ashera Skrevet 28. januar 2008 #1221 Del Skrevet 28. januar 2008 Har mast meg til det... Nytter ikke å ha stasjonær pc sånn som jeg farter rundt. Lurt. Dessuten bruker man jo laptopen til uendelig mye mer enn å skrive på. På jobb hos oss går det stort sett bare i laptop, men mange av oss har ekstern skjerm og tastatur stående på kontoret i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #1222 Del Skrevet 29. januar 2008 Det tror jeg at jeg også vil ha, i hvert fall tastatur. Vi er hjemme i dag også. Det er ikke så mye klaging over magen lenger, men hun har litt feber, og hosten er verre. Spørs om det ikke er disse lungene likevel. Jeg burde vært våken nok til å be legen om å ta en neseprøve i går, for å se om det kunne være mykoplasma. Men i går var det liksom magen som gjaldt, så da tenkte jeg ikke så mye på resten. Jeg er heldigvis ikke like daukjørt som i går, så jeg tror vi skal ha det ok i dag. Har kjøpt inn litt perler og slikt som vi kan leke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 29. januar 2008 #1223 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg er heldigvis ikke like daukjørt som i går, så jeg tror vi skal ha det ok i dag. Har kjøpt inn litt perler og slikt som vi kan leke med. Pass på så L. ikke putter en perle i nesa, da.... Her har vi vært igjennom alle aktiviteter som tenkes kan. Vi har malt, klippet snøkrystaller, bakt, lest og spilt ishockeyspill. For ikke å snakke om TV, DVD, Nintendo DS og data. Nå er ungene bare sure og kranglete, og jeg deppa og bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #1224 Del Skrevet 29. januar 2008 Uff ja, det er ikke noe ferie å være hjemme med syke barn. Får håpe de kommer seg snart. Vi har vært gjennom halve Kardemommeby, som er en veldig lang bok å lese høyt, merker jeg. Nå er L. egentlig slappere enn i går, og har høyere feber, så det blir nok ikke noe barnehage i morgen heller. Veldig synd, siden det er karneval. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #1225 Del Skrevet 30. januar 2008 Jaja, her er det sykdom og atter sykdom. I dag skal jeg på jobb, og mannen blir hjemme, og det blir litt deilig å komme seg ut. Gleder meg til å teste ut den flunkende nye pc-en. Hvis ikke det blir noe bedring i løpet av dagen, må vi nok til legen igjen. Det er ikke vanlig at feberen kommer etter fire-fem dager hvis det er vanlig virusinfeksjon. Vi mistenker at det er noe luftveisgreier, men har ikke blitt helt enige om behandlingen enda... Jeg er vant til å ikke ta paracet før jeg ligger halvdød, mens mannen min helst vil gi antibiotika med en gang. Mulig han har bittelitt mer peiling enn meg, men jeg synes nå det er dumt å dele ut antibiotika i øst og vest før man vet hva som egentlig feiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. januar 2008 #1226 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Mulig han har bittelitt mer peiling enn meg - har du vist ham det på trykk, eller? Ellers er jeg jo som regel legen som pleier å holde igjen mht. antibiotikabruk. Jeg har med meg en fortsatt pjuskete sønn på jobb i dag. I tillegg til infeksjon og lav blodprosent blir han kvalm både av jerntabletter og antibiotika. Håper kan kommer seg snart. Endret 30. januar 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #1227 Del Skrevet 30. januar 2008 Vi hadde en tur på legevakten i ettermiddag. L. var blitt så pjusk at vi valgte å reise dit for å utelukke diverse skumle ting. Møtte en hyggelig lege som konstaterte at det ikke var noe lungebetennelse eller annet snusk på gang, så da får vi tro at det er et hardnakket virus. Så da ble det ikke noe antibiotika (her kunne jeg sagt: Hva var det jeg sa? Men det gjorde jeg ikke). Jobben er travel for tiden, og plutselig frister husmorlivet igjen. Rart med det. Nå har jeg jobbet så lenge her at jeg kan søke om lønnet studiepermisjon på inntil åtte uker, og det har jeg lyst til. Må bare finne noe lurt jeg har lyst til å studere. Det settes ikke inn vikar i permisjonen, så jeg må selv rydde tid. Tror jeg skal greie å få til fire uker hvis jeg bare orger litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. januar 2008 #1228 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg kunne ha foreslått mange studier jeg.... Man har jo endel kurs med konsentrert undervisning...... Godt at det ikke er noe alvorlig med L., men slitsomt både for henne og dere at hun hangler sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #1229 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg kunne ha foreslått mange studier jeg.... Man har jo endel kurs med konsentrert undervisning...... Bare foreslå i vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #1230 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg har det så gøy med den nye pcen min at jeg ikke får gjort stort fornuftig på jobb For eksempel har den webkamera, og det har jeg aldri hatt før. Blir mye moro av sånt... Egentlig har jeg så mye å gjøre at jeg ikke vet hvilken ende jeg skal begynne i. Tror jeg må lage en liste. Lister er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 31. januar 2008 #1231 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg har det så gøy med den nye pcen min at jeg ikke får gjort stort fornuftig på jobb For eksempel har den webkamera, og det har jeg aldri hatt før. Blir mye moro av sånt... Egentlig har jeg så mye å gjøre at jeg ikke vet hvilken ende jeg skal begynne i. Tror jeg må lage en liste. Lister er bra. Webkamera er morsomt. Foreldrene mine er i Spania og nå holder Prinsessa og jeg gjevn kontakt på msn MED kamera. Vi ser dem oftere nå enn ellers faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #1232 Del Skrevet 1. februar 2008 Nå har L. vært hjemme hele uken, og hun holder på å gå på veggene. Hver dag har hun en gråteseanse fordi hun savner vennene sine, så det skal bli godt å komme i barnehagen igjen. Jeg sitter her og kjenner på en begynnende forkjølelse, og synes det passer litt dårlig. Ikke fordi jeg synes så synd på meg selv, men fordi mannen min absolutt ikke trenger nok en sjukling i heimen. Håper det blir en mild nok variant til at jeg holder meg på beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 1. februar 2008 #1233 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har det så gøy med den nye pcen min at jeg ikke får gjort stort fornuftig på jobb For eksempel har den webkamera, og det har jeg aldri hatt før. Blir mye moro av sånt... Mannen og jeg kommuniserer via iChat. Det er kjempegøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #1234 Del Skrevet 2. februar 2008 Nå er L. endelig bra, bortsett fra hoste og snørr. Allmenntilstanden er fin, og det betyr at jeg må ut og leke i snøen i dag. Selve lekingen er grei nok, det er det å kle på og av som er stress. Sola skinner, så det blir sikkert ok når vi først har kommet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. februar 2008 #1235 Del Skrevet 2. februar 2008 Mine var endelig ute og lekte, for første gang siden juleferien. Det var en sann lettelse, både med tanke på at de hadde det storveies og at vi for en gangs skyld hadde huset for oss selv en lørdag formiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #1236 Del Skrevet 3. februar 2008 Vi sitter her og spiser oss kvalme på fastelavensboller Barnehagen skulle synge i kirken i dag, så der har vi vært. Midt under gudstjenesten tar L. programmet mitt og "leser" høyt: "Kjære Jesus Kristus! Takk for at du kom." Hvor kom det fra? Jeg må passe kostholdet litt fremover, har hatt vondt øverst i magen noen dager nå. Det betyr at jeg må kutte ut alt som er godt; Kaffe, juice, brus (som jeg nesten aldri drikker, men plutselig fikk lyst på nå når jeg ikke kan) og ikke minst vin. Mannen har også det samme, og han mener at det ikke tilfeldig. Jeg tror at det er stress og mas som gjør det, ikke noe virus eller slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. februar 2008 #1237 Del Skrevet 3. februar 2008 Høres stressmage ut, ja! Vi har vært på karnevalgudstjeneste i kirka, med gjøgling, pinjata, kremboller og det hele. Etterpå var mannen, jeg og yngstemann på skøyter. deilig å se småen med røde roser i kinnene igjen! Nå skal det lages laks og sitronrisotto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1238 Del Skrevet 6. februar 2008 Jippi! I går dukket det opp en del tusen på kontoen min som jeg ikke hadde ventet. Først var jeg sikker på at det var den noe slurvete dama på regnskap som hadde spandert, men senere viste det seg at det kom fra et annet sted, og at det faktisk stemmer at pengene er mine. Det passer meg utmerket, siden vi skal vestover om et par uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 6. februar 2008 #1239 Del Skrevet 6. februar 2008 Heldiggris! Var det bra i går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1240 Del Skrevet 6. februar 2008 Ja, det var hyggelig! Du skulle vært der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå