ashera Skrevet 18. desember 2007 #1081 Del Skrevet 18. desember 2007 Her har dere moret dere, og det i mitt fravær! Den der bh-hatten lyder jo rent Jean Paul Gaultier-aktig ut. Du som har meget pluss i håndarbeid kunne jo ha gjort det stort på designfeltet også. L bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1082 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg har faktisk ikke meget pluss i håndarbeid, men G-. Det genet våknet ikke før jeg var fylt 20, men da ble jeg til gjengjeld veldig interessert. L er bedre, men ikke bra. Ble litt bekymret i går kveld, for febernedsettende virket ikke så godt, men i dag ser det lysere ut. En dag til hjemme nå, så tror jeg hun er i rute. Da blir det bare en dag i barnehagen, så er det ferie for henne. Jeg har siste dag i morgen, det blir godt. Har hatt unger og fjortiser rundt meg i hele dag, og det tar på. Tenåringene er verst... Heldigvis får jeg anledning til å lure inn litt disiplin i dem i en annen sammenheng, det skal bli meg en sann glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1083 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg er veldig trøtt etter en dårlig natt, og L sover allerede. Kvart på seks sloknet hun. Håper hun sover ok i natt, og er feberfri i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 18. desember 2007 #1084 Del Skrevet 18. desember 2007 Fortsatt god bedring! Vi er, bank i bordet, friske denne uka. A. har ikke klagd på kvalme på to dager nå. G- i håndarbeid, det hadde jeg jammen ikke trodd. Late bloomer, det er det som er saken. I alle fall på det lille området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #1085 Del Skrevet 20. desember 2007 Ja, nå er det altså ferie. Det kjennes ikke sånn ut foreløpig. Nå er det mye som skal skje før jula kommer. Vi skal: - handle inn mat - på polet - kjøpe juletre og -fot (den jeg ønsker meg koster 1000, men det blir nok litt råflott siden jeg kjøpte teppe til treet for 750 ) - sende julekortene (ups...) - kjøpe de to siste julegavene - vaske og pynte huset Jeg skulle ønske jeg var en sånn som pyntet huset i advent, som bakte sammen med L., og gjorde hyggelige julete ting sammen med familien i adventstiden. Men hvordan skal det skje med min jobb? De tre siste ukene før jul er det hardkjør, og absolutt ikke rom for handling og den slags. Betyr det at jeg må (grøss) planlegge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. desember 2007 #1086 Del Skrevet 20. desember 2007 Nei, jula er jo rushtid for deg. Du kan jo ta all kakebakst i november, da - men for meg hadde ikke det virket. Alt hadde blitt spist opp før første desember, og litt av stasen er dessuten borte når man begynner så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #1087 Del Skrevet 20. desember 2007 Ja, det må skje i desember. Jeg har kjøpt juletrefot...*kremt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. desember 2007 #1088 Del Skrevet 20. desember 2007 Ja, det må skje i desember. Jeg har kjøpt juletrefot...*kremt* Ka han køsta, da? Tusen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #1089 Del Skrevet 21. desember 2007 Nei, den var på tilbud. Bare 999,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 21. desember 2007 #1090 Del Skrevet 21. desember 2007 Nei, den var på tilbud. Bare 999,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. desember 2007 #1091 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Nei, den var på tilbud. Bare 999,-. Lenke? Dersom du skriver av kostnaden på alle årene den skal vare, blir det bare musepiss i havet. Bedre enn å kjøpe billig skit. Endret 21. desember 2007 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #1092 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Her er den (litt ned på siden). Jeg har kjøpt hvit. Jeg kjøper heller én dyr juletrefot som jeg er fornøyd med og kan bke i mange år, enn mange stygge. Endret 21. desember 2007 av tuji Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. desember 2007 #1093 Del Skrevet 21. desember 2007 Fin og stødig - men du må huske å vanne ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #1094 Del Skrevet 22. desember 2007 Uff, ja. Det er jeg ikke så god på, men får gjøre et ærlig forsøk. Julematen kom i hus i går, og det ble en dyr affære. Neste år vi skal være her skal jeg få foreldrene mine til å sende spekemat og pinnekjøtt hjemmefra. Det er mye billigere enn å kjøpe det på Meny her (jeg skal ha pinnekjøtt hjemmefra, og det har de bare på de litt dyrere butikkene). Var også på polet en tur og kjøpte rødvin. Det er alltid greit å ha noen ekstragaver i bakhånd, dessuten har jeg tenkt å kose meg i julen. Husker ikke når jeg drakk vin sist. Jeg har ikke så god greie på vin, og hver gang jeg skal handle, har jeg glemt hva jeg liker. Skal begynne å skrive ned navnet når jeg oppdager en god vin. Huset ser fremdeles bomba ut, så prosjektet de to neste dagene er å gjøre det strøkent til jul. Det er ikke så lett med ei lita jente på slep, men mannen jobber nattevakt, så han må nesten få sove. Vi kommer nok i havn i år også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #1095 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg er nyklipt og nyfarget I dag skal huset vaskes og pyntes. Fikk ryddet sånn noenlunde i går, så det burde gå greit. Satte 7 60-liters kasser med barneklær på loftet (!), så da frigjorde det litt plass. L. gleder seg til å pynte juletre, og det bør bli et fint tre. Det har jo kostet litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 23. desember 2007 #1096 Del Skrevet 23. desember 2007 Ønsker deg en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #1097 Del Skrevet 26. desember 2007 Takk i like måte, Annie! Det er jo jul fremdeles... Julaften ble litt jobb og mest fri. Jeg måtte ta i et tak noen timer på jobb, men det er bare koselig på en sånn dag. Det var faktisk det som gjorde at jeg fikk julestemning. Dagen begynte med at L. spratt opp og styrtet inn på stua for å se om julenissen hadde vært der. Det hadde han, og han hadde lagt igjen masse godsaker i julestrømpa (som forresten er en nydelig hjemmebrodert sak made by mormor). Hun var litt forundret over at hun ikke hadde hørt noe ho-ho-ho, men glemte det fort. Etter hvert dro vi i kirken, hvor det var julespill med en helt herlig liten gjeter, som hadde så lang kjortel at han aldri kom fram til Betlehem. Etter kirketid var det hjem til svigers for å spise middag - ribbe. Jeg mener nå fremdeles at svineribbe bare smaker som en middels god kotelett, men det sier jeg ikke så veldig høyt. Vi har heldigvis kjøpt inn pinnekjøtt som vi skal ha senere i julen. Det er jo det som er julemat! Nissen kom, og L. syntes ikke det var noe rart at han både var tjukkere og hadde annen hårfarge enn i fjor. Hun fikk mange fine gaver, og ballettutstyret var en vinner. Jeg fikk også fine ting, bl.a. mobiltelefon, en veldig fin engel kjøpt på designernes julemarked, ullundertøy, bøker, penger og en MARC JACOBS LOMMEBOK! Mitt første ordentlige designer item. Veldig fornøyd med den. Vi hadde det hyggelig, men etter to dager med svigerfamilien er det godt å være litt hjemme også. De lager ganske mye mer lyd enn jeg er vant til, for å si det forsiktig... I dag er det familieselskap igjen, og da kommer oldeforeldrene. Oldemor har ikke begynt å dø enda, så det er L. ganske fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #1098 Del Skrevet 26. desember 2007 L. leker med den nye smålegoen sin. En legomann til den andre: "Jeg kommer snart, jeg bare mistet beinet mitt, skjønner du!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 27. desember 2007 #1099 Del Skrevet 27. desember 2007 Vakkert at hun har lært seg å inkludere de funksjonshemmede blant oss i leken. Gratulerer med nydelig lommebok! Har du noe igjen å ha i den, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #1100 Del Skrevet 27. desember 2007 Nei, det har jeg på ingen måte. Jeg er, til min store forskrekkelse, raka blakk bare ti dager etter lønning. Mannen så litt snurt på meg da jeg fortalte det, helt til jeg forklarte at julen ikke spaserer inn i huset av seg selv. Jeg har stått for all handling, og da blir det tomt på konto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå