Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Kremt...

Men heldigvis skal mine døtre bli så mye mer fornuftig enn meg ;)

ÅH! Nå kom jeg på Rannveig-sangen. :fnise:

Tenker jeg nok, når dere har flyttet dit dere har flyttet. Enda nærmere bonelandet. Tenk på rånefaren.

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker jeg nok, når dere har flyttet dit dere har flyttet. Enda nærmere bonelandet. Tenk på rånefaren.

Måtte bare sitere det, så du ikke fikk endret det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På landet boner de når de råner! :ler:

:tunge1: Ka, ekje du Sunnmøring du?? *Blædda*

Ja Tuji, du har rett i den mattetime konklusjonen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bone var nok ikke feilskriving, Annie, det er faktisk et sunnmørsuttrykk.

Nemlig. Klar for et lite bonekurs, østlendingen? En bone råner. Fortrinnsvis i traktene rundt Ålesund. I min ungdom kjørte boner gamle volvoer med sjalusigardiner og terninger. Hva de kjører nå vet jeg ikke, men det kan du sikkert sjekke på www.gatebil.no. Når de gikk på byen, hadde de hvit skjorte, smalt slips, dongeribukser og spisse svarte sko og ble fort fulle. De var nokså harry. Bonedans er et eget begrep. Det er det nesten slutt på nå. Når man var konfirmert, kunne man gå på bonedans på ymse ungdomshus og danseplattinger rundt omkring, men spying i buskene og tjo og hei. 

Av og til kom det jenter innenfra fjordstrøka, som var ute etter å opplevet livet i ytre strøk, og de la seg selvsagt etter VÅRE gutter. Det var IKKE populært.

Endret av ashera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er bone det samme som harry da eller? For det har ikke noe med bønder å gjøre? Eller??? OPPLYS MEG!! :ler:

En bone er harry OG fra bonelandet, dvs. Ålesunds omland. Språklig sett har på en måte dette noe med bønder å gjøre, men man kan også være bonete uten å være bonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bone er harry OG fra bonelandet, dvs. Ålesunds omland. Språklig sett har på en måte dette noe med bønder å gjøre, men man kan også være bonete uten å være bonde.

For eksempel en bybone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det gjør deg til...?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bonelandet, men ikke bone. Dessuten er jeg, genetisk sett, halvt byjente.

Endret av ashera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...