måvite Skrevet 20. mars 2007 #41 Skrevet 20. mars 2007 Vet ikke om jeg skal tørre skrive noen mening her, men siden det er nevnt i innlegget klarer jeg ikke la det være. Det er nevnt at gutter er taperne på skolen. Har filosofert litt over dette tidligere og som alenemor til en gutt tror jeg at deler av svaret på den gåten ligger i akkurat det å være alenemor. Jeg tror gutter har behov av å ha en far rundt seg veldig ofte. En mann de kan se opp til og høre på råd fra! Jeg kan si en ting til min sønn uten at han bryr seg, men sier hans far det til han ble det plutselig fornuftig og rett Selvfølgelig er det vel ikke alle fedre som er noe godt forbilde for sine sønner, men jeg tror uansett at gutter har behov for en farsperson de ser opp til under oppveksten.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #42 Skrevet 20. mars 2007 En verden med bare kvinner vil bety døden for musikken ← Og vitenskapen. Og kunsten. Og bilindustrien.
Yme Skrevet 20. mars 2007 #43 Skrevet 20. mars 2007 (endret) Skal ikke begynne å diskutere selvmord veldig her, men du mener altså at selvmord er en modig handling? Jeg ser mer på det som en: Nå har jeg det så vondt, og kommer meg aldri gjennom ting, så derfor tar jeg livet av meg, for det er enklere. Dessuten er dere ikke utstyrt med mindre følelser (lest dette og), men dere har alltid vært det "beskyttende" kjønnet og har måttet fortrenge og holde på masse følelser. Dere snakker bare ikke så mye om følelsene deres, det vil ikke si at dere er mindre følsomme. Og folk som sjeldent/aldri snakker om følelsene sine, kan ofte få det vanskelig. Derfor mener jeg (og undersøkelsene, og han mannen på skolen) at kvinner bedre takler psykiske situasjoner enn menn. Jeg har dessverre ikke de undersøkelsene å vise til, så du får heller vurdere om du velger og tro på det eller ikke. ← Gutter er ikke like følsomme som jenter. Tror du at alle menn over hele værden har en sån "ånei, jeg er gutt, så dette må jeg late som jeg ikke bryr meg noe om!" greie? Det er bare å se seg litt rundt, så skjønner man at gutter er mindre følsomme. Vi gråter ikke like mye, å vi syns ikke at sko er søte, bare fordi de er små Jeg kan godt tenke meg at det fins mange menn som ikke liker å vise følelser, fordi de tror det er svakt, å det er jo selvfølgelig ikke bra for psyken dems å drive å undertrykke sånne ting heletiden. Grunden til at de gjør det, er fordi de tror at følelser ikke er akseptert, siden de ikke er jenter. Det har noe med samfunnet vi lever i. Det er ikke alle samfunn som fungerer sån som vårt, å mange steder er det helt greit at menn griner/er følsomme... Men de gjør det ikke like mye som jenter og damer forde... Rett og slett fordi de er mindre følsomme eller har like mye behov for å snakke om det. Hjernene våres er bygd veldig forskjellige, å har forskjellige behov. Jeg ska se om jeg finner link til en artikkel om det. Du burde lese litt om selvmord, forresten, for måten du ser på det er ikke helt riktig. Kort fortalt så er det mer "jeg plager omgivelsene mine, så alle ville hatt det bedre om jeg ikke fantes" enn "ånei, jeg har det sjipt, så jeg velger å dø". Det er et ganske stort valg å ta, som man ikke kan angre på. Jeg hadde ikke tørt å ta selvmord, fordi jeg er redd. Edit: Det er nok en grund til at vi altid har vært det beskyttende kjønnet. Jeg tviler på at det vart en dag for lengesia, hvor de plutslig sa "Æj! Vi er gutter... Vi må slutte å vise følelser assa!" hehehe Edit2: Jeg fant en lang artikkel, som handla om stressende sitvasjoner, og hvordan hjernene på gutter og jenter takler stress. Det virka som at damene utløste etleraant stoff som gjorde at de ikke blei like fort stressa, mens menn fikk en reaksjon som gjorde at de lærte mer av sitvasjonen. Jeg leste gjennom ganske fort, så jeg fikk ikke med meg alt... her er linken Endret 20. mars 2007 av Yme
Yme Skrevet 20. mars 2007 #44 Skrevet 20. mars 2007 Her er en artikkel til Main differences between the female and male brains The author sees neurological differences between men and women as significant enough that it makes sense to speak of a "female brain" and a "male brain". She believes that the former has larger resources dedicated to communication and emotion, which she deduces from the fact that the female hippocampus is larger than the male, and that the "female brain" has 11% more neurons dedicated to language.[this source's reliability may need verification] On the other hand, she claims that men have two and a half times the brain resources dedicated to sex.[this source's reliability may need verification] Testosterone level is a differentiator between male and female as it is so much lower in women. As a result, the author sees women as being cooperative, less competitive, less aggressive, more concerned with emotion of others, and more focused on the group than the self alone. She sees men as being 20 times more aggressive. Finally, Brizendine believes that men think about sex far more often and their sex drive is far higher. According to Brizendine, during their teens the differentiation between the female and male brain is significant. Girls, according to the author, speak faster and two to three times as much as boys. She argues that girls need social connection and ongoing communication opportunities. When those are lacking, a girl after puberty is twice as vulnerable as a boy to depression, according to Brizendine. On the other hand, because of lesser developed communication skills[this source's reliability may need verification] boys are a lot more at risk for autism. her er linken
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #45 Skrevet 20. mars 2007 Jeg tror ikke menn "fortrenger" følelsene sine i den forstand, men at de ikke gir like lett uttrykk for dem. Jeg har uansett lest flere steder at dere er like følsomme som oss, men at dere har det "beskyttelsesgenet", det er altså ikke en "hej, jeg er gutt og kan ikke grine og gi etter, jeg må være tøff", men et gen som gjør det enklere for dere å beskytte og å ikke vise følelser. Jeg holder fast på den konklusjonen etter det jeg har lest, selv om du her viser til andre kilder. Forskjellige kilder sier ofte forskjellige ting. Og når det gjelder selvmord, er dette veldig individuelt, og jeg kommer uansett alltid til å se på det som en feig og "svak" løsning, som folk velger istedet for å ordne opp.
Yme Skrevet 20. mars 2007 #46 Skrevet 20. mars 2007 Jeg tror ikke menn "fortrenger" følelsene sine i den forstand, men at de ikke gir like lett uttrykk for dem. Jeg har uansett lest flere steder at dere er like følsomme som oss, men at dere har det "beskyttelsesgenet", det er altså ikke en "hej, jeg er gutt og kan ikke grine og gi etter, jeg må være tøff", men et gen som gjør det enklere for dere å beskytte og å ikke vise følelser. Jeg holder fast på den konklusjonen etter det jeg har lest, selv om du her viser til andre kilder. Forskjellige kilder sier ofte forskjellige ting. Og når det gjelder selvmord, er dette veldig individuelt, og jeg kommer uansett alltid til å se på det som en feig og "svak" løsning, som folk velger istedet for å ordne opp. ← Et gen som gjør det enklere for oss? Hehehe Hvor mye kan du egentlig om sånne, ting? Men du har rett i at forskjellige kilder ofte har forskjellige svar, men jeg fant ikke en eneste artikkel som var enig i det du sa. Jeg fant masse som ikke var likt, men alt i alt, så var de enige om at jenter var mer følsomme enn gutter pga at de har en større hypocampus og diverse andre ting. Hovedsaken var at jenter er mer følsomme fordi de skal være bedre omsårgspersoner. Den mannlige hjernen var mer satt opp til å forstå hvordan ting fungerer, også var den bedre til å kalkuere avstander i rom osv. Som jeg skreiv litt lengre opp, så var den kvinnelige hjernen mer istand til å dempe stressfølelse enn den mannlige. Det kunne også ha noe med omsårg og sånt å gjøre. siden det kan vøre stressende med en hævv med unger som fyker rundt Den mannlige hjernen var mer satt opp til å lære bedre under stress, for å få rydda vekk sitvasjonen lettere.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #47 Skrevet 20. mars 2007 Vet ikke om jeg skal tørre skrive noen mening her, men siden det er nevnt i innlegget klarer jeg ikke la det være. Det er nevnt at gutter er taperne på skolen. Har filosofert litt over dette tidligere og som alenemor til en gutt tror jeg at deler av svaret på den gåten ligger i akkurat det å være alenemor. Jeg tror gutter har behov av å ha en far rundt seg veldig ofte. En mann de kan se opp til og høre på råd fra! Jeg kan si en ting til min sønn uten at han bryr seg, men sier hans far det til han ble det plutselig fornuftig og rett Selvfølgelig er det vel ikke alle fedre som er noe godt forbilde for sine sønner, men jeg tror uansett at gutter har behov for en farsperson de ser opp til under oppveksten. ← Du har helt rett. I dag vokser mange små gutter opp med alenemødre, og er omgitt av kvinner i barnehagen, på skolen og på SFO. Dersom de ikke har noen mannlige forbilder, vil de ikke klare å utvikle en sunn identitet. Når de blir større, kan de enten bli pyser, eller tippe helt over og bli gjengmedlemmer. "Verdens beste land", dvs. Norge, har endel alvorlige svakheter ved seg. Blant annet fører oppløsningen av familiene til at folk mister fotfestet i tilværelsen. Dette forskes det alt for lite på,men menneskene er flokkdyr som egentlig trenger å være medlem av en storfamilie, slik som i sør-Europa.
Spiralis Skrevet 20. mars 2007 #48 Skrevet 20. mars 2007 Vet ikke om jeg skal tørre skrive noen mening her, men siden det er nevnt i innlegget klarer jeg ikke la det være. Det er nevnt at gutter er taperne på skolen. Har filosofert litt over dette tidligere og som alenemor til en gutt tror jeg at deler av svaret på den gåten ligger i akkurat det å være alenemor. Jeg tror gutter har behov av å ha en far rundt seg veldig ofte. En mann de kan se opp til og høre på råd fra! Jeg kan si en ting til min sønn uten at han bryr seg, men sier hans far det til han ble det plutselig fornuftig og rett Selvfølgelig er det vel ikke alle fedre som er noe godt forbilde for sine sønner, men jeg tror uansett at gutter har behov for en farsperson de ser opp til under oppveksten. ← Jeg er helt enig med deg i at gutter trenger forbilder. Jeg tror ikke nødvendigvis de trenger å være fedre, men den må være en "nær mannsperson", en de har tillit til og som det er naturlig å forholde seg til. Jeg merker svært godt når jeg av og til er innom barnehagen til broderns sønner at småguttene der i barnehagen higer etter oppmerksomhet og anerkjennelse fra voksne menn. Det er jo svært gøy der og da, men når man tenker litt etter så er det jo et uttrykk for en grad av stor undereksponering for kunnskap om hvordan å vokse opp og bli mann. Det å være en voksen mann som har det godt med seg selv er svært krevende. (man må jo b.l.a. leve balndt kvinner ) Når det gjelder skolen, så er en god skole en skole som klarer å få virkeliggjort det potensialet som ligger i elevene sine. Dersom skolen feiler i dette så er det skolen som er dårlig ikke elevene som er for dårlige. Skolen skaper tapere dersom den er dårlig, men ikke dersom den er god. Dengangenda jeg var nyutdannet var min første jobb som lærer og der finnes ikke elever man ikke kan få til å vokse og utvikle seg til noe bedre!!!
Spiralis Skrevet 20. mars 2007 #49 Skrevet 20. mars 2007 TIL SELVMORDSDISPUTANTENE: Dersom du ser det som en SEIER for ditt kjønn at andre tar selvmord.......
Yme Skrevet 20. mars 2007 #50 Skrevet 20. mars 2007 TIL SELVMORDSDISPUTANTENE: Dersom du ser det som en SEIER for ditt kjønn at andre tar selvmord....... ← Veit ikke om hu så på det som en seier, men det er uansett en rar måte å støtte opp argumentene sine på.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #51 Skrevet 20. mars 2007 Et gen som gjør det enklere for oss? Hehehe Hvor mye kan du egentlig om sånne, ting? ← Skjerp deg nå da. Jeg mener at dere er utstyrt slik at dere er bedre til å beskytte og holde tilbake følelser. Beklager at jeg kalte det "gener", da. Og selv om du ikke finner artiklene, betyr det ikke at de ikke finnes. Da hadde jeg vel ikke vært så sta og stått på mitt.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #52 Skrevet 20. mars 2007 TIL SELVMORDSDISPUTANTENE: Dersom du ser det som en SEIER for ditt kjønn at andre tar selvmord....... ← Veit ikke om hu så på det som en seier, men det er uansett en rar måte å støtte opp argumentene sine på. ← Seier? Nei, men Yme drar fram selvskading, synes ikke det er så innmari mye bedre. Om argumentet ditt er: Jenter er mer følsomme, for flere av dem driver med selvskading, hvorfor kan ikke jeg dra fram det med selvmord? Jeg prøver ikke å seire her, jeg er bare uenig i det du sier. Greit nok at Yme mener at gutter er både fysisk og psykisk sterkere enn jenter, men jeg er uenig.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #53 Skrevet 20. mars 2007 Uansett, jeg regner med du har lest at menn takler psykiske situasjoner bedre enn kvinner? Siden du er såpass bastant der, mener jeg. Eller er det en konklusjon du drar utifra ditt syn om at kvinner er mye følsommere, og at det er et problem?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #54 Skrevet 20. mars 2007 At det er "tåpelig" å peke på trekk ved samfunnsutviklingen som antakelig er til skade for kvinner i dette landet, får stå for din egen regning. Kvinner i den islamske verden har nesten ingen rettigheter overhodet, uansett hva du sier. Og det er derfor grunn til å tro at kvinners retttigheter i dette landet vil komme under press etterhvert som tiden går og islam får innpass. ← Det har du nok ganske rett i, med dagens utvikling vil kanskje kvinner i løpet av en generasjon måtte gå med burka.
Yme Skrevet 20. mars 2007 #55 Skrevet 20. mars 2007 Skjerp deg nå da. Jeg mener at dere er utstyrt slik at dere er bedre til å beskytte og holde tilbake følelser. Beklager at jeg kalte det "gener", da. Og selv om du ikke finner artiklene, betyr det ikke at de ikke finnes. Da hadde jeg vel ikke vært så sta og stått på mitt. ← Jeg burde sikkert ha tilføyd at jeg ikke mener at du juger. Jeg tviler ikke på at du har lest det du forteller. Det jeg prøvde å få fram, var at det tydeligvis finnes fler atrikler som motsier de du har lest, å at det sansynligvis er en grund til det. Seier? Nei, men Yme drar fram selvskading, synes ikke det er så innmari mye bedre. Om argumentet ditt er: Jenter er mer følsomme, for flere av dem driver med selvskading, hvorfor kan ikke jeg dra fram det med selvmord? Jeg prøver ikke å seire her, jeg er bare uenig i det du sier. Greit nok at Yme mener at gutter er både fysisk og psykisk sterkere enn jenter, men jeg er uenig. ← Jeg sier ikke at gutter er sterkere enn jenter, både fysisk og psykisk. Jeg skreiv at det var indeviduelt, men at gutter har et bedre utgangspunkt, fordi vi er mindre følsomme. Selvmord og selvskading er ikke det samme. Selvskading er ofte et rop om hjelp, mens selvmord blir man litt mer død av Uansett. Poenget mitt var ikke at jenter er mer følsomme fordi de driver med selvskading... Det var bare et eksempel jeg kom på i farta, mens jeg ramsa opp noen ting som er vanligere for jenter å gjøre, enn gutter, når de har det sjipt. (klønete setning, men jeg fikk fram det jeg mente ) Uansett, jeg regner med du har lest at menn takler psykiske situasjoner bedre enn kvinner? Siden du er såpass bastant der, mener jeg. Eller er det en konklusjon du drar utifra ditt syn om at kvinner er mye følsommere, og at det er et problem? ← Jeg har sikkert utrykt meg litt uklart. Jeg sier ikke "menn takler psykiske sitvasjoner bedre enn damer, å sån er det!". Jeg prøvde å si at vi hadde et bedre utgangspunkt fordi vi var mindre følsomme. Hvis man bryr seg mindre leder jo det til mindre bekymringer og stress. Jeg mener ikke at det fins et kjønn som er best, men vi er helt klart forskjellige! Psykisk styrke (det her har jeg allerede skrevet, men det ser ut som det blei oversett) har litt å gjøre med genetisk utgangspunkt, og masse å gjøre med oppvekst. Følelser leder ofte til problemer, som for eksempel når noen blir litt irriterte/sinte i en detbatt Man kommer ingen vei med det... Det klusser til ting, å alt hadde vørt mye bedre om folk hadde greid å sette dem til side, så de fikk et litt mer objektivt syn på ting. Uansett... En gutt er ikke nødvendigvis noe sterkere enn en jente, selvom han hadde et bedre utgangspunkt. Det gjelder både psykisk og fysisk styrke.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #56 Skrevet 21. mars 2007 Jeg burde sikkert ha tilføyd at jeg ikke mener at du juger. Jeg tviler ikke på at du har lest det du forteller. Det jeg prøvde å få fram, var at det tydeligvis finnes fler atrikler som motsier de du har lest, å at det sansynligvis er en grund til det. Jeg sier ikke at gutter er sterkere enn jenter, både fysisk og psykisk. Jeg skreiv at det var indeviduelt, men at gutter har et bedre utgangspunkt, fordi vi er mindre følsomme. Selvmord og selvskading er ikke det samme. Selvskading er ofte et rop om hjelp, mens selvmord blir man litt mer død av Uansett. Poenget mitt var ikke at jenter er mer følsomme fordi de driver med selvskading... Det var bare et eksempel jeg kom på i farta, mens jeg ramsa opp noen ting som er vanligere for jenter å gjøre, enn gutter, når de har det sjipt. (klønete setning, men jeg fikk fram det jeg mente ) Jeg har sikkert utrykt meg litt uklart. Jeg sier ikke "menn takler psykiske sitvasjoner bedre enn damer, å sån er det!". Jeg prøvde å si at vi hadde et bedre utgangspunkt fordi vi var mindre følsomme. Hvis man bryr seg mindre leder jo det til mindre bekymringer og stress. Jeg mener ikke at det fins et kjønn som er best, men vi er helt klart forskjellige! Psykisk styrke (det her har jeg allerede skrevet, men det ser ut som det blei oversett) har litt å gjøre med genetisk utgangspunkt, og masse å gjøre med oppvekst. Følelser leder ofte til problemer, som for eksempel når noen blir litt irriterte/sinte i en detbatt Man kommer ingen vei med det... Det klusser til ting, å alt hadde vørt mye bedre om folk hadde greid å sette dem til side, så de fikk et litt mer objektivt syn på ting. Uansett... En gutt er ikke nødvendigvis noe sterkere enn en jente, selvom han hadde et bedre utgangspunkt. Det gjelder både psykisk og fysisk styrke. ← Når du skriver det på denne måten skjønner jeg mye bedre hva du mener. Det jeg har reagert på er at jeg har sett veldig mange innlegg av deg der det blant annet står: gutter er mer logiske, mer fysisk sterke, ville klart seg bedre i en verden med bare sitt eget enn det kvinner kunne gjort, og nå også takler psykiske situasjoner bedre. Så jeg synes det virker litt som om du tror at dere er ledende i det aller meste. Greit nok at det finnes artikler som sier det motsatte av det jeg sier. Men det vil jo også si at det finnes artikler som sier det motsatte av det du sier. Etter erfaringer har jeg også fått et inntrykk av at kvinner takler slike psykiske situasjoner bedre enn menn. Jeg har det med å få meg venner som har gått i gjennom mye, og her har i hvert fall jentene klart seg bedre, selv om de (ikke alle) også har hatt verre problemer enn kameratene mine. Godt mulig det er en tilfeldighet, men jeg tror jenter/kvinner er bedre til å takle slikt, og det sa han foredragsholderen til oss også. Han sa ikke hvorfor, bare at kvinner taklet slikt bedre enn menn.
Yme Skrevet 23. mars 2007 #57 Skrevet 23. mars 2007 Når du skriver det på denne måten skjønner jeg mye bedre hva du mener. Det jeg har reagert på er at jeg har sett veldig mange innlegg av deg der det blant annet står: gutter er mer logiske, mer fysisk sterke, ville klart seg bedre i en verden med bare sitt eget enn det kvinner kunne gjort, og nå også takler psykiske situasjoner bedre. Så jeg synes det virker litt som om du tror at dere er ledende i det aller meste. ← Når jeg skriver sånne ting, så er det fordi jeg har lært det, men det betyr ikke at menn er bedre enn damer. Det betyr bare at vi er forskjellige. I de debattene hvor jeg tar opp sånne ting, så er det fordi det er det som er relevant for meg. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ramse opp en hævv med ting som damer er mye bedre på enn menn. Greit nok at det finnes artikler som sier det motsatte av det jeg sier. Men det vil jo også si at det finnes artikler som sier det motsatte av det du sier. ← Poenget var ikke at det fantes artikler som motsa. Det var mer det at siden jeg fant en hel hævv med artikler om det jeg skreiv, men ingen om det du skreiv, så er det jo logisk å anta at det var mange fler av de artiklene som var enig med meg, å jeg tenker at siden det fins fler av dem, så burde det være riktig. Etter erfaringer har jeg også fått et inntrykk av at kvinner takler slike psykiske situasjoner bedre enn menn. Jeg har det med å få meg venner som har gått i gjennom mye, og her har i hvert fall jentene klart seg bedre, selv om de (ikke alle) også har hatt verre problemer enn kameratene mine. Godt mulig det er en tilfeldighet, men jeg tror jenter/kvinner er bedre til å takle slikt, og det sa han foredragsholderen til oss også. Han sa ikke hvorfor, bare at kvinner taklet slikt bedre enn menn. ← Jeg tror mer på forskning og studier av hjernen, enn èn foredragsholder Kan du gi meg et eksempel på en psykisk vansklig sitvasjon? Noe som har skjedd, såklart. Det er mulig at vi ikke snakker om det samme, siden en "psykisk vansklig sitvasjon" er veldig vagt.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2007 #58 Skrevet 23. mars 2007 Når jeg skriver sånne ting, så er det fordi jeg har lært det, men det betyr ikke at menn er bedre enn damer. Det betyr bare at vi er forskjellige. I de debattene hvor jeg tar opp sånne ting, så er det fordi det er det som er relevant for meg. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ramse opp en hævv med ting som damer er mye bedre på enn menn. Poenget var ikke at det fantes artikler som motsa. Det var mer det at siden jeg fant en hel hævv med artikler om det jeg skreiv, men ingen om det du skreiv, så er det jo logisk å anta at det var mange fler av de artiklene som var enig med meg, å jeg tenker at siden det fins fler av dem, så burde det være riktig. Jeg tror mer på forskning og studier av hjernen, enn èn foredragsholder Kan du gi meg et eksempel på en psykisk vansklig sitvasjon? Noe som har skjedd, såklart. Det er mulig at vi ikke snakker om det samme, siden en "psykisk vansklig sitvasjon" er veldig vagt. ← Klart jeg kan. Venninna mi har en far som er alkoholiker, en stefar som har prøvd å voldta hu, + at hu er blitt brukt av mange gutter. Hu har drevet med litt selvskading, og vært deprimert, men ellers klarer hun seg helt fint og er på bedringens vei. Kameraten min har en mor som ikke bryr seg, det er ille det og, men på langt nær så ille som det over. Han kutter seg, går på antidepresiva, og har det mildt sagt jævlig. Droppa ut av skolen osv. Det var ETT eksempel, og hadde jeg bare hatt dette å vise til så hadde jeg ikke vært så bastant, men jeg har flere. Vil helst ikke legge ut om alle. Dessuten har jo denne foredragsholderen også forsket på det, han var ikke en som bare hadde fått et papir å lese fra. Jeg synes også det er ganske logisk å anta at kvinner takler slike psykiske situasjoner bedre enn menn, når jeg omtrent hele tiden erfarer det, har blitt fortalt det og har lest om det. Du sier jo det at du har funnet artikler der set står at menn er mindre følsomme, men har du funnet artikler der det står at de takler psykiske situasjoner bedre enn menn? Ps: Den situasjonen over var ganske ekstrem, men jeg ser i hvert fall på det som en psykisk situasjon. Altså, hvordan de to takler de tingene.
punktom Skrevet 23. mars 2007 #59 Skrevet 23. mars 2007 Hvem som takler en psykisk vanskelige situasjon best, er vanskelig å måle. Derimot er det lettere å se hvem som er flinkest til å komme seg ut av en slik situasjon på best mulig måte, og det er nok kvinner. Menn generelt har oftere kun en person de føler de kan åpne seg for, og det er kjæreste/samboer/partner. Kvinner har gjerne i tillegg mor, søster og venninner. Dette er også en grunn til at menn oftere takler et brudd dårligere enn kvinner, da det plutselig er den ene personen han trenger i slike situasjoner som er årsaken til at han har behov for støtte.
Cognizance Skrevet 23. mars 2007 #60 Skrevet 23. mars 2007 Jeg tror gutter har behov av å ha en far rundt seg veldig ofte. En mann de kan se opp til og høre på råd fra! ← Jepp. Slik er det for meg. Oppdratt av mor, med far nesten fraværende. Så er jeg blitt det som noen nedlatende kvinner vil karakterisere som en initiativløs dott, med kansje like sterkt framtredende feminine sider som maskuline. Biseksuell også, ligge med menn nå for å kompansere for manglende kjærlighet fra far når jeg var litev. Kvinner oppdrar gutter til å bli den type menn som de ikke tiltrekkes av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå