Gjest Morgan le Fay Skrevet 7. desember 2007 #1001 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hostet i en måned i høst, men kun på kveldstid og nattestid. Husvertinnen min (på jobbstedet) laget ingefærte til meg, av revet ingefær, presset sitron, vann og sukker, og det dempet hosten betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 7. desember 2007 #1002 Del Skrevet 7. desember 2007 KLIDDE?? Enda et sunnmørskord? Få brekningsfornemmelser! Tuji: Kan ikke mannen skrive ut noe sterkt til deg, da? Cosylan hjelper godt på sønnen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 7. desember 2007 #1003 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hoster, jeg også. Hvis det er noen trøst, Tuji. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #1004 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, jeg så det i dagboka di, og du har det nok litt verre enn meg, så jeg skal ikke klage! Har prøvd Cosylan, og det funket ikke. Ble bare kvalm. Får bare vente til det går over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. desember 2007 #1005 Del Skrevet 8. desember 2007 Huff, det er rene epidemien her på KG for tida. Håper alle overlever lørdagen med barn og det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #1006 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, det er mye som går for tiden. Lørdagen har gått fint for min del, har fått sovet litt og greier. Gruer meg litt mer til i morgen, for da har jeg muligens en bakfull mann i hus - og det er pepperkakeform i kalenderen, så jeg kan ikke lure meg unna pepperkakebaking. Ikke noe man har så lyst til når man er uggen, men det går nok bra. L gleder seg så innmari til jul at hun spør flere ganger om dagen hvor lenge det er igjen. Da er det fint å fylle dagen med noe julerelatert, så hun føler at hun får være med på forberedelsene. Nå skal jeg prøve å ikke klage så mye over helsa på en stund, jeg bare undrer litt på hvorfor jeg er merkelig i magen for tiden. Har gått ned tre kg og greier. De kommer nok fort på igjen, det er vel bare vann, så jeg får nyte det mens jeg kan. Det er litt upraktisk å gå rundt og være småkvalm. (Før noen foreslår det: Nei, jeg har ikke boller i ovnen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. desember 2007 #1007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, det var nummeret før jeg skulle til å komme med et slikt forslag. Men man blir jo som regel kvalm av penicillinen, da. Vi hadde former i kalenderen i dag, så her har det blitt bakt et lass med julemanna. De ble god på smak, men litt rynkete fordi jeg hadde akkurat litt for lite mel i deigen. I morgen skal vi til eks-svigerinna mi og bake pepperkaker, så det går unna. Hvor skal dere i jula, da? Vi skal vestover i år, og feire hos søsteren min. Var helt for oss selv her i byen ifjor, det var sånn passe. Hadde sikkert vært strålende dersom vi hadde fått besøk, men mannens foreldre syns det er så langt inn til Oslo (de bor i Vestfold....) og mine foreldre har fremdeles egne foreldre å ta seg av, ellers hadde de gjerne kommet,. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #1008 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg går ikke på penicillin, så det er ikke det. Kanskje jeg bare er litt i ulage etter å ha spist uregelmessig over lang tid. Tiden vil vise. Vi skal være østpå i julen, det er annenhvert år her og der. Vi er hos svigers, og det blir sikkert koselig. Jeg får liksom ikke helt julestemning når vi er der, men det er fordi alt er så annerledes enn jeg er vant til. Men det er ingen big deal. Kanskje vi kommer til å begynne å feire for oss selv etter hvert, men jeg tror vi skal fortsette med å reise til Vestlandet annethvert år. Det er ikke så ofte vi får vært der, det er stort sett jul og påske. Sånn sett var det bra å bo der oppe litt, selv om det var mye negativt ved det også. Nå er jeg egentlig glad for at vi ikke skal reise bort i julen. Det hadde blitt mye styr, siden jeg har vært syk og ikke fått ordnet noe særlig. Det hadde nok vært ekstra stressende å tenke på at vi skulle reise i tillegg. Gleder meg til ferie. Det er bare en og en halv hard arbeidsuke igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. desember 2007 #1009 Del Skrevet 8. desember 2007 Gleder meg til ferie. Det er bare en og en halv hard arbeidsuke igjen nå! Den skriver jeg under, du! Nå skal vi sprette en flaske portvin og spise biscotti etter oppskrift fra Helen Parr. Jeg har bakt tre porsjoner i løpet av fem uker, det er ikke helt sunt.... men veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #1010 Del Skrevet 8. desember 2007 Hva er egentlig biscotti for noe godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. desember 2007 #1011 Del Skrevet 8. desember 2007 Sånne gode italienske kjeks som du får på kaffebarer. Se her, har modifisert oppskriften litt med variasjoner: 140 g smør 170 g sukker (2 dl) 2 egg litt vaniljeessens (til nøtter) eller mandelessens (til mandler) 1 ss konjakk (eller whisky) 450 g mel 1,5 ts bakepulver 175 g ristede nøtter eller mandler Rør smør og sukker hvitt, ha i resten bortsett fra mel og bakepulver, som du blander sammen og har i til slutt. Lag to lange flate pølser på 30 cm og stek dem på 170 grader i 25 minutter. Ta ut, la kjølne i 5 minutter før du skjører dem i skrå snitter på 1,5 cm sånn cirka. Tørk snittene i 20 - 25 minutter til på samme varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #1012 Del Skrevet 8. desember 2007 Leder du meg inn i fristelse? Dette må prøves, kanskje det er noe for neste helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. desember 2007 #1013 Del Skrevet 8. desember 2007 Leder du meg inn i fristelse? Dette må prøves, kanskje det er noe for neste helg? Ikke bare det, jeg frelser deg fra verre onder. Som for eksempel sirupsnipper og berlinerkranser. Albefales påd et varmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 8. desember 2007 #1014 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg kan bevitne at de er kjempegode! (Siden oppskriften kommer fra meg) Dessuten synes jeg det er hyggelig at oppskriften spres mest mulig. Jeg har aldri skjønt meg på de som vil holde oppskrifter på vellykkede matretter hemmelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #1015 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg er enig i at berlinerkranser er noe dritt. Min eldgamle farmor (nå er hun faktisk så gammel at hun er død) pleide alltid å lage ørten varianter over den deigen, og jeg tvang meg selv til å smake på alle bare for å glede henne. Sirupssnipper, derimot, er faktisk en favoritt hos meg. Nå kom jeg på noe L sa i bilen (apropos døde farmødre): "Mamma, har oldemor begynt å dø?" Hun har nok lagt merke til at oldemor er skral, og selv trukket den konklusjonen at hun snart skal dø - hvilket hun muligens har rett i. Så da forklarte jeg (for hundrende gang) hva det betyr å dø, og at man ikke kommer tilbake. "Men da kommer jeg til å savne oldemor... kanskje vi skal besøke henne før hun er helt død." Så neste helg tror jeg det blir et besøk til oldemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #1016 Del Skrevet 8. desember 2007 Nå tror jeg at jeg finner en bok og kryper til køys. Så blir det spennende å se når mannen sjangler inn døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. desember 2007 #1017 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Unger har jammen observasjonsevne på slikt! Et litt morbid a propos til døde oldemødre og små barn: Min lille tremenning (som forøvrig er voksen nå), ytret følgende i begravelsen til oldemoren sin (etter å ha blitt trøstet av noen velmenende voksne som sa sa hun måtte huske på at det bare var den gamle, utslitte kroppen til oldemor som lå i kista, og at oldemor hadde det bra hos Gud nå): "Ka du sir, har dem skjært av ho haudet?" Endret 8. desember 2007 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #1018 Del Skrevet 9. desember 2007 Den var fin... Jeg er ufattelig trøtt i dag. Det skjer en gang i skuddåret at jeg ikke får sove, og det var i går. Siste gang jeg så på klokka, var den tre, og når jeg først sovnet, drømte jeg så mye rart at det var ikke noen kvalitetssøvn. L og jeg sitter i sofaen med dyne, og jeg har tenkt å lure meg til å lukke øynene mens hun ser på barne-tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 9. desember 2007 #1019 Del Skrevet 9. desember 2007 men mannens foreldre syns det er så langt inn til Oslo (de bor i Vestfold....) KJEEEEMPELANGT!! Det går ikke ANN å si at der er langt!! Nå kom jeg på noe L sa i bilen (apropos døde farmødre): "Mamma, har oldemor begynt å dø?" Hun har nok lagt merke til at oldemor er skral, og selv trukket den konklusjonen at hun snart skal dø - hvilket hun muligens har rett i. Så da forklarte jeg (for hundrende gang) hva det betyr å dø, og at man ikke kommer tilbake. "Men da kommer jeg til å savne oldemor... kanskje vi skal besøke henne før hun er helt død." Så neste helg tror jeg det blir et besøk til oldemor Den var jo litt søt... "har hun begynt å dø.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. desember 2007 #1020 Del Skrevet 9. desember 2007 KJEEEEMPELANGT!! Det går ikke ANN å si at der er langt!! Nei, spesielt ikke siden nyevegen kom. Men noen mener altså det. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå