Annie Skrevet 7. august 2007 #641 Del Skrevet 7. august 2007 Eller sett Annie på saken, hun snakker folk trill rundt. Så snart eier dere en elektriker! Høres litt tvilsomt ut, men vi har bare et uttak på hver vegg på kjøkkenet. Og hadde vi innredet annerledes, måtte kjøleskap og fryser vært på skjøteledning. Vi fikk helt nytt EL anlegg i 98. Men er det noe jeg ikke har greie på så er det slikt. Så det lureste er sikkert å snakke med megleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 7. august 2007 #642 Del Skrevet 7. august 2007 Ja, for er det ikke noe om at hvis selger burde ha visst blablabla, så har vi rett på erstatning? Vi hadde en lignende sak sist vi kjøpte. Her var el-anlegget ikke i foreskriftsmessig stand, noe vi oppdaget da vi allikevel skulle ha elektriker, og selger punget ut av egen lomme. Ellers er det jo slike ting man skal sjekke på visning, men dere fjernkjøpte jo.... Siden dette er en feil som ligger i dagen, og som det ville ha vært fullt mulig for dere å oppdage om dere hadde sett litt etter, er det ikke sikkert at dette vil kunne gå som skjult feil og mangel. Men går dette på manglende foreskriftsmessighet, så har dere bedre kort på hånda. Tvi tvi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 15. august 2007 #643 Del Skrevet 15. august 2007 Er dere flyttet inn i ny huset nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 15. august 2007 #644 Del Skrevet 15. august 2007 Hvordan går det i det nye huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. august 2007 #645 Del Skrevet 16. august 2007 Her var det stille og rolig, gitt! Du er vel klar over at hele KG nå venter utførende rapporter om det landlige livet du fører? Interiør- og lakendetaljer mottas med takk av nyhetshungrige lesere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 19. august 2007 #646 Del Skrevet 19. august 2007 *venter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. august 2007 Forfatter #647 Del Skrevet 20. august 2007 Hallo, girls! Det er bra dere venter på meg PC-en er fremdeles død som ei sild, og nå sitter jeg på kontoret mitt. Hadde glemt det elendige tastaturet... Har ikke begynt å jobbe, men henger i området mens L er alene i barnehagen. Det kommer til å gå kjempebra, vi hadde første dag på fredag, og det var helt greit at jeg gikk i dag. Foreløpig er det ingen spennende lakendetaljer, men jeg planlegger å fylle skapene med egyptisk bomull ved en senere anledning. Vi har fremdeles et helt rom fylt med kasser, men det ser såpass anstendig ut i huset at vi kunne ha bursdagsselskap for L (tre år!) på torsdag. Vi er fornøyd med huset, men det er mye å ta tak i for den som er opptatt av detaljer som at listene henger fast til hele veggen, at fliser er lagt rett osv. Mine foreldre kommer om to helger, og da skal kjøkkenet rettes opp. Overskapene skal flyttes ned 15 cm, og det skal flislegges mellom benk og skap. Egentlig ville jeg hatt en fin glassplate eller noe der, men jeg gidder rett og slett ikke, så jeg satser på å finne noen usedvanlige kule fliser i stedet. For dere som har lest i håndarbeidsbloggen min, og som bor i Oslo-området: Resultatet av arbeidet mitt er nå å finne på div. busser og plakater. Gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 20. august 2007 #648 Del Skrevet 20. august 2007 Må finne håndarbeidsbloggen til Tuji Er ikke listene festa?? :klø: OG klarer noen faktisk å sette opp fliser feil? Er spent på fortsettelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. august 2007 Forfatter #649 Del Skrevet 20. august 2007 Du finner den via facebook Det dreier seg om en litt gammel post, så du må gå til andre side på bloggen. Ikke vet jeg hvordan man legger fliser, men mosaikkflisene på bad og do er skjeve, og det irriterer meg. Får ikke gjort noe med det før vi har spart opp penger til å ta hele badet. JEg vil slå sammen bad og do, må bare finne noen penger først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 20. august 2007 #650 Del Skrevet 20. august 2007 Fant det Men du, har du oppskrift å dele på de fiskene? Har mye garn og de var så morsomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. august 2007 Forfatter #651 Del Skrevet 20. august 2007 Det har jeg, men ikke akkurat her og nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 20. august 2007 #652 Del Skrevet 20. august 2007 Den er grei. Skjønner forresten irritasjonen din ang flisene. Det verste er når man først legger merke til det. Da ser man bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 20. august 2007 #653 Del Skrevet 20. august 2007 Endelig livstegn!!!! Gratulerer med overstått til L. Jeg husket det på dagen, men glemte å sende en sms. Tenk så fort årene går... Håper dere koser dere i nytt hus, og klarer å la være å irritere dere for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 20. august 2007 #654 Del Skrevet 20. august 2007 Håndarbeidsblogg?? Er ikke på facebook (lenger) jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. august 2007 #655 Del Skrevet 21. august 2007 For dere som har lest i håndarbeidsbloggen min, og som bor i Oslo-området: Resultatet av arbeidet mitt er nå å finne på div. busser og plakater. Gøy! Du får herved Meget i håndarbeid. Min mann grafiskdesignerpåsi synes det var utrolig kult at dette var håndlage og ikke photoshopmanipulert. Heia tuji! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 23. august 2007 Forfatter #656 Del Skrevet 23. august 2007 Takk for karakteren! Kan jeg få det skriftlig så jeg kan vise det til håndarbeidslæreren min? Hun lever i den villfarelsen at jeg kun fortjener en svak G. Dagene er fine. L stortrives i barnehagen, og jeg kan sitte på jobb og ikke gjøre noe med god samvittighet. Offisielt begynner jeg mandag 3., men arbeidsoppgavene ligger bare og venter, så jeg kan liksågodt sette i gang. Skal bare først... I morgen kommer farmor og henter L, og tar henne med på besøk til oldeforeldre hele helgen. Det blir stas for alle parter. Lørdag skal vi ut og spise sammen med venner og feire at mannen har rundet 30 (smårolling). Lurer på om jeg skal prøve å få en time hos frisør i dag...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 23. august 2007 Forfatter #657 Del Skrevet 23. august 2007 Nå har jeg nettopp nesten-besvimt på legekontoret... Stakk innom for å få en time for å sjekke det teite stoffskiftet, men hadde ikke regnet med at de skulle ta prøven med en gang. Blodprøve på tom mage er en dårlig idé (i hvert fall innbiller jeg meg det, og det er psyken som teller her). Av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at det ikke gikk som det skulle, og prøvde å konsentrere meg om pusten. Dessverre konsentrerte jeg meg såpass at det ble til hyperventilering, og da slutter blodet å komme (lærte noe i dag også!). Vi måtte avbryte hele greia før jeg svimte av, og etter et glass vann og en helsikes klokkekonsert i ørene gikk det bedre. Skal tilbake mandag, så da får jeg prøve å være litt bedre forberedt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 23. august 2007 #658 Del Skrevet 23. august 2007 Svimer du av pga blodprøve? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. august 2007 Forfatter #659 Del Skrevet 29. august 2007 Ja, når de begynner å bomme og grave etter årene gjør jeg det. Men nå har jeg vært tilbake og tatt prøven, så på fredag får jeg resultatene. Jeg og mannen har veddet om hva TSH-verdien ligger på . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. august 2007 #660 Del Skrevet 30. august 2007 Gratulerer med overståtte bursdager i familien - og kjekt å ha deg her igjen! Og likeså kjekt at dere trives! Håper du vinner veddemålet, da. Dvs. håper ikke at den er høy og at du befinner deg i en dertil tilsvarende tilstand av uvelhet - men om så galt skulle være, heier jeg på at du i alle fall får en seier ut av elendigheten. Har du fått bredbånd i heimen, nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå