Ek_Erilar Skrevet 23. mars 2007 #61 Skrevet 23. mars 2007 Kvinner oppdrar gutter til å bli den type menn som de ikke tiltrekkes av. ← Ha! Godt sagt.
Yme Skrevet 23. mars 2007 #62 Skrevet 23. mars 2007 Klart jeg kan. Venninna mi har en far som er alkoholiker, en stefar som har prøvd å voldta hu, + at hu er blitt brukt av mange gutter. Hu har drevet med litt selvskading, og vært deprimert, men ellers klarer hun seg helt fint og er på bedringens vei. ← Å bli brukt er ikke akkurat noe som kan måles med alt det andre da Det har mer med sine egne dårlige valg å gjøre. Mulig vi legger forskjellige ting i "å bli brukt" Hvis det er sån at hu har møtt på gutter som har lata som de var glad i hu, så bare ditcha hu etter de har hatt sex, så er det ikke nevneværdig en gang. Kameraten min har en mor som ikke bryr seg, det er ille det og, men på langt nær så ille som det over. Han kutter seg, går på antidepresiva, og har det mildt sagt jævlig. Droppa ut av skolen osv. Det var ETT eksempel, og hadde jeg bare hatt dette å vise til så hadde jeg ikke vært så bastant, men jeg har flere. Vil helst ikke legge ut om alle. ← Jeg kan egentlig ikke dømme noen av de sitvasjonene her, siden folk er ganske forskjellige... Jeg synes også det er ganske logisk å anta at kvinner takler slike psykiske situasjoner bedre enn menn, når jeg omtrent hele tiden erfarer det, har blitt fortalt det og har lest om det. Du sier jo det at du har funnet artikler der set står at menn er mindre følsomme, men har du funnet artikler der det står at de takler psykiske situasjoner bedre enn menn? ← Jeg har på enleraan måte greid å blande de to tingene sammen... Sån går det når man diskuterer med noen dager mellomrom og sånt hehehe Ps: Den situasjonen over var ganske ekstrem, men jeg ser i hvert fall på det som en psykisk situasjon. Altså, hvordan de to takler de tingene. ← Når jeg skriver "psykisk vansklig sitvasjon", så mener jeg mye værre ting enn det du har nevnt her. Det eneste du har nevnt, som er på lik linje med det jeg snakker om, er voldtekt. Eller... Alt er jo psykisk nedbrytende, men ikke på samme nivå som det jeg snakker om. Jeg veit ikke helt om jeg vil legge ut om det her, men om du vil vite hva jeg mener, så kan jeg sende en PM, så du forstår hva jeg snakker om.
Yme Skrevet 23. mars 2007 #63 Skrevet 23. mars 2007 Jepp. Slik er det for meg. Oppdratt av mor, med far nesten fraværende. Så er jeg blitt det som noen nedlatende kvinner vil karakterisere som en initiativløs dott, med kansje like sterkt framtredende feminine sider som maskuline. Biseksuell også, ligge med menn nå for å kompansere for manglende kjærlighet fra far når jeg var litev. Kvinner oppdrar gutter til å bli den type menn som de ikke tiltrekkes av. ← Jeg har blitt oppdratt av alenemor jeg og, men jeg kan ikke si jeg har blitt no "skadd" av det, egentlig. Tror faarn min var rimelig ubrukelig uansett, så det kan hende at jeg hadde vært mye værre om han hadde levd. Morra mi har ikke oppdratt meg til å bli sån kvinner ikke tiltrekkes av. Jeg har altid hatt god komunikasjon med mamma, å hu forteller meg ting jeg lurer på. Hu har altid sakt at jenter liker "badboys" feks. men det er nok generelt sett sant det med at damer oppdrar sønnene til å bli litt for snille... Problemer er vel at det jenter vil like, å det de faktisk tiltrekkes av er 2 helt forskjellige ting hehehe Bare sån for å være sikker på at du skjønner det, så skriver jeg ikke det her for å være uenig med deg, assa. Tilføyer det, bare sån at du ikke får følelse av at jeg er ute etter deg ellerno hehe
Gjest Sexy Skrevet 23. mars 2007 #64 Skrevet 23. mars 2007 Kvinner oppdrar gutter til å bli den type menn som de ikke tiltrekkes av. Jepp. Men fedre som oppdrar jenter gjør nok nøyaktig den samme feilen. Guttejenter er langt fra så populære som gutter hevder de er.
Yme Skrevet 23. mars 2007 #65 Skrevet 23. mars 2007 Jepp. Men fedre som oppdrar jenter gjør nok nøyaktig den samme feilen. Guttejenter er langt fra så populære som gutter hevder de er. ← Tull! Guttejenter er kult. De er like kule som kompisene dine, pluss at de er pene å se på! Kan det bli noe bedre enn det?? Neppe...
Gjest Sexy Skrevet 23. mars 2007 #66 Skrevet 23. mars 2007 Tull! Guttejenter er kult. De er like kule som kompisene dine, pluss at de er pene å se på! Kan det bli noe bedre enn det?? Neppe... ← En Yme gjør ikke alle guttejenter populære.
Scorpina Skrevet 23. mars 2007 #68 Skrevet 23. mars 2007 Tråden ryddet ihht reglene. Det oppfordres til å vise hensyn. Scorpina (mod)
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2007 #69 Skrevet 24. mars 2007 Å bli brukt er ikke akkurat noe som kan måles med alt det andre da Det har mer med sine egne dårlige valg å gjøre. Mulig vi legger forskjellige ting i "å bli brukt" Hvis det er sån at hu har møtt på gutter som har lata som de var glad i hu, så bare ditcha hu etter de har hatt sex, så er det ikke nevneværdig en gang. Jeg kan egentlig ikke dømme noen av de sitvasjonene her, siden folk er ganske forskjellige... Jeg har på enleraan måte greid å blande de to tingene sammen... Sån går det når man diskuterer med noen dager mellomrom og sånt hehehe Når jeg skriver "psykisk vansklig sitvasjon", så mener jeg mye værre ting enn det du har nevnt her. Det eneste du har nevnt, som er på lik linje med det jeg snakker om, er voldtekt. Eller... Alt er jo psykisk nedbrytende, men ikke på samme nivå som det jeg snakker om. Jeg veit ikke helt om jeg vil legge ut om det her, men om du vil vite hva jeg mener, så kan jeg sende en PM, så du forstår hva jeg snakker om. ← Å bli brukt er ikke noe ekstremt? Slevfølgelig er det det! Hu har kun funnet gutter som ligner på faren sin, som har slått og vært veldig lite hyggelige mot hu eller driti i hu. Og voldtekt er jo på linje med det du snakker om, så da ER jo dette en psykisk vanskelig situasjon da, selv om ikke er enig i at det med at hu ble brukt, er det. Og psykisk vanskelige situasjoner trenger ikke være ekstreme for at det skal kunne regnes som psykisk vanskelige situasjon. Dessuten er voldtekt en ekstrem form for det, og om du ikke ser på dette som noe ekstremt, ja, da vet jeg ikke helt hva jeg skal si.
Transe Skrevet 24. mars 2007 #70 Skrevet 24. mars 2007 Jeg går fra å vere mann til dame, så vi er vel snart en sagablott.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2007 #71 Skrevet 24. mars 2007 Og det å bli forsøkt voldtatt, til og med av sin egen stefar, som liksom skal fungere som en farsrolle, er rimlig alvorlig.
Yme Skrevet 24. mars 2007 #72 Skrevet 24. mars 2007 Å bli brukt er ikke noe ekstremt? Slevfølgelig er det det! Hu har kun funnet gutter som ligner på faren sin, som har slått og vært veldig lite hyggelige mot hu eller driti i hu. ← Å bli slått og banka har ikkeno med å bli brukt å gjøre. Det er to forskjellige saker! Syns det er rart hvordan du hopper over ting jeg skriver, som feks "Det er mulig vi legger forskjellig betydning i det å bli brukt" Og voldtekt er jo på linje med det du snakker om, så da ER jo dette en psykisk vanskelig situasjon da, selv om ikke er enig i at det med at hu ble brukt, er det. ← Ja, men hele sitvasjonen er ikke på lik linje med det jeg tenker på. Hadde hu vært utsatt for voldteker jevnlig gjennom hele livet sitt, så hadde vi vært på lik linje. Og psykisk vanskelige situasjoner trenger ikke være ekstreme for at det skal kunne regnes som psykisk vanskelige situasjon. Dessuten er voldtekt en ekstrem form for det, og om du ikke ser på dette som noe ekstremt, ja, da vet jeg ikke helt hva jeg skal si. ← Jeg skreiv jo at voldtekt var en psykisk vansklig sitvasjone... Hvordan greier du å vri på det å si at jeg ikke syns det?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2007 #73 Skrevet 24. mars 2007 Å bli slått og banka har ikkeno med å bli brukt å gjøre. Det er to forskjellige saker! Syns det er rart hvordan du hopper over ting jeg skriver, som feks "Det er mulig vi legger forskjellig betydning i det å bli brukt" Ja, men hele sitvasjonen er ikke på lik linje med det jeg tenker på. Hadde hu vært utsatt for voldteker jevnlig gjennom hele livet sitt, så hadde vi vært på lik linje. Jeg skreiv jo at voldtekt var en psykisk vansklig sitvasjone... Hvordan greier du å vri på det å si at jeg ikke syns det? ← Jeg hopper ikke over det. Men jeg trodde ikke du mente at for å ha en psykisk situasjon må du hele tiden oppleve noe vondt. Altså jevnlig. Og jeg beklager at jeg ikke skrev det med banket og slått først. Jeg er enig i at det er to forskjellige saker. Hvis du mener at personen ikke er i en psykisk vanskelig situasjon, før hu blir voldtatt jevnlig mange ganger, da er det jo ikke en gang vits i å diskutere dette. For meg trenger ikke en person oppleve fæle ting jevnlig hele tiden for å være i en psykisk vanskelig situasjon. Er en person blitt voldtatt (eller forsøkt av en som man skal kunne stole på), eller mishandlet så en har veldige vansker med å stole på andre, så er man i en psykisk vanskelig situasjon, mener jeg.
Yme Skrevet 24. mars 2007 #74 Skrevet 24. mars 2007 For meg trenger ikke en person oppleve fæle ting jevnlig hele tiden for å være i en psykisk vanskelig situasjon. Er en person blitt voldtatt (eller forsøkt av en som man skal kunne stole på), eller mishandlet så en har veldige vansker med å stole på andre, så er man i en psykisk vanskelig situasjon, mener jeg. ← Det er klart det tels som en psykisk vansklig sitvasjon, men de fleste opplever noe som er skikkelig jævli i løpet av livet sitt. Jeg kjenner flere personer som har blitt voldtatt, å de greier seg helt bra nå. Jeg tror ikke det er en grund til å bryte sammen og bli helt ødlagt... Det hadde vært noe aant om det skjedde gjevnlig, såklart! De aller fleste er i stand til å komme seg over et par jævlie ting, men jeg vil ikke si du er noe mer sterk enn alle andre, før du opplever sånt dritt gjevnlig, å enda greier å leve et ganske normalt liv.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2007 #75 Skrevet 24. mars 2007 Det er klart det tels som en psykisk vansklig sitvasjon, men de fleste opplever noe som er skikkelig jævli i løpet av livet sitt. Jeg kjenner flere personer som har blitt voldtatt, å de greier seg helt bra nå. Jeg tror ikke det er en grund til å bryte sammen og bli helt ødlagt... Det hadde vært noe aant om det skjedde gjevnlig, såklart! De aller fleste er i stand til å komme seg over et par jævlie ting, men jeg vil ikke si du er noe mer sterk enn alle andre, før du opplever sånt dritt gjevnlig, å enda greier å leve et ganske normalt liv. ← Da vet jeg at du mener det. Nå nevnte jeg jo en del hu har opplevd, så jeg mener hu har opplevd ting sånn "passe" jevnlig. Men likevel klarer hun seg. Dessuten har jeg ikke lagt ut alt. Og jeg mener voldtekt er en grunn til å kunne bryte sammen! Det er jo helt grusomt! Man kommer seg gjennom det, men i begynnelsen er det VELDIG vanskelig (anser det som en psykisk vanskelig situasjon i den perioden). Og de fleste blir ikke voldtatt i løpet av livet sitt. Alle mister noen de er glade i og sånne fæle ting, men ikke alle blir voldtatt og slått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå