Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Det er den, og det ble suksess! Han kan ikke bruke den når vi skal i konfirmasjon i høst, for skjorta er ikke ferdig, og bunaden var litt stor. Vi tar oss nok en tur vestover for å få sydd den til i høst.

Nå skal vi handle maling og male storparten av huset...urg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, jenter! Jeg fikk malt to stuevegger i går. I dag står den tredje for tur. Den siste må vente. Den skal være kontrastvegg i mørkebrun (!), og går over i kjøkken. Men før den males må alle kjøkkenskap flyttes et laaangt hakk ned. De forrige eierne plasserte av en merkelig grunn skapene høyt oppe på veggen, så det er så vidt jeg når nederste hylle. Sånn kan vi ikke ha det.

Barnerommet har nå blitt lilla, etter Ls eget ønske, og i dag skal det innredes med prismekrone og andre prinsessete ting. Kjenner at jeg er mektig lei av hele prinsesseopplegget, men det er ikke jeg som skal bo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnerommet har nå blitt lilla, etter Ls eget ønske, og i dag skal det innredes med prismekrone og andre prinsessete ting. Kjenner at jeg er mektig lei av hele prinsesseopplegget, men det er ikke jeg som skal bo der.

Det går over om noen år. Min niese på sju lager brekningslyder bare noen nevner rosa for tiden. Og hun var virkelig ille på området helt til i forfjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går over om noen år. Min niese på sju lager brekningslyder bare noen nevner rosa for tiden. Og hun var virkelig ille på området helt til i forfjor.

Håper dette gjelder her også, jeg er møkka lei av alt prinsessestyret jeg også.

Høres ut som du koser deg om dagen, Tuji. Bor dere hos svigers inntil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor hos svigers, ja, men de har reist på hytta. (Her kan du lese alt hva du vil mellom linjene ;) )

Mandag reiser mann og barn til samme hytte slik at jeg kan ordne i huset i fred og ro. Det blir gull. Vurderer å male stuegulvet, trappa m/ gelender hvitt, men er usikker på om det er å ta seg vann over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra Darcy

Hvis du bestemmer deg for å male gulv, så vær obs på at det finnes iallfall to typer gulvmaling, den ene tørker på 12 timer mens den andre bruker betraktelig mer tid.

Vi malte trapp og gelender i fransk grå for ca 1,5 år siden og jeg ser at jeg skal finne fram en malingsrest (hvis det finnes) og en liten pensel og dekke over div avskallinger... Men jeg har unger som kan finne på å kaste leker ned trappa da. Det gjør vel ikke din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor hos svigers, ja, men de har reist på hytta. (Her kan du lese alt hva du vil mellom linjene ;) )

Her leser jeg din fortvilelse over at du ikke har svigermor til hjelp til valg av feks gardiner, malingfarge og alt dette svigermødre er så flinke til. For å ikke snakke om hvor trist det må være å ikke kunne tilbringe kveldene i lag med de, der dere kan utveksle meninger og erfaringer i alt fra oppussing til barneoppdragelse...

Nei stakkars deg Tuji! Vil du ha min svigermor sendt nedover som hjelp kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lest bloggen til Jerle, så vet du at du kan få min svigermor! Til odel og eie faktisk!!! :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er greit med en svigermor til hver, det kan da ikke komme noe godt ut av at jeg får alle sammen...

Denne dagboka kommer kun til å inneholde oppussingsrelaterte poster fra meg fremover, ser det ut til. Dette kjøkkenet kan vise seg å bli en større jobb enn antatt (grrr). Ikke nok med at skapene henger høyt, det er ikke lagt inn strøm noe sted. De forrige eierne har operert med en tvilsom løsning basert på skjøteledninger, og både kjøleskap, varmtvannsbereder og oppvaskmaskin har vært plugget inn i en og samme pad. Det er heller ikke lampe over benken eller stikkontakter noe sted. Altså må vi til med elektriker. Faren min skal komme og hjelpe med det som skal flyttes/flislegges osv., men det er først 1. september. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da. Rart at det ikke sto noe om det i rapporten. Det er da ikke lov å ha faste innretninger som kjøleskap og varmtvannsbereder kobla til skjøteledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var det jeg trodde også. Kommer nok til å ta kontakt med megleren og spørre hvordan vi skal forholde oss til dette.

Nå har mann og barn reist sin kos til hytta, og jeg er alene til lørdag ettermiddag. Vanligvis ville dette vært superdigg, men i et nytt hus er det litt rart å være alene. Jeg får henge i og lage det hjemmekoselig. Må bare ha en gigantisk IKEA-tur først. Stønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å høre med megler ja. Kan hende dere kan gå videre med det og klage, sånn at forrige eier må betale elektrikerregninga. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for er det ikke noe om at hvis selger burde ha visst blablabla, så har vi rett på erstatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det jo. Ville undersøkt det. Er 99% sikker på at det ikke er lovlig å ha slike innretninger stående fast tilkoblet skjøteledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller sett Annie på saken, hun snakker folk trill rundt. Så snart eier dere en elektriker! :ler:

Høres litt tvilsomt ut, men vi har bare et uttak på hver vegg på kjøkkenet. Og hadde vi innredet annerledes, måtte kjøleskap og fryser vært på skjøteledning. Vi fikk helt nytt EL anlegg i 98.

Men er det noe jeg ikke har greie på så er det slikt. Så det lureste er sikkert å snakke med megleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...