ashera Skrevet 20. mai 2008 #1461 Del Skrevet 20. mai 2008 Gratulerer med kjole! Den synes jeg absolutt du skal unne deg. Jeg lunsjet med Papagena her en dag, og da hadde hun på seg OM-kjole (dette var altså før kulda satte inn igjen). De kjolene er så mye mer enn bare en kjole. Det er nok veldig bra for lommeboka mi at OM ikke lager kjoler i min størrelse (44/46). En ting mindre å rette havesyken sin mot. Lenke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. mai 2008 #1462 Del Skrevet 21. mai 2008 Dessuten: Har vært i bloggen din, og er om mulig enda mer bunadmisunnelig. På dere begge, forsåvidt. Din er finere enn min helsvarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1463 Del Skrevet 21. mai 2008 En teit ting som irriterer meg: Folk som er passert 30 og fremdeles skriver på dialekt. Verdens dårligste måltid: Disse dyre ferdigsalatene man får på matbutikken. Ville bare ha sagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. mai 2008 #1464 Del Skrevet 21. mai 2008 En teit ting som irriterer meg: Folk som er passert 30 og fremdeles skriver på dialekt. Verdens dårligste måltid: Disse dyre ferdigsalatene man får på matbutikken. Ville bare ha sagt det. Jeg skrev en setning på dialekt i går. Men det er ikke kronisk, altså. Jeg skjønner hva du mener. En ting er enda verre: Kombinasjonen dialekt/fjortissosiolekt på sms. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #1465 Del Skrevet 22. mai 2008 Enig, enig! Det skjer dramatiske ting på jobben om dagen, så det skal bli spennende fremover. I dag skal L i barnehagen igjen for første gang siden før pinse, og det skal bli godt for alle. Siden forrige tirsdag har jeg på en måte jobbet dobbelt - vært hjemme med sykt barn om dagen, og dratt på kontoret om ettermiddagen og kvelden. Det blir ikke mye fritid av slikt, og nå er jeg litt sliten. Men det går bra, jeg var i utgangspunktet på plussiden med energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. mai 2008 #1466 Del Skrevet 22. mai 2008 Så fint å høre at du er på overskuddsfronten! Me tenker det blir deilig med allminnelige dager igjen, ja. Jeg er gressenke hele denne uka, men det går greit. Merker at jeg har store barn nå. Eldstemann sykler f.eks. avgårde til trening selv nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 22. mai 2008 #1467 Del Skrevet 22. mai 2008 En teit ting som irriterer meg: Folk som er passert 30 og fremdeles skriver på dialekt. Verdens dårligste måltid: Disse dyre ferdigsalatene man får på matbutikken. Ville bare ha sagt det. Jeg blir sprø av de som skriver på dialekt, om de er over 30 eller ikke. Min mannlige kollega som er trønder, han skriver bare på dialekt. Og ca halvparten av gangene må jeg tippe hva han prøver å si. Han er bare 21 år, men jeg synes likevel han bør bli voksen nok til å skrive skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 23. mai 2008 #1468 Del Skrevet 23. mai 2008 Har du sagt i fra til han da Jerle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 23. mai 2008 #1469 Del Skrevet 23. mai 2008 Har du sagt i fra til han da Jerle? Nei ikke direkte. Men han vet at jeg sliter med å skjønne han til tider da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #1470 Del Skrevet 26. mai 2008 Nå stikker jeg i fengsel. Håper de slipper meg ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 26. mai 2008 #1471 Del Skrevet 26. mai 2008 Jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #1472 Del Skrevet 27. mai 2008 Ja, heldigvis. Jeg er full av inntrykk etter gårsdagen, og tenker litt på de som ikke bare kan spasere ut derfra sånn som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 28. mai 2008 #1473 Del Skrevet 28. mai 2008 Nå stikker jeg i fengsel. Håper de slipper meg ut igjen. Det var sikkert en merkelig opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 28. mai 2008 #1474 Del Skrevet 28. mai 2008 Det er hyggelig i fengsel Jerle. Har jobbet i et jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #1475 Del Skrevet 29. mai 2008 Hyggelig for oss som bare kan gå når det passer, sikkert ikke like hyggelig for de som bor der. Vi var på Ila, og møtte en drapsmann med forvaringsdom. Det kan ikke finnes noe verre enn å sitte i fengsel og ikke vite når man skal ut igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 29. mai 2008 #1476 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har akkurat lest Livstid av Liza Marklund, og fikk sterke assosiasjoner til hvordan hun skildrer Annikas fengselsbesøk når jeg leste det du skrev. Forvaring er jo i tillegg noe av det tøffeste man kan være dømt til også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #1477 Del Skrevet 30. mai 2008 Den har jeg ikke lest. Har lest tre (?) andre bøker av henne, som jeg likte godt, så da må jeg vel få med meg denne også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. mai 2008 #1478 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Den har jeg ikke lest. Har lest tre (?) andre bøker av henne, som jeg likte godt, så da må jeg vel få med meg denne også! Den tar direkte over der forrige bok (Nobels testamente, tro?) slapp. Og igjen utsettes Annika for prøvelser av dimensjoner. Men anbefales, altså. En skikkelig god intrige og en pageturner så det holder. Endret 30. mai 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #1479 Del Skrevet 31. mai 2008 I dag har jeg konstatert to ting. 1. Jeg trives aller best når jeg får legge meg før elleve og stå opp rundt sju. Dette registrerer jeg med en viss vantro, siden jeg tidligere har vært kjent for å kunne sove langt ut på ettermiddagen. I går la jeg meg rundt midnatt og sto opp halv ti, og det føltes ikke bra i det hele tatt. Kjære Nina, har jeg blitt a-menneske? 2. Når vi får huset ordentlig i stand (jada, jeg vet at vi har bodd her ett år), er det på tide å få seg vaskehjelp. Det er tvingende nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. mai 2008 #1480 Del Skrevet 31. mai 2008 2. Når vi får huset ordentlig i stand (jada, jeg vet at vi har bodd her ett år), er det på tide å få seg vaskehjelp. Det er tvingende nødvendig. Det der har jeg tenkt i fem år. Jeg føler at jeg må ha et velorganisert hjem før jeg slipper vaskehjelpen over terskelen her. Ryddig og sånn. Nå begynner det heldigvis å nærme seg, etter siste ombygning. Da står bare stua og gangen igjen, så til høsten kanskje..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå