Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og leser tråden om julebordhistorier, og blir nok en gang minnet på hvor mye jeg hater julebord (bortsett fra de på jobben min, der er det ikke mye fyll å spore). Hva er meningen med å bli så sanseløst drita og gjøre så mange idiotiske ting? Jeg er glad for å kunne si at den perioden av livet mitt er over, jeg skal aldri mer sjangle hjem fra julebord!

Det verste er at jo eldre du blir jo mer drita skal du være på julebord.

Vi hadde "julebord" med jobben når vi hadde møte helg nå nettopp. Og 16 av 18 var sanseløs dritings. Sjefen min og jeg var de som var så og si edru, jeg drakk 2 glass vin på 6 timer. Ikke søren om jeg skal drite meg ut for hele regionen vår. :roll:

Junia:

Er det folk vi rett og slett bør bli kjent med som skal flytte hit? Vi er inne i huset nå, alt er i kasser - men vi er i hus. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er blitt med julebord er at det liksom har blitt "godtatt" at der kan man gjøre hva som helst...når skjedde det? Hvorfor i all verden skal det være sosialt akseptert å gjøre ting da som aldri ville vært aktuelt ellers?? Nei, takke meg til en koselig aften med god mat og hyggelig stemning.

:juhu: for Jerle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spøker det litt her. Jeg trodde i går at jeg hadde blitt bedre, men nå er jeg verre igjen. Hva er dette for slags virus jeg har fått? Nå har jeg vært dårlig i to uker. Hver gang jeg gjør noe som krever bittelitt krefter, som å kjøre L i barnehagen, må jeg rett til sengs igjen og hvile i et par timer. Det går jo ikke an å fortsette slik. Jeg er absolutt nødt til å være på jobb 8.30-11 de to neste dagene, men noe mer tror jeg ikke at jeg klarer. Har fått legetime på fredag, så jeg håper de finner ut noe veldig smart der. Har ikke spesielt lyst til å bli sykmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junia:

Er det folk vi rett og slett bør bli kjent med som skal flytte hit? Vi er inne i huset nå, alt er i kasser - men vi er i hus. :juhu:

Det kan godt være - vel overstått flytting, forresten! Regner med du ikke har fritidsproblemer fram mot jul.

Tuji: Min teori er kombinasjon av Dum Sykdom og virus. Husk at Dum Sykdom gjør deg lett mottakelig for det meste av verdens elendigheter. Sjekk verdiene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt legetime, men det er visst ikke vits i å sjekke stoffskiftet samtidig som man har et virus i kroppen, iflg. spesialisten jeg var hos i fjor. Men nå skal jeg karre meg gjennom de to neste dagene, og så får vi se hva legen finner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg, og hun pillet meg langt opp i nesen. Greit for meg, siden ett av mine partytriks før i tiden var å putte q-tips langt opp i nesen til ingen så dem mer. Formålet med pillingen var å sjekke om det er noen luftveisinfeksjon, kikhoste eller denslags på gang. Jeg hoster jo halve natta.

Konklusjonen ble vel at jeg har et virus som har slått seg på magen etter hvert, og at det kan være at en stresset jobbhverdag nå for tiden er med på å dra det ut. Jeg kjøper den. Føler meg nesten bra i dag, så nå håper jeg at jeg ikke blir verre igjen.

Skal ta stoffskifteprøver på mandag, det var for sent å gjøre det nå i ettermiddag. Tipper de er nokså normale, og at det er bare viruset som har slått meg ut.

Det som egentlig var best med hele legebesøket, var at vi fikk snakket litt om at jeg er i overkant hypokonder og pessimist, og at det går ut over hverdagen til tider. Legen hadde noen kloke meninger å komme med i den forbindelse (sånt som jeg egentlig vet fra før, men det er rart med det), så da jeg dro derfra, følte jeg meg bedre selv om hun ikke gjorde så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q-tips i nesa er veldig lett! Man dytter litt opp, og så rett bak. Prøv selv! En jeg kjenner kan putte skaftet på både skjeer og kniver og annet lurt oppi der. Det ser veldig imponerende ut hvis man er i det humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten sverdsluker, med andre ord.

Forøvrig kan søsteren min vifte med ørene, og broren min kan rape navn og addresse. Men det siste har du jo opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det satte jo dype spor i et pikesinn. Jeg driver ikke med utstrakt q-tipsputting nå for tiden, altså, bare når jeg skal tøffe meg for fjortisene. (= ca en gang hver sommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare et triks, jeg. Jeg gjør noe med fingrene slik at det ser ut som om jeg drar av meg tommelen. Det er ganske tøft, egentlig. Dro den med speiderne forrige torsdag, og høstet dyp respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg også, men det imponerer ikke de tøffe gutta... Da må det eklere ting til. I min bråkjekke ungdom tok jeg den med lakrissnøre inn i nesa og ut munnen, men det ble for ekkelt, så det ga jeg opp. Må snart finne et nytt triks som sømmer seg for en over 30, og det bør kanskje ikke involvere ting som puttes i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå klidde jeg, gitt. Men trikset er forsåvidt genialt, det er bare tanken på det....

Forresten er det imponerende at du med din spyskrekk klarer slikt.

Tips til triks, fra syk-sangen til Knutsen og Ludvigsen:

"... har du prøvd å plukke dyna opp fra senga med rompa....?"

Det har ikke jeg, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...