ashera Skrevet 11. desember 2007 #1041 Del Skrevet 11. desember 2007 Det har jeg jo både sett bilde av og lest et sted, vet du. Er du den minste jenta, forresten? Vet jo at broren din er yngre, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #1042 Del Skrevet 11. desember 2007 Ja, det har du jo. Jeg er nest yngst, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. desember 2007 #1043 Del Skrevet 11. desember 2007 O skjebne. Tre eldre søstre kan ta på. Jeg er eldst jeg... "- så da må vel i alle fall du skjønne hvordan jeg har det, dere er mye strengere mot meg....", sier tiåringen min til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #1044 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg er sur på mannen min i dag. Jeg våknet i morges, nokså blid til meg å være, og så fram til en god dag. Han hadde det tydeligvis på motsatt måte, og klarte på få minutter å gjøre oss andre sure. Vi skulle i barnehagen på Lucia (ja, det er en dag for tidlig, men jeg gidder ikke å forklare), og plutselig var det MIN feil at han måtte være med og se på, stakkars. Så i bilen satt vi der som to udetonerte bomber og skulte på hverandre . Han gikk hjem og sov etterpå (takk og lov), og dro så på jobb. Dere kan sikkert tenke dere hvor happy jeg ble for å komme hjem og finne et bombenedslag av et kjøkken... Det er lov å ha en dårlig dag, altså, men da går det an å si fra at sånn er det i dag, og la andre få beholde humøret. Grr. Det går nok over Noe helt annet: Jeg registrerer at vi ikke gikk bankerott selv om jeg kjøpte en 2000-kroners kjole på forrige lønning. Dette betyr at jeg kan gjøre det til en tradisjon på hver lønningsdag å unne meg noe fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. desember 2007 #1045 Del Skrevet 12. desember 2007 Noe helt annet: Jeg registrerer at vi ikke gikk bankerott selv om jeg kjøpte en 2000-kroners kjole på forrige lønning. Dette betyr at jeg kan gjøre det til en tradisjon på hver lønningsdag å unne meg noe fint. Skulle ønske jeg var der..... Regner med at L var et vakkert lite stjernebarn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #1046 Del Skrevet 12. desember 2007 L var veldig begeistret og søt, og hun kan flere vers på julesangene enn moren. Jeg tøffer meg litt når jeg sier at vi har råd til at jeg sløser hver eneste måned, for det stemmer jo egentlig ikke. Strengt tatt bør man vel betale ned kredittkort, spare osv. før man begynner å bruke. Men jeg er storfornøyd med å ha gjort et sånt storkjøp uten at mannen merket det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. desember 2007 #1047 Del Skrevet 12. desember 2007 Men jeg er storfornøyd med å ha gjort et sånt storkjøp uten at mannen merket det Ha, du skal få premie av meg for det! Et annet triks er jo å kjøpe noe til ham samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #1048 Del Skrevet 12. desember 2007 Den var ikke dum! Det tipset sparer jeg til jeg virkelig ønsker meg noe. Men hvor stor må gaven hans være i forhold til det jeg gir meg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. desember 2007 #1049 Del Skrevet 12. desember 2007 Trenger ikke å være så stor, tjuefem prosent kanskje. Men det må være noe han setter pris på og ønsker seg. Absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #1050 Del Skrevet 12. desember 2007 Sånn sett er mannen min enkel. Han ønsker seg alltid kyllingvinger og en cola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. desember 2007 #1051 Del Skrevet 12. desember 2007 Sånn sett er mannen min enkel. Han ønsker seg alltid kyllingvinger og en cola. O, sunnhet! De blir dessverre litt mer avanserte med årene. Og så vil de ha dyrere ting. Men, men - i disse tider er alltid julemarsipan en vinner på ledevekkoppmerksomhetenframineinnkjøp-fronten. Billig er det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 12. desember 2007 #1052 Del Skrevet 12. desember 2007 Den var ikke dum! Det tipset sparer jeg til jeg virkelig ønsker meg noe. Men hvor stor må gaven hans være i forhold til det jeg gir meg selv? Jeg kjøper kaffekopper(som jeg selv har lyst på, men pga alt for mange kaffekopper har jeg kjøpeforbud på den ene tingen.)og gir de til han når jeg har brukt penger på noe jeg absolutt ikke burde brukt penger på. Det ender i alle fall i latter. Men han blir vel kanskje ikke så kjempe happy for "gavene" sine.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #1053 Del Skrevet 13. desember 2007 Dette er jo veldig lurt! Nå kan jeg kjøpe ting som jeg mener han trenger, og late som om det er for å glede ham. Min første gave blir nok en lommebok som det er plent umulig å putte i lomma. Jeg har jobbet og jobbet for å få mannen til å skjønne at lommebok i baklomma er helt uakseptabelt, og nå må jeg banke inn i hodet hans at forlomma ikke er et eneste hakk bedre. Det burde ikke hete lommebok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. desember 2007 #1054 Del Skrevet 13. desember 2007 Samme problem her. Et under at mannen ikke har blitt ranet. Jeg kjøpte en som var for tykk, problem solved. Mindre ransfare, og mindre slitasje på jeansene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 13. desember 2007 #1055 Del Skrevet 13. desember 2007 Heldigvis bruker ikke mannen her i huset lommebok. For jeg er enig med deg, de skal IKKE i lomma, og enda verre er det når de er i baklomma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #1056 Del Skrevet 13. desember 2007 Kommer med et aldri så lite AAARRG her. I dag fant sjefen det for godt å informere meg om at jeg må levere arbeidsplan for hele 2008 innen nyttår. Jeg tar ferie f.o.m. torsdag. Planen skal inneholde absolutt alt av ferier, avspasering, antall kvelds- og helgetimer osv., og tar en evighet å finne ut av. Sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. desember 2007 #1057 Del Skrevet 13. desember 2007 Fyttikatta. Sånt går ikke an, på så kort varsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #1058 Del Skrevet 13. desember 2007 Nei, men sånn er det her hos oss... Det er litt viktig at jeg gjør det ordentlig også, for på bakgrunn av dette skal luringene regne ut hvor mye tillegg jeg skal få betalt. Ikke så lett å spå et helt år fram i tid når jeg ikke har jobbet et helt år en gang. Nå driver jeg og melder meg inn i fagforening (endelig...), og søker om å få godskrevet noe greier som ansiennitet. Man må tyne arbeidsgiver for de pengene man kan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. desember 2007 #1059 Del Skrevet 13. desember 2007 Nå driver jeg og melder meg inn i fagforening (endelig...), og søker om å få godskrevet noe greier som ansiennitet. Man må tyne arbeidsgiver for de pengene man kan... Det var da sannelig på tide! Ellers har vår lokale variant av arbeidsstedet ditt 10. januar som frist på det du holder på med. Det er mye mer humant, ikke minst siden jula er høysesong for så mye annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #1060 Del Skrevet 13. desember 2007 Ja, det er ikke akkurat tiden for å sette seg ned med sånt nå, men må man, så må man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå