.

Mister jeg dette, er jeg på mitt "minste-nivå" før det kan kalles magert - uten at det blir sykelig.

Jeg vet dette med "gram" kan høres fryktelig ut for de som sliter med overvekt, men håper ikke dere tar det ille opp. Hvis dere gjør det, er det lov å ta det opp, skjelle meg ut på en PM ;) eller helst i en egen tråd. Vær grei å ikke bruke denne tråden til akkurat dette.

Jeg prøver å få i meg en del protein og grønnsaker, og ikke like mye karbohydrater. Synes det er veldig vanskelig å sette sammen matretter (frokost, lunch, middag, kvelds) som passer inn i opplegget mitt - derfor lurte jeg på om noen av dere har noen gode oppskrifter/tips/forslag?

Jeg skjønner at poenget er å spise mindre og trene mer (enkelt forklart), men siden kondisjons-treninga blir så som så nå, ønsker jeg altså forslag til kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...