ashera Skrevet 8. november 2007 #861 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Kremt... Men heldigvis skal mine døtre bli så mye mer fornuftig enn meg ÅH! Nå kom jeg på Rannveig-sangen. Tenker jeg nok, når dere har flyttet dit dere har flyttet. Enda nærmere bonelandet. Tenk på rånefaren. Endret 8. november 2007 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #862 Del Skrevet 8. november 2007 På landet boner de når de råner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #863 Del Skrevet 8. november 2007 Tenker jeg nok, når dere har flyttet dit dere har flyttet. Enda nærmere bonelandet. Tenk på rånefaren. Måtte bare sitere det, så du ikke fikk endret det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. november 2007 Forfatter #864 Del Skrevet 8. november 2007 Bone var nok ikke feilskriving, Annie, det er faktisk et sunnmørsuttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 8. november 2007 #865 Del Skrevet 8. november 2007 På landet boner de når de råner! Ka, ekje du Sunnmøring du?? *Blædda* Ja Tuji, du har rett i den mattetime konklusjonen din.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #866 Del Skrevet 8. november 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. november 2007 #867 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Bone var nok ikke feilskriving, Annie, det er faktisk et sunnmørsuttrykk. Nemlig. Klar for et lite bonekurs, østlendingen? En bone råner. Fortrinnsvis i traktene rundt Ålesund. I min ungdom kjørte boner gamle volvoer med sjalusigardiner og terninger. Hva de kjører nå vet jeg ikke, men det kan du sikkert sjekke på www.gatebil.no. Når de gikk på byen, hadde de hvit skjorte, smalt slips, dongeribukser og spisse svarte sko og ble fort fulle. De var nokså harry. Bonedans er et eget begrep. Det er det nesten slutt på nå. Når man var konfirmert, kunne man gå på bonedans på ymse ungdomshus og danseplattinger rundt omkring, men spying i buskene og tjo og hei. Av og til kom det jenter innenfra fjordstrøka, som var ute etter å opplevet livet i ytre strøk, og de la seg selvsagt etter VÅRE gutter. Det var IKKE populært. Endret 18. november 2015 av ashera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #868 Del Skrevet 8. november 2007 Men er bone det samme som harry da eller? For det har ikke noe med bønder å gjøre? Eller??? OPPLYS MEG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. november 2007 #869 Del Skrevet 8. november 2007 Men er bone det samme som harry da eller? For det har ikke noe med bønder å gjøre? Eller??? OPPLYS MEG!! En bone er harry OG fra bonelandet, dvs. Ålesunds omland. Språklig sett har på en måte dette noe med bønder å gjøre, men man kan også være bonete uten å være bonde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. november 2007 #870 Del Skrevet 8. november 2007 En bone er harry OG fra bonelandet, dvs. Ålesunds omland. Språklig sett har på en måte dette noe med bønder å gjøre, men man kan også være bonete uten å være bonde. For eksempel en bybone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #871 Del Skrevet 8. november 2007 OK, takk for kursingen. Tror jeg skjønner det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. november 2007 #872 Del Skrevet 8. november 2007 Og som du skjønner, kjære tuji, har også undertegnede en fortid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #873 Del Skrevet 8. november 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 8. november 2007 #874 Del Skrevet 8. november 2007 En bone er harry OG fra bonelandet, dvs. Ålesunds omland. Språklig sett har på en måte dette noe med bønder å gjøre, men man kan også være bonete uten å være bonde. Og det gjør deg til...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #875 Del Skrevet 8. november 2007 Våken enda Jerle?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. november 2007 Forfatter #876 Del Skrevet 9. november 2007 Og som du skjønner, kjære tuji, har også undertegnede en fortid. Ja, hvem har vel ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. november 2007 Forfatter #877 Del Skrevet 9. november 2007 En bone er harry OG fra bonelandet, dvs. Ålesunds omland. Språklig sett har på en måte dette noe med bønder å gjøre, men man kan også være bonete uten å være bonde. Og det gjør deg til...?? *fnis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. november 2007 #878 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Og det gjør deg til...?? Fra bonelandet, men ikke bone. Dessuten er jeg, genetisk sett, halvt byjente. Endret 18. november 2015 av ashera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. november 2007 Forfatter #879 Del Skrevet 9. november 2007 Samarbeid er herlig. Sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 9. november 2007 #880 Del Skrevet 9. november 2007 Samarbeid er herlig. Sukk. Huff, du får bruke kvinnelist igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå