Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Bredbåndet er nok i orden, men ikke PC-en. Vi er litt trege når det er ting som må ordnes... Men nå er jeg jo på jobb og har internett her, så helt krise er det ikke.

I dag skal det handles fliser til kjøkkenet, og jeg er egentlig litt uinspirert. Det ender nok opp med enkle hvite, kjenner jeg meg selv rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal det handles fliser til kjøkkenet, og jeg er egentlig litt uinspirert. Det ender nok opp med enkle hvite, kjenner jeg meg selv rett.

Syns faktisk det er finest, jeg.

Er dere enige mht. oppussingen, da? her i huset går det noen kuler varmt når vi holder på med slikt.

*løper inn på badet og skyller ut hårfargen, tida går litt for fort på KG*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt enige om at jeg bestemmer alt (!)

Mannen la ned veto på knallrosa (egentlig cerise, men for ham er det bare rosa) kontrastvegg, så det ble en mørkebrun i stedet.

Jeg kommer tomhendt tilbake fra flisebutikken, for jeg ble så innmari usikker... Prøver senere i dag, må bare tenke litt først.

Har vært hos legen også, og prøvene var tipp topp. Føler meg vel ikke heeelt tipp topp, men det er vanskelig å si om det kommer av sykdom eller at alt er nytt og hektisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt enige om at jeg bestemmer alt (!)

Mannen la ned veto på knallrosa (egentlig cerise, men for ham er det bare rosa) kontrastvegg, så det ble en mørkebrun i stedet.

Jeg kommer tomhendt tilbake fra flisebutikken, for jeg ble så innmari usikker... Prøver senere i dag, må bare tenke litt først.

Har vært hos legen også, og prøvene var tipp topp. Føler meg vel ikke heeelt tipp topp, men det er vanskelig å si om det kommer av sykdom eller at alt er nytt og hektisk.

Tipp topp i forhold til referanseverdiene eller identisk med slik de bruker å være når du føler deg tipp topp? Legen min og jeg har begynt å bruke siste metode etter at jeg gjennom et år førte notater over når jeg hadde det bra og ikke.

Har en annen variant av "jeg bestemmer alt" - som mannen til min venninnes nykarismatiske søster sa det: "Vi praktiserer underordning, for det har kona bestemt". Og vær du sikker: Det var en ufrivillig morsomhet.

Endret av hera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipp topp i forhold til referanseverdiene eller identisk med slik de bruker å være når du føler deg tipp topp?

Det første. Vi ble enige om å prøve litt og se hvordan det går. Det ville jo vært rart hvis jeg ikke var trøtt av å flytte, pusse opp, bytte barnehage og begynne i jobb igjen etter 1 1/2 år på ræva.

Jeg tror det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en annen variant av "jeg bestemmer alt" - som mannen til min venninnes nykarismatiske søster sa det: "Vi praktiserer underordning, for det har kona bestemt". Og vær du sikker: Det var en ufrivillig morsomhet.

Den var fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne en kopp eller to!

Vi har hatt kjøkken-oppussing-helg. Min nevenyttige far og hans eminente håndtlanger (mor) kom fredag kveld, og hele lørdagen gikk med til å flytte overskapene et stort hakk ned og flekke av stålplater mellom benk og skap. Bak platene skjulte det seg en særdeles ujevn overflate, og det funker dårlig når man skal flislegge. Etter litt pussing og slikt fikk de festet på en gipsplate, men det ble ikke tid til å legge flisene. Det skal skje på onsdag. Vi endte forresten opp med mosaikkfliser som er nesten gjennomsiktige, men ikke helt. Hvite.

Vi fikk også montert en hærskare med lamper, noe vi selv ikke er i stand til så lenge det involverer mer jobb enn å stikke kontakten i støpselet. Nå har L. fått prismekrone på rommet (prinsesselampe!), og jeg ser hva jeg strikker når jeg sitter i sofaen om kvelden.

I dag er første dag på jobb, og det føles foreløpig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tilbake-på-jobben!

Sånne fliser har forresten vi også på kjøkkenet... samt på vårt knøttlille bad. Syns de var lette og greie å legge.

Hvilke lamper har dere spandert på dere, bortsett fra prinsessekrona? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noe festlig foreløpig, synes det er vanskelig å finne fine lamper. Over spisebordet henger en Ikea Stockholm, og på stua har vi montert en skinne med tre spotter. Jeg kan egentlig ikke fordra spotter, men trenger noe som gir mye lys. Vi valgte de minste vi fant, og har montert dem på et så usynlig sted som mulig.

Når jeg finner noe fint, kommer jeg til å kjøpe det, koste hva det koste vil. Nå er allmennbelysningen på plass, så da kan jeg kose meg og finne fine smålamper som skaper atmosfære og kozzz.

På det nåværende tidspunkt ser huset ut som en reklame for IKEA, men ting skal byttes ut etter hvert. Foreldrene mine hadde for eksempel med seg noen 60-talls spisestuestoler som vi skal trekke om, og denne høsten planlegger jeg å finne en kommode og kanskje noen nattbord på loppis som jeg kan male om og feste nye knotter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stockholmlampa var kjempefin! Liker igrunn hele Stockholmserien, har sett meg ut et salongbord som vi skal ha på Sunnmøre, der kjører jeg sekstitallsstil med arvede teakmøbler, og det vil passe til.

God allmennbelysning er utrolig viktig, var hos svigers i helga, der er det sju lampebord med knurplete lampeføtter med ymse tøyskjermer og ingen taklampe bortsett fra en prismekrone med dimmer. Blir kjempetrøtt av å være i et så skymt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som den pedagogen jeg er, kjenner jeg verdien av en god evaluering, og våger meg til å evaluere egen innsats første dag på jobb. Det er fremdeles en stund igjen, men jeg legger til grunn for rapporten at jeg fortsetter som jeg har begynt.

Oppmøtet var punktlig.

Jeg gir meg selv pluss for at jeg på eget initiativ renset fellesskapets kaffetrakter, og traktet kaffe til alles nytelse.

I løpet av dagen har jeg vært lynende effektiv, og en halv time midt på dag var jeg også kreativ (det betyr stort sett at jeg skrev gode ideer på et ark med forskjellige farger).

Dere har sikkert merket at jeg har vært innom KG, men kun i korte perioder, og pause har man jo rett på.

Nevneverdig er det også at jeg på telefon har hjulpet en mann med noe jeg ikke måtte, siden han strengt tatt hadde ringt feil kontor. Dette tok meg litt tid, men det gjelder å være serviceinnstilt.

Det eneste negative som er å bemerke er at jeg har bestemt meg for å utsette en telefon til i morgen, noe jeg egentlig hadde som mål å slutte med.

For denne innsatsen gir jeg meg selv en sterk femmer, for så å dukke ned i arbeidet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God allmennbelysning er utrolig viktig, var hos svigers i helga, der er det sju lampebord med knurplete lampeføtter med ymse tøyskjermer og ingen taklampe bortsett fra en prismekrone med dimmer. Blir kjempetrøtt av å være i et så skymt rom.

Orker ikke være i rom med mye belysning. Vi har downlights i taket i stua, men hadde jeg fått bestemme hadde vi kun brukt de 3 lampettene vi har. Liker det mørkt og trivelig :)

Mannen derimot er stikk motsatt av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bra noen av oss jobber :)

Jeg er så heldig at jeg har hatt diskusjonsforum som jobb i dag, jeg. Dessverre ikke KG, men faglig forum med studentene mine. Men du kan si at jeg får brukt mine KG-erhvervede kunnskaper i jobben, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...