tuji Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #1441 Del Skrevet 13. mai 2008 I dag våknet jeg med vondt i hodet. Greit at jeg er mye syk, men vondt i hodet har jeg så og si aldri, så jeg ble litt overrasket. Har fått i meg to Ibux, så nå er det bedre. Barnehagen har planleggingsdag i dag, så jeg er hjemme. Om en liten stund kommer svigerfar og hjelper meg å kutte greiner fra diverse trær på den lille hageflekken. De som bodde her før har plantet alt for store busker og trær i forhold til størrelsen på hagen, så her må det holdes i sjakk. Mannen har hatt fri i en uke, så jeg visste at det bare var et tidsspørsmål før jeg kom hjem til ny gassgrill. Jeg hadde rett. Det står en splitter ny Weber i hagen, og vi er veldig fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. mai 2008 #1442 Del Skrevet 13. mai 2008 Det er en kunst å plante etter forholdene. Fint at svigers kan brukes til noe fornuftig! Håper hodepinen holder seg borte? Har vi begynt på bunadskjortestrykingen, da? Jeg var så lur at jeg lot min nye skjorte henge igjen på Sunnmøre da jeg fikk den i påska (vi flyr oppover på søndag), og ryktene sier at Noen har strøket den for meg. Så da har jeg bare to igjen å stryke, og siden minstemanns er av bomull, går det veldig greit. Den største er det litt verre med, for den er lin. Men, men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #1443 Del Skrevet 13. mai 2008 Skjortene er ikke strøket, men jeg vet i hvert fall hvor de er. Det er da noe. Mannens nye skal krympes først, og jeg er litt nervøs for hvordan det skal gå. Jeg har prøvd bunaden min, og den passer forbausende bra i forhold til hvor mye godteri jeg har spist de siste månedene. Dagens hodepine kommer nok av en kraftig allergi, har jeg kommet fram til. Jeg hadde rett og slett ganske dårlig allmenntilstand i morges, med hodepine, såre og trøtte øyne og uggen kropp. En allergitablett senere er det litt bedre, men jeg går med solbriller inne...kul. Hagen er nå opprøsket, og svigerfar og jeg har lagt slagplan videre. I løpet av uka kommer han og hjelper oss å snekre ny trapp. Den som er der er nokså falleferdig. Veldig greit med en selvstendig næringsdrivende til svigerfar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. mai 2008 #1444 Del Skrevet 13. mai 2008 Hagen er nå opprøsket, og svigerfar og jeg har lagt slagplan videre. I løpet av uka kommer han og hjelper oss å snekre ny trapp. Den som er der er nokså falleferdig. Veldig greit med en selvstendig næringsdrivende til svigerfar. Min er elektriker, og det har vi hatt endel glede og nytte av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #1445 Del Skrevet 14. mai 2008 Jaja, der kom vannkoppene i hus. Og så rett før 17. mai, som hun har gledet seg til. Det kommer til å bli gråt og tenners gnissel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. mai 2008 #1446 Del Skrevet 14. mai 2008 Uff, stakkars lille vennen. Du må på apoteket for å kjøpe hvitvask nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 14. mai 2008 #1447 Del Skrevet 14. mai 2008 Jaja, der kom vannkoppene i hus. Og så rett før 17. mai, som hun har gledet seg til. Det kommer til å bli gråt og tenners gnissel. Uff, da. Det er så leit at dere skal være så plaget. Håper hun ikke blir så veldig syk. De har ofte dårlig allmenntilstand de første par dagene, men så er det "bare" utslett deretter, og da kommer det an på hvor mye hun er rammet. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 14. mai 2008 #1448 Del Skrevet 14. mai 2008 Kan hun ikke være med å gå i tog på 17 mai? Stakkars liten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #1449 Del Skrevet 14. mai 2008 Formen er faktisk helt normal, og det er jo ikke vanlig. Håper hun unngår å bli dårlig, sånn at hun kan få litt glede av 17. mai. Jeg oppdaget tilfeldigvis en blemme på halsen hennes i går, og i dag er det flere. Det kan selvølgelig være andre ting, men høyst sannsynlig er det jo vannkopper. I barnehagen har de i lengre tid hatt skikk og bruk som tema, de kaller hverandre ved etternavn, håndhilser hver dag osv. Ganske morsomt når L kaller assistenten for Fru H. Det skulle ende opp i en staselig "middag på slottet" med ordentlig porselen, stettglass og stivpyntede "prinsesser". Og selvfølgelig var det i dag! Dessuten er det bursdagsselskap i morgen, som hun ikke får gått i. Det var det forresten forrige gang hun var syk også. For ikke å glemme at hun var syk da det var karneval. Så nå håper jeg bare at 17. mai ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. mai 2008 #1450 Del Skrevet 14. mai 2008 Stakkars lille L. Hun skal tydeligvis gå glipp av all moroa i vår. Håper hun kan få vært med litt på 17. mai i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 14. mai 2008 #1451 Del Skrevet 14. mai 2008 Dere får ha slottsmiddag hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #1452 Del Skrevet 16. mai 2008 Her blir prikkene flere og flere, og nå har noen av dem fått navn (Prikkeline, Prikkus, Prakk osv.) Pasienten er i fin form, men nå har det begynt å klø og svi, og hun er nokså deppa over å ha vannkopper på 17. mai. Men men, det blir jo en slags feiring likevel, og jeg prøver å overbevise henne om at det er lurt å være syk 17. mai, fordi da får man enda mer is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. mai 2008 #1453 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Paracet er en venn i slike tilfeller! Fortsatt god bedring. Og ja, jeg er misunnelig på ditt ultimate accesoir, nemlig mann i sunnmørsbunad. Endret 16. mai 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 16. mai 2008 #1454 Del Skrevet 16. mai 2008 Ha en fin 17. mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #1455 Del Skrevet 17. mai 2008 Ingen hadde vel ventet en 17. mai i snøvær, men det var altså det vi fikk. Litt spesielt siden vi gikk i shorts for to uker siden! Vi gikk omtrent 100 meter i tog før vi ombestemte oss og gikk inn igjen. Litt senere stakk vi en liten tur innom en skole bare for å kjøpe en heliumballong og en pølse, og det var det. Nå er vi hjemme, etter lunsj hos svigers, og her blir vi. I hvert fall jentene, mannen skal på jobb i natt. En litt kjedelig 17. mai, men mannen min følte seg veldig fin for første gang i ny bunad - og var det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #1456 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg blir så flau av Ungkaren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 17. mai 2008 #1457 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg blir så flau av Ungkaren Det er til tider veldig pinlig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #1458 Del Skrevet 20. mai 2008 Her flyr sykt barn-dagene av gårde, og jeg håper hun holder seg frisk resten av året, for nå er snart mine dager brukt opp, i hvert fall. Formen er upåklagelig, men hun hadde noen vonde dager med masse vannkopper i munn og hals, og litt feber. Mannen min og jeg har en ordning hvor han jobber om dagen, og når han kommer hjem på ettermiddagen, drar jeg på jobb. Bra jeg har en fleksibel jobb! Men det er slitsomt, for det føles som dobbeltjobbing for meg. L. er ikke typen som sitter fredelig i en krok og leker, akkurat. I dag skal vi på biblioteket og kose oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. mai 2008 #1459 Del Skrevet 20. mai 2008 Slike sykedager, når ungene er friske nok til å herje, men for syke til barnehagen, er nesten de mest slitsomme for opphavet. Godt å høre at hun kommer seg. Jeg skjønner ellers at vi var smarte som for en gangs skyld dro vestover til syttende mai. Hadde en veldig fin dag på alle måter, både med toget, familien og oppdraget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #1460 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har forresten en shoppingtilståelse å komme med: I går fikk jeg en bitteliten time helt for meg selv i min favorittklesbutikk, og endte opp med å belønne meg selv med en Odd Molly-kjole... Den var ikke billig, og heller ikke tidløs, men derimot lang og fin. Egentlig hadde jeg mest lyst på en annen, som kostet 1000 kroner mer, men klarte å styre meg. Dessuten var det også en Maggie Wonka-kjole der, som jeg ikke klarer å slutte å tenke på. Den som hadde hatt 5000 ekstra...da hadde jeg kjøpt begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå