Gå til innhold

Lammekotelett i panne


Nancy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt lammekotelett som ligger og marinerer... men den er litt tjukk, og jeg lurer på om den vil bli ordentlig stekt om jeg lager den i panne (er student som bor i hybel uten ovn). Jeg liker den helt stekt, ikke lys inni. Vil det fungere, eller skal jeg bare gi opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør gå greit, har ikke så mye erfaring med lammekoteletter, men det du kan gjøre er å først steke den fort på hver side (et par minutter) på sterk varme, og så sette til side eller slå ned varmen til det svakeste, legge lokk på og la surre i 5-10 minutter (er usikker på tiden, du kan skjære i den etter en stund og se om den er ok...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det ble totalt mislykket, og nå er jeg kjempesulten :cry: Vet ikke hva jeg gjorde feil, men når den var ferdig klarte jeg ikke skjære den med kniv engang... og når jeg tygget var det som å tygge tyggis. Jeg marinerte den i en time. Deretter lot jeg den stå på svak varme, slik at den skulle bli gjennomstekt. Når den så ut som om den var ferdig, tok jeg på sterkere varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det ble totalt mislykket, og nå er jeg kjempesulten :cry: Vet ikke hva jeg gjorde feil, men når den var ferdig klarte jeg ikke skjære den med kniv engang... og når jeg tygget var det som å tygge tyggis. Jeg marinerte den i en time. Deretter lot jeg den stå på svak varme, slik at den skulle bli gjennomstekt. Når den så ut som om den var ferdig, tok jeg på sterkere varme.

Du gjorde det nok akkurat motsatt av det du burde..

Først kjapt på sterk varme for å få stekehinne og farge, så "modnes" på lav varme for å blir gjennomstekt.

Men lammekjøtt er vel ikke det beste, nå man liker godt stekt, det er best når det er rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...