Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal på weekendtur til København og trenger tips til ting å gjøre/se :)

Setter pris på tips om matsteder også - alt fra cafè til restauranter, puber etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tivoliet, strøget er mange fine butikker der. Er noen år siden jeg var der, så jeg husker ikke navn på spesielle butikker.

Skrevet

Tenkte ikke primært på butikker.... men takk for svar ;-)

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

København er en kjempefin by, kort avstand, men likevel kontinental. Jeg synes det er koselig å ta en tur med en kanalbåt - å se Køben fra vannet er en fin og ny opplevelse.

Ellers er det visse obligatoriske ting man må fa med seg: Louisiana museum, en kort togtur ut av sentrum, Gammel dok, et severdig museum med arkitektur og designting.

Hvis du skal shoppe er det fint å komme seg litt ut av Strøget, bare et par gater ovenfor er mye bedre. Litt mindre turist og kjedebutikker, mye dansk og små hippe butikker med mange fine klær og sko.

Ellers anbefales sjokoladekaken på Café Norden på Højbro Plass (midt på Strøget), eller en av lunsjrettene på Café Europa tvers over gaten. Peder Oxe er en koselig lunsjrestaurant på Gråbrødretorv hvor de har kjempegod salatbar, og man kan drikke vin og betale for hvor langt man har kommet ned i flasken. Perfekt til den nødvendige silkerusen som gjør at det er ekstra gøy å shoppe.

Ellers anbefales denne siden for oppdateringer om København. Må studeres før avreise. God tur!

:)

Endret av Elastica
Skrevet

Kaster meg på denne- Skal til københavn, med foreldrene mine(!) og har fire dager i starten av påskeferien. Fine linker til museer. Og shopping blir det jo i alle fall. Andre ting en ikke bør gå glipp av?

Skrevet
Kaster meg på denne- Skal til københavn, med foreldrene mine(!) og har fire dager i starten av påskeferien. Fine linker til museer. Og shopping blir det jo i alle fall. Andre ting en ikke bør gå glipp av?

Signerer denne! :Nikke:

Skrevet

Anbefaler en reisehåndbok, de kan være god å ha :)

Skal selv til København om en mnd og har hatt stor glede av håndboken i planleggingen. Tror den heter gatelangs eller noe sånt...

Gode kart og tips til severdigheter, shopping, restauranter, hotell, transport mm

Gjest Elastica
Skrevet

Det er mulig å leie sykkel i København. Dette er en fin måte å komme seg rundt på, siden København ikke er stort.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis du liker indisk mat må du besøke Bombay i Lavendelsstræde!

Skrevet

København er nydelig. Ta en kanaltur, da får du se masse. Gå ut til havfruen på Langeline og ta båtbussen tilbake til Den Sorte Diamant. Få med deg en rusletur i Christiania og ta turen opp i tårnet på Vor Frelsers Kirke.

Ta en pause, gjerne på en av de kafeene som er nevnt over, men husk at det kan være vanskelig å få plass, spesielt på Café Europa.

Hvis sola skinner er det deilig å nyte en (medbrakt) pils på bryggekanten i Nyhavn.

Gå på Strøget og se på folk og ta en tur innom Bodum selv om du egentlig ikke skal handle.

Spis en skikkelig soft-is med guf og flødebolle og se på byen fra Runde Tårn. Besøk Ny Carlsberg Glyptotek og noen av de andre museene, Nasjonalmueseet er bra og gratis på onsdager. Det er også et jødisk museum der, men det var dessverre stengt på grunn av Yom Kippur sist jeg var i København, så det har jeg ikke opplevd selv.

Jeg elsker København med alt den byen har å tilby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...