Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Det er bare en elendig grunn i stedet for å si at de ikke gidder. Kjenner jeg blir opprørt over sånt! :kjefte: (har bodd her hos sambo, og enda har ikke 2 av søsknene mine besøkt oss. Det er ikke mer enn 20 mil hit :sur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg er helt enig - men vi har bare lært oss å leve med det. De er her bare en gang i halvåret (bursdager) - og det er ikke noe mer å hente der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var våken mellom tolv og ett, men bortsett fra det sov jeg til nesten ni! Vi var så skutt i går, begge to, at vi bare la oss. På toppen hadde vi spist oss kvalme på pizza, så vi orket ikke å sitte oppreist.

Jeg har nettopp tatt blodprøve, og det gikk fint. Jeg blir like lettet hver gang jeg ikke blir dårlig :). Blir spennende å se resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink blodprøvepike! Du skal bare se at du er midt i en herdingsprosess. Neste år på denne tid tåler du alt av kroppsutsondringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jobbet i natt, selv om han egentlig ikke skulle. Gevinsten var bra: Han slipper å jobbe natt til julaften! Da kan vi kose oss sammen som en idyllisk familie hele dagen, jeg hadde lagt opp til at han skulle ligge og sove mens jentene gikk i kirka osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi bruker ikke bunad på julaften, og det er bra for meg. Min er mystisk nok litt i trangeste laget. Mannen sin er fremdeles for stor, vi har ikke vært vestpå for å sy den inn enda. Planen er at det skal skje i februar. Har litt lyst å prøve meg på å sy barnebunad, jeg, men når skal man få tid til sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt rykter om at jeg får materialpakke til bunadskjorte til jul. Den gamle er både for trang og utslitt. Så nå skal jeg visst bli brodøse. Ugh.

Du kan i det minste brodere, du, så du burde absolutt ha gått igang med et prosjekt til L. Sånn sett er jeg glad jeg bare har gutter, og slipper unna med ren søm og niks brodering. Hadde jeg hatt jenter, så hadde jeg forresten sluppet uansett, siden i har arvebunader i slekta... kanskje guttebunadene mine også ender opps om arvegods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også bunader i alle størrelser fra fem år og oppover, så det er ingen vits å lage til henne. Da kusinen min var bitteliten, sydde moren sunnmørsbunad i dukkestørrelse til henne. Hun var veldig skjønn. Jeg kunne evt. prøvd meg på noe slikt hvis det skulle komme en jente til i fremtiden.

Bunadskjorte skal jeg aldri sy, det overlater jeg til min mor. Men all ære til deg hvis du gidder det, altså! Jeg synes det virker så vondt for øynene å sy med hvit tråd på hvitt stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadskjorte skal jeg aldri sy, det overlater jeg til min mor. Men all ære til deg hvis du gidder det, altså! Jeg synes det virker så vondt for øynene å sy med hvit tråd på hvitt stoff.

Samt at det kommer til å bli skittent bare jeg ser på dert. men skal prøve, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt at det kommer til å bli skittent bare jeg ser på dert. Men skal prøve, altså.

Siden dere har et lass med bunader som L. kan bruke i framtida, ville jeg kanskje ha sydd en stakk til henne nå? Det er enkelt å lage, og lett å sy slik at hun kan vokse i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...